Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke fordeler får man av å organisere seg? Begynner som lærling ved et verft neste uke, og tenker litt på situasjonen i den bransjen akkurat nå som ikke akkurat er på topp. Kan fagforbundet hjelpe til ved eventuelle permiteringer som følge av nedgangstiden i oljebransjen? Hvilke andre fordeler får man? Er dette noe som er verdt å bruke penger på, eller skal jeg bare la det være?

Anonymkode: 50865...ec4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den største fordelen er at du bidrar til å opprettholde trepartssamarbeidet som er så viktig for arbeidslivet i Norge.

Du får støtte hvis det skulle skje noe på arbeidsplassen din.

Litt mindre, men mer synlig, så får du rabatt på forsikringer, boliglån ig diverse. De økonomiske fordelene vil skjelden veie opp for det medlemsskapet koster. Det er derfor du må ha et større perspektiv.

Anonymkode: 297e7...b84

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den største fordelen er at du bidrar til å opprettholde trepartssamarbeidet som er så viktig for arbeidslivet i Norge.

Du får støtte hvis det skulle skje noe på arbeidsplassen din.

Litt mindre, men mer synlig, så får du rabatt på forsikringer, boliglån ig diverse. De økonomiske fordelene vil skjelden veie opp for det medlemsskapet koster. Det er derfor du må ha et større perspektiv.

Støtte på hvilken måte da? Den største bekymringen min er jo at det skal skje noe med bedriften, for det er jo veldig uforutsigbart. Men om den eneste støtten de gir er et par støttende ord og et jobbsøkerkurs så er jeg ikke akkurat interessert i det.

Anonymkode: 50865...ec4

Skrevet

Ta det som dey kommer når du begynner. Jeg har vært yrkesaktiv i 20år. Vært medlem av Nito. Men aldri hatt bruk for medlemsskapet.

Begynner å bli litt gammeldags det der i Norge.

Anonymkode: 9fc23...354

Skrevet

Ja, du bør organisere deg. Les det den første anonyme brukeren svarer. Fagforeningen kan hjelpe deg til å få alt du har krav på. Og som lærling er det ofte mye billigere eller gratis å være organisert.

Anonymkode: 57593...5fd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta det som dey kommer når du begynner. Jeg har vært yrkesaktiv i 20år. Vært medlem av Nito. Men aldri hatt bruk for medlemsskapet.

Begynner å bli litt gammeldags det der i Norge.

Anonymkode: 9fc23...354

Gammeldags?! Har du sett hvordan det funker der de ikke har fagforeninger, men kanskje lovfestet minstelønn? Du skal ikke lenger enn til Storbritannia før du finner mennesker i full jobb som er fattige. Det er gammeldags det!

Fagforeninger er en sammenslutning av arbeidstakere. Det er altså ikke de, men dere. Man er sterkere sammen enn alene. Fagforeningen vil kjempe din sak dersom det blir problemer med arbeidsplassen, men de vil ikke kunne redde arbeidsplassen dersom bedriften går dårlig økonomisk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...