AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Vet ikke om jeg spør på rett plass men jeg prøver. Noen som vet om utenlandske statsborgere (polsk) blir utvist fra landet etter alvorlige forbrytelser? I 2014 våknet jeg på morgenen av en mann som voldtok meg, etter å ha lagt meg på et gjesterom hos en av mine nærmeste venner etter festen begynte å avslutte. Politiet ble kjapt ringt etter jeg knakk sammen til en kompis og fortalte hva som hadde skjedd, så den mistenkte ble i siste liten stoppet på vei ut av huset og han ble bundet fast til politiet kom. Hovedsakelig fikk han ikke strafferabatt for at han fikk en litt røff behandling mtp at de bandt han fast, fordi retten mente at det var avgjørende for oppklaring av saken. Jeg så ikke hvem som gjorde det, men et vitne så en mann haste ut av soverommet mens han kneppet opp buksa så det ble fort mistanke om hvem det var (heldigvis). Politiet kom, og undersøkelser på stedet ble gjort mens jeg (og den mistenkte) ble sendt til sykehuset for å sikre bevis. Etter måndter med venting og mange tøffe avhør, og etterforskning hvor både hans dna ble funnet på meg, og mitt på han + gode vitner, ble det endelig rettsak og mannen ble dømt til tre år og ti måneders betinget fengsel, ti måneder strengere straff enn aktors påstand. Men han anket, og klarte å overbevise retten om at han fikk bank (not trur) mens han ble holdt igjen til politiet kom, så han fikk 8 månders redusert straff. Han hadde dog sittet varetektsvekslet i nærmere et år pga fare for at han kunne rømme til hjemlandet. Dvs han er nå sluppet fri, og jeg er livredd for å møte på han. Jeg er så sliten av å føle at jeg kan møte på han overalt, at bare det å dra en kjapp tur på butikken er vanskelig. Har i ettertid fått et barn, som nå snart er to år, og får serriøst angst av å dra han med meg ut. Vil jo at jeg skal klare å kose meg med han på lekeland/lekepark/gå en tur uten å være så forbanna redd. Selv om det var en sovevoldtekt og jeg (heldigvis) ikke har klåre minner og bilder fra hendelsen så er det tøft. Sliter med mye skam og skyldfølelse, føler alle tenker (inkl megselv) at det var min egen feil pga jeg denne ene gangen klarte å drikke litt for mye. Ingen trodde jo på at den festglade jenta jeg var kunne oppleve en voldtekt, og hvertfall ikke på den lille bygda jeg bor i, så det ble myyye snakk og folk anklaget meg for å anmelde en voldtekt pga jeg angret meg. Det er jo såklart ikke sant, var forsåvidt ikke jeg som ringte politiet, for jeg var høvelig forvirra og usikker på hva som egentlig hadde skjedd. Nå ble dette litt langt, skulle egentlig ikke skrive hele historien, men det er første gang jeg har skrevet det så det var godt å få det ut og klarte rett og slett ikke å slutte og skrive.... Så takk til deg som har giddet å lest igjennom alt! Det jeg egentlig skulle spørre enkelt om, var om noen vet om han høyst sannsynlig er utvist fra landet? Han var i Norge pga sesongjobb på fiskebruk, noe han hadde gjort i noen år. Men tror ikke han var norsk statsborger, for han var bare noen mnd av året, og bodde fast i Polen med kone og barn... Rotete og langt, men håper noen har litt peiling så jeg kan få litt ro i sjela igjen.. Anonymkode: 35ad2...55d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Skrevet 14. august 2017 Ved buss-drapene i Årdal i 2015, og den gangen Audun Bøland ble drept, så var vel drapsmennene utenlandske statsborgere. Begge drapsmennene akulle egentlig ha blitt sendt ut av landet, men fikk likevel gå fritt omkring! Dermed begikk de drap, og fikk lov til å vli værende i Norge.... Anonymkode: 6e2a3...60e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved buss-drapene i Årdal i 2015, og den gangen Audun Bøland ble drept, så var vel drapsmennene utenlandske statsborgere. Begge drapsmennene akulle egentlig ha blitt sendt ut av landet, men fikk likevel gå fritt omkring! Dermed begikk de drap, og fikk lov til å vli værende i Norge.... Anonymkode: 6e2a3...60e Ååå rettssytemet i Norge❤️ det er jo sykt når det gjelder drap... Har tidligere lest i media at i flere saker soner de dommen i Norge, før de blir utvist fra landet når de slipper ut. Jeg håper så inderlig at det skjer i denne saken også.. Er så lei av å ha det sånn. Skjelvinger, hjertebank, kvalm, skikkelig uro i kroppen, kommer som et slag i trynet så fort jeg går ut døra. Møtte han noen dager etter selve voldtekten, jeg ble helt stiv i kroppen. Klarte ikke å røre meg, klarte ikke å si noe til veninnen min som jeg var med. Kom tilslutt til "megselv" igjen, og måtte bare dra hjem å legge meg for av en eller annen uforklarlig grunn fikk jeg kjempevondt i kroppen etterpå, og helt syke muskelspenninger. Var sengeliggende i noen uker etterpå, dog pga angst. Har sendt advokaten min melding, hun skulle se hva hun fant ut. Denne usikkerheten tar livet av meg snart. Anonymkode: 35ad2...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå