AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Stemmer det at det nesten ikke er tid til å gå på do, og at lunch blir å ta en matbit når man har fem minutter ledig? Skjønner at det kommer an på hvor man jobber, men lurer på om noen kan fortelle litt om hvor tøff hverdagen som sykepleier egentlig er? Er det en jobb det er lett å bli utbrent i? Anonymkode: 56c95...8d0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Skrevet 14. august 2017 De ganger jeg har vært på sykehus har sykepleierne bare stått og hengt og pratet sammen. Ser ikke ut som det er noe tungt eller hardt arbeid akkurat. Så om du vil tjene fett uten å gjøre stort, bli sykepleier! Anonymkode: 784aa...311 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 Det kommer nok an hvor du jobber, men det er en grunn til at gjennomsnittsalderen på sengeposter på sykehus er lav. Hos oss varierer dagene veldig, men å ha sammenhengende lunsj i 30 min hører til sjeldenhetene. Du får også god blære, for når du plutselig får tid til å gå på do så er det garantert opptatt, vi er ca 20 stk på et toalett. Yrket er kjekt og variert, og det er jo mange ulike steder du kan jobbe, langt fra alle har det like travelt. Ikke gidd å høre på sånne som bare er ute etter å provosere over her, det er de som ikke klarer å tolke situasjoner rundt seg, og spyr ut eder og galle ut fra hva de tror. Anonymkode: fc2c6...4bd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De ganger jeg har vært på sykehus har sykepleierne bare stått og hengt og pratet sammen. Ser ikke ut som det er noe tungt eller hardt arbeid akkurat. Så om du vil tjene fett uten å gjøre stort, bli sykepleier! Anonymkode: 784aa...311 Du vet ikke hva du prater om. Anonymkode: 0c38b...10d 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 Det kommer an på. Sykehjem og noen sykehusposter er de værste tror jeg. På sykehjemmet vi er tilknyttet løper de så svetten pipler hele dagen og får hverken spist eller gått på do. Mens hvor jeg jobber har vi en times lunsj hver dag, går på turer og spiller yatzi med beboerne. Så vi har det i overkant rolig (det kan bli ganske kjedelig) ergo veldig opp og ned tror jeg, og avhengig fra sted til sted! Anonymkode: a5011...0af 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 Har vært mye på sykehus. Det jeg har lagt merke til er at det er stor variasjon på hvordan sykepleierne håndterer eget stress og eget arbeid. Men slike variasjoner vil det være over alt. Noen håndterer jobben uten problemer, er avslappet, og har overskudd til å yte omsorg. Mens andre er alltid over-stresset og frustrerte, med akkurat samme oppgaver. Noen synes jobber er helt grei, mens andre syter og klager over alt mulig annet enn dem selv. Anonymkode: 91f9f...e33
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 De som hadde helgevakt på den avdelingen jeg var på i flere uker, kjedet seg, fordi det var så lite å gjøre. Så det varierer nok stort med både avdeling, og pågang av pasienter. Det meste av aktivitet skulle jo presses inn fra morgenen til klokka 3-4, så det er jo stressende å være pasient også på de sykehusene. Etter klokken 4 ble det stille og rolig. Anonymkode: 91f9f...e33
Wilma89 Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 (endret) Som flere sier så kommer det veldig an på. Begynte med å jobbe et år i hjemmesykepleien. Det var helt grusomt i forhold til tid. Gikk konstant med dårlig samvittighet og løp mellom besøkene. Jeg hadde ofte gåruter og det var ikke lagt inn tid til å komme seg fra A til B. Feks skulle jeg være et sted fra 08.30 - 08.45, men neste besøk begynte 08.40. Så det var relativt håpløst. Begynte så på bolig for rusavhengige. Det var en helt annen hverdag. Her fikk jeg mye tid til samtaler og oppfølging og jeg var generelt fornøyd med meg selv når jeg dro fra jobb og trivdes godt. Så ja det finnes jobber der du stresser mye og ikke har tid til verken lunsj eller dobesøk, men det finnes også jobber der du tilbringer mesteparten av dagen på rompa. Kommer helt an på hvor du velger å jobbe. Endret 14. august 2017 av Wilma89 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 Kommer veldig an på. For to uker siden byttet jeg fra en miljøterapeutisk avdeling (demens og alderspsykiatri) til en somatisk korttidsavdeling, og jeg har gått ned to kg på de to ukene. Sjelden til tid matpause, og løper fra den ene sykepleierprosedyren til den andre. Veldig spennende og lærerikt, da. På den gamle avdelingen hadde vi matpause hver dag, og god tid til å være sammen med pasientene. Anonymkode: 8ac6a...82d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 På sykehuset jeg jobber er det som regel ekstremt hektisk, men får tatt pause på dagtid på hverdager ofte siden vi er flere på samme team sånn at vi deler oss opp i pause og tar hverandres klokker i pausen. Ellers er det vanskelig å få tid til å gå på do ja. Anonymkode: e258d...d32
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet ikke hva du prater om. Anonymkode: 0c38b...10d Jeg har øyne. Jeg får med meg litt av hvert ser du. Anonymkode: 784aa...311 1
Danseskjørt Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 Ja. Jeg er stressa på jobb omtrent hver dag. Jobber på en hektisk sengepost.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #13 Skrevet 15. august 2017 Tusen takk for svar. TS Anonymkode: 56c95...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå