Gå til innhold

Ullundertøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når slutter man å bruke ullundertøy hver dag? Har et barn i 4. Klasse som har brukt ullundertøy hver vinter, men i år er jeg usikker. Burde holde med vanlig joggebukse/olabukse med boblebukse? Og heller bruke ull på turdager, og strømpebukse hvis det er ekstra kaldt? Dette er bare forslag, jeg vet ikke. 

Noen som har erfaring? Forslag? Meninger? 

Anonymkode: 30e3c...498

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er barnet spesielt varmt av seg? Hvis ikke kan det fint gå med ull hver dag om vinteren! Ull er veldig bra fordi det det regulerer seg så godt! Ull er gull rett og slett! Dessuten finnes det jo forskjellige tykkelser på ullundertøyet.

Anonymkode: b9f31...fcc

Skrevet

Det kommer an på om barnet fryser eller ikke, det.. Noen er frysepinner, andre er varmelamper. Det kommer også an på hvor i landet du bor. Er forskjell på å bo et sted hvor temperaturen sjelden går under 0, og å bo på Finmarksvidda.. 

Det er jo bare å prøve. Enten kan ungen ta av seg ullen om hun blir for varm, eller så kan du sende med henne ull i sekken som hun kan ta hvis hun blir for kald. 

Anonymkode: c90b7...a3c

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når slutter man å bruke ullundertøy hver dag? Har et barn i 4. Klasse som har brukt ullundertøy hver vinter, men i år er jeg usikker. Burde holde med vanlig joggebukse/olabukse med boblebukse? Og heller bruke ull på turdager, og strømpebukse hvis det er ekstra kaldt? Dette er bare forslag, jeg vet ikke. 

Noen som har erfaring? Forslag? Meninger? 

Anonymkode: 30e3c...498

Man slutter å bruke ull på vinteren når man ikke oppholder seg i vinterkulde eller ligger seks fot under. 

Ull er noe barn og voksne trenger hver vinter. Alternativet er å fryse. 

Anonymkode: 592f4...5e1

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Man slutter da aldri med ull, bruker det alltid om vinteren. 

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Jeg har 1-klassingen og skal begrense ull allrede i år. Har et par stykker ullundertøy med korte ermer hun skal bruke, og 2-3 par strompebukser. 

Hun er ikke så glad i ull lenger for det ikker er "fancy", og å ha undertøy med lange ermer og i tilleg noe "fancy" på det er litt for mye :) 

Skrevet

Jeg brukte aldri ull som liten, og jeg var frysepinne. Stort sett holdt jeg meg varm da jeg hele tiden var i aktivitet. Det første jeg frøs på, var alltid hendene, ørene og føttene. Jeg hadde kanskje et par strømpebukser i bomull, men jeg kan ikke huske at de ble brukt til annet enn under kjolen i selskap.

Nå er jeg 27. Og jeg bruker ull. Masse ull. Tykk ull. Men jeg har et helt annet aktivitetsnivå nå, for å si det sånn. 
Jeg synes du skal se an barnet, rett og slett. 

Anonymkode: c66ff...565

Skrevet

Ull er gull for de små, personlig bruker jeg ikke ull, blir altfor varmt. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte aldri ull som liten, og jeg var frysepinne. Stort sett holdt jeg meg varm da jeg hele tiden var i aktivitet. Det første jeg frøs på, var alltid hendene, ørene og føttene. Jeg hadde kanskje et par strømpebukser i bomull, men jeg kan ikke huske at de ble brukt til annet enn under kjolen i selskap.

Nå er jeg 27. Og jeg bruker ull. Masse ull. Tykk ull. Men jeg har et helt annet aktivitetsnivå nå, for å si det sånn. 
Jeg synes du skal se an barnet, rett og slett. 

Anonymkode: c66ff...565

Vi fikk fleece vi, ikke ull. :) 90 tallet..Kan ikke huske at jeg frøys veldig, om jeg gjorde det så gikk jeg inn. Og jeg elsket å ligge i snøen om kvelden.

Anonymkode: 8debe...258

Skrevet

Når jeg var ung på 90 tallet brukte jeg kun bomull. Jeg overlevde. Men nå er jeg i midten av 20 årene og går å gleder meg til vinteren for å finne frem ullklærne mine  igjen. Du blir aldri for stor til ull. Bomull gjør at barnet fort blir klam, og om bomull blir vått vil barnet fryse mye. Om ull blir vått blir det ikke kaldt fordi

Anonymkode: de752...3ad

Skrevet
7 timer siden, Blair Waldorf skrev:

Man slutter da aldri med ull, bruker det alltid om vinteren. 

Helt enig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...