Gå til innhold

Dating når man har barna 100 %

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i huleste skal man få til å møte noen når man har barna 100 %?

Jeg har tidvis mulighet for barnevakt, men det krever jo planlegging. Det ser ikke ut som at menn helt forstår det. 

Spontan kaffe utgår. Og når de plutselig kansellerer den veldig planlagte kaffen, går det jo ut over barnevakten også. 

Når er det ok å invitere noen hjem (mens barna sover)?

Hva med overnatting? Skal vi aldri kunne sove sammen før vi liksom er et par?

Blir helt oppgitt jeg. Dømt til sølibat?!

Noen konstruktive forslag?

Anonymkode: 15f63...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er ikke lett. Jeg vet ikke hvor gamle dine barn er. Og om de ikke har besteforeldre, onkler og tanter, eller noen venner de kan sove hos.

For jeg har vært der. Og har en niese, som kunne passe iblant, og da overnatte. Hadde og en venninne, med barn på samme alder som yngste. Så da kunne jeg avtale at minste var der, største klarte seg fint alene noen timer. Så må man bare i starten bruke de man kan rundt seg, håpe at daten er tålmodig, Og dessverre så må man slippe mannen hjem til seg, før man egentlig er klar.

Er fortsatt i lignende situasjon, bare at nå er barna tenåringer, så jeg har lettere for å komme meg bort. Men kan jo ikke være borte ofte heller. Og hjem til meg, tar det da lenger tid før de får komme.

Anonymkode: 9d47d...985

Skrevet

Det er en tid for alt.. 

trenger du å date nå mens barna er små? For alle parter er det nok lettes å vente til du har fått dem på beina..kos deg i småbarnsperioden , og evnt skaff deg en ff når du har barnevakt..

Anonymkode: c90d3...102

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du ser for deg, må du flytte sammen med noen (på sikt) f.eks.? Ønsker du flere barn, eller virklieg ønsker samboer på sikt, ville jeg nok prøvd å finne en uten barn fra før, det gjør ting betydelig enklere. Der er overraskende mange menn der ute som fint kan være særboere, men klart det kompliserer ting en smule når du ikke har barnefri annenhver helg en gang.

Jeg datet en mann i 1,5 år der han stort sett kom til meg på kvelden etter at ungene hadde lagt seg (han bodde rett borti gata da, veldig praktisk egentlig). Hadde jeg barnevakt lå jeg hos ham (når han hadde barnefri), vi gikk ut og spiste etc. Han hadde heldigvis veldig lave aktivitetskrav, og trivdes godt med å holde livet med barn utenfor (han hadde flere selv, 50/50), jeg kunne ikke vært sammen med en "opp på fjellet/ut på sjøen hver helg" type uansett. Forholdet tok slutt, men det var pga. manglende følelser fra min side, tror han fint kunne holdt på slik til ungene ble store (våre var ganske like i alder).

Anonymkode: af6f2...02d

Skrevet

Jeg var i sølibat, ja, men det var riktignok både tidsbegrenset og frivillig. Det tok noen år før jeg orket å tenke på forhold igjen, og ikke hadde jeg overskudd heller (3 ganske små barn 100% alene). Hadde liksom nok med hverdagen, jobben, barna... Vet ikke hvordan jeg hadde løst det hvis det var et savn å møte menn, men det var noen år der tanken rett og slett aldri streifet meg.

Interessen kom tilbake da barna ble litt større, men det ble ingen "dating" da heller siden vi traff hverandre og ble kjent på jobben. 

Anonymkode: 690c3...c3a

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en tid for alt.. 

trenger du å date nå mens barna er små? For alle parter er det nok lettes å vente til du har fått dem på beina..kos deg i småbarnsperioden , og evnt skaff deg en ff når du har barnevakt..

Anonymkode: c90d3...102

Man har jo behov for å tilfredsstille egne behov (og da mener jeg ikke bare seksuelle) også. Ingen parter har godt av en mamma som kun lever og ånder for barna sine, hun trenger litt positiv påfyll hun også!

Skrevet

Eg treffer han når barna er på skolen 🙈 Jeg jobber skift med dag, kveld og nattevakter  og han har fleksibel arbeidstid 👍🏻  Ellers treffer vi hverandre "tilfeldigvis" på lekeplassen eller stranda eller så er vi på samme skogstur. Barna blir like glade hver gang ,da di går i samme klasse og elsker å leke sammen. På den måten får vi tatt oss en kopp kaffi sammen og snakker litt mens barna leker fint i lag. Di vet ikke at vi dater, da vi begge har vonde skillsmisser bak oss vil vi ikke utsette barna for nytt forhold enda. Men vennskap er jo lov. Trenger vi litt ekstra tid eller vil gå på kino eller ut å spise så bruker jeg min søster som barnevakt. Hun er også alenemor så vi bytter på 😊 Tidligere så hadde jeg en tenåring som passet barna når jeg skulle på kino eller date eller jentekveld. Jeg holdt meg alltid edru og kom alltid hjem seinest 2, betalte henne rundt 200-300 alt etter som. Men hun ble vaksen og fikk seg mann selv 😂

Anonymkode: b079c...c27

• Liker 1
Skrevet

Jeg har foreldre som mer enn gjerne passer i helger og slikt. De elsker det. Også møter jeg de jeg har blitt godt kjent med på kveldstid når barnet er lagt. Overnatting er også mulig. Har et barn som sover veldig lenge om morningen, så daten reiser jo bare før barnet våkner :) 

Skrevet

Om barna er små og sover godt så går det an å møtes hjemme når de er i seng. Men da bør du være trygg på at de sover godt.

Anonymkode: bfb33...823

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...