Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe meg Gestuz sin sorte skinnjakke med navn Melanie. Den er litt røff, og kan minne litt om en mc jakke. Disse har jo vært å se i motebildet en stund nå, så er litt bekymret for at de muligens er på vei ut. Hva tror dere? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hvem bryr seg, om de er på vei ut eller ikke, Skinnjakker er rå kule, uansett hva moten skulle si.

Skrevet

Skinnjakke er et tidløst plagg. Kjøper du en skinnjakke i dag, så kommer den til å være enda mer stilig etter litt slitasje om 10 år.

Anonymkode: 854b9...496

• Liker 3
Skrevet

Skinnjakke er et nøkkelplagg, en klassiker. kjøp i vei.

Anonymkode: a4bf5...ebf

• Liker 2
Skrevet

Sort skinnjakke er, som olajakke og dressjakke, aldri på vei ut. Det er et klassisk plagg som kan styles opp og ned og brukes til det meste.

• Liker 3
Skrevet

Det vil aldri være på vei ut, det er et klassisk og tidløst plagg. 

• Liker 1
Skrevet

Akkurat som skinnskjørt. Tidløst.

• Liker 1
Skrevet

Går aldri ut, kjøp!

Liten avsporing: hørt ungdommer snakke om skinnjakke som om det er noe helt nytt i motebildet, de skjønner ikke at det har eksistert i titalls år allerede - litt søtt :-) 

Anonymkode: ad409...58c

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, Blair Waldorf skrev:

Hvem bryr seg, om de er på vei ut eller ikke, Skinnjakker er rå kule, uansett hva moten skulle si.

Enig i det, går med klær jeg liker, uansett om de er på mote eller ei.  Men, så har det seg sånn at jeg blir påvirket av motebildet, og synes at ting som er på mote er fint, og motsatt. Tror ikke jeg er alene om det akkurat, er sånn mote fungerer. Derfor jeg lurte på om noen visste om de mc lignende jakkene som har vært mote et års tid nå er på vei ut.

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Hottrio skrev:

Akkurat som skinnskjørt. Tidløst.

Ja, men snittet varierer, både på skjørt og jakker. Nå er det feks mest a-formede skinnskjørt, for en liten stund tilbake var de blyantformet og miniskjørt :) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med alle (takk for svar! :)) i at en klassisk sort skinnjakke alltid vil kunne brukes. Men, som jeg skrev i innlegget mitt er jakken jeg tenker på litt mer mc aktig, og bikerlook er ikke klassisk og ikke alltid i motebildet (for oss som ikke typen som normalt går med slike klær). Så spørsmålet mitt var egentlig om dere tror disse typene skinnjakker er på vei ut? :) 

Skrevet

Nei, ikke på vei ut

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor er du så bekymret over om skinnjakke er på vei ut? Er det så viktig for deg at alt du bruker er in og siste mote hele tiden? Du liker den jo, så hvorfor bry seg? MC-aktige skinnjakker har vært i motebildet veldig lenge nå, jeg kjøpte den ene min for sikkert 10 år siden og den type jakke er evig aktuell og ikke på vei ut. Mange som lar seg påvirke av mote, men ikke la det styre alt av hva du vil bruke. Det er jo synd å måtte legge bort elle kaste klær man elsker fordi man føler at man ikke kan bruke det fordi det ikke er på mote lenger. Jeg er også interessert i moter, men du får ikke se meg med mønstrete bukser og belteveske altså. :fnise: Bruker det jeg syns er fint uavhengig av moten, men helt ut blir jeg nok aldri siden jeg bruker mest klassiske og evig aktuelle, tidløse klær. 

Endret av Salka
Skrevet (endret)
23 timer siden, Karo* skrev:

Vurderer å kjøpe meg Gestuz sin sorte skinnjakke med navn Melanie. Den er litt røff, og kan minne litt om en mc jakke. Disse har jo vært å se i motebildet en stund nå, så er litt bekymret for at de muligens er på vei ut. Hva tror dere? :)

Skinnjakker er på en måte tidløse. Jeg har alltid gått med skinnjakke å kommer heller ikke til å slutte med det🤘

Endret av Mr. Kilmister
Gjest Papirblomst
Skrevet

Jeg fikk min første skinnjakke (MC-jakke) for sånn ca 30 år siden. Den var kul da, og kul i dag :)

Så ville ikke bekymret meg om jeg var deg.

Skrevet
56 minutter siden, Karo* skrev:

Enig i det, går med klær jeg liker, uansett om de er på mote eller ei.  Men, så har det seg sånn at jeg blir påvirket av motebildet, og synes at ting som er på mote er fint, og motsatt. Tror ikke jeg er alene om det akkurat, er sånn mote fungerer. Derfor jeg lurte på om noen visste om de mc lignende jakkene som har vært mote et års tid nå er på vei ut.

Vært på mote et års tid...? MC-jakker har vært på mote de siste 30 årene og det er ingenting som tilsier at det er slutt på det med det første. 

Anonymkode: 8b835...484

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vært på mote et års tid...? MC-jakker har vært på mote de siste 30 årene og det er ingenting som tilsier at det er slutt på det med det første. 

Anonymkode: 8b835...484

Mulig det har vært på mote i ditt miljø de siste 30 årene, men i mitt miljø har det ikke vært det.  Hadde også ei mc jakke tidlig på nitti tallet, men har ikke brukt den siden.

Anonymkode: 11fbb...394

• Liker 1
Skrevet

En god skinnjakke som passer kroppen din perfekt vil aldri være 'ut'.

Om du velger en med tidstypiske motedetaljer så vil selvfølgelig de detaljene være 'ut' når detaljene knyttet til neste sesong lanseres.

Ergo; Finn en jakke som passer akkurat din kropp helt perfekt og som er kjemisk fri for 'bling detaljer'. Da har du en jakke som egentlig aldri blir 'ut' selv om den ikke alltid vil være det siste på motefronten.

Anonymkode: bea59...3ab

Gjest RIFF/LIFE
Skrevet

Jeg har mange forskjellige modeller korte, litt lange, knelange, kåper. Elsker skinnjakker. Elsker å kjøpe skinnjakker i Italia for eksempel. Elsker spesielt Prada! 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...