Gå til innhold

Babyen reagerer på hunden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, og nå ser vi at babyen reagerer veldig på hunden. Øynene renner, tett nese, rød i øynene og virker utilpass. Får vi sjekket om det er allergi hos lege? 

Anonymkode: ab4c8...517

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Selvfølgelig kan du sjekke om det er allergi hos legen.

Skrevet

Uten at jeg er babyekspert, så vil jeg tro at det ikke er noe som helst i veien for å  ta en blodprøve for allergitest av babyen, akkurat som man gjør hos voksne. 

Anonymkode: 88fc5...2b0

• Liker 1
Skrevet

Er vel enkeltvå finne ut av?

Hvordan reagerer baby når dere er borte fra hunden? Og kommer reakskjonen tilbake når de er sammen igjen?

• Liker 1
Skrevet

Ehh, hvem annen enn legen skal finne ut av dette? Helt utrolig at man må spørre om dette på KG.

Anonymkode: aab3a...8c4

• Liker 6
Skrevet

Det er fordi barn kan se spøkelser og gjenferd. Uheldigvis er hunden din en gjenferd. God bedring a!

Anonymkode: 4af56...25e

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Forundret.. skrev:

Er vel enkeltvå finne ut av?

Hvordan reagerer baby når dere er borte fra hunden? Og kommer reakskjonen tilbake når de er sammen igjen?

Så enkelt er det nok ikke. Babyen er aldri i nærheten av hunden eller omvendt, men det er hundehår og de andre i familien inkludert meg selv tar på hunden og omgås den 

Endret av Askmeagain89
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh, hvem annen enn legen skal finne ut av dette? Helt utrolig at man må spørre om dette på KG.

Anonymkode: aab3a...8c4

Skulle skrevet at jeg lurte på om de tok allergitester også på baby. Hun er bare 3 måneder 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten at jeg er babyekspert, så vil jeg tro at det ikke er noe som helst i veien for å  ta en blodprøve for allergitest av babyen, akkurat som man gjør hos voksne. 

Anonymkode: 88fc5...2b0

:) Flott 

Skrevet

Du må jo uansett ts det hos lege.

Men hvordan reagerer baby når dere går ut flere timer en dag da? Ser det ut som det går bedre? 

Skrevet
1 minutt siden, Askmeagain89 skrev:

Skulle skrevet at jeg lurte på om de tok allergitester også på baby. Hun er bare 3 måneder 

De tar helst ikke på så små

Du kan dog ta prikktest, men vil ikke alltid slå ut.

Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Du må jo uansett ts det hos lege.

Men hvordan reagerer baby når dere går ut flere timer en dag da? Ser det ut som det går bedre? 

Det skjønner jeg, men tenkte å spørre om det var vanlig med allergitester på baby fordi det tar nærmere 40 minutter å komme gjennom til legesenteret på telefon. Hun blir bedre ute og hos andre uten dyr, men etter mange timer. Desto mer hår desto verre blir hun. Eksem osv blusser også opp ved kontakt med hår og her hjemme. 

Skrevet
2 minutter siden, Simbyxor skrev:

De tar helst ikke på så små

Du kan dog ta prikktest, men vil ikke alltid slå ut.

Var det jeg var redd for, men prikktest? Er det sånn vi kalte katteklor-test? Hvor de skraper på huden og plasserer allergener? 

Skrevet

Ser ut til at du må kvitte deg med hunden.

Anonymkode: 6024b...07c

Skrevet

De kanta prikktester når de er så små men resultatene kan være misvisende.

1 minutt siden, Askmeagain89 skrev:

Det skjønner jeg, men tenkte å spørre om det var vanlig med allergitester på baby fordi det tar nærmere 40 minutter å komme gjennom til legesenteret på telefon. Hun blir bedre ute og hos andre uten dyr, men etter mange timer. Desto mer hår desto verre blir hun. Eksem osv blusser også opp ved kontakt med hår og her hjemme. 

Slik du beskriver så tenjer jeg at du burde forsøke å få hunden omplassert. Vanskelig, ja men for meg tydelig at er nødvendig. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har to barn, og nå ser vi at babyen reagerer veldig på hunden. Øynene renner, tett nese, rød i øynene og virker utilpass. Får vi sjekket om det er allergi hos lege? 

Anonymkode: ab4c8...517

Barn under to år er liten hensikt å teste med godt resultat. Det blir mer en plage for barnet enn en nytte for de rundt. 

Når barnet reagerer så tydelig på dyret så er det ikke mye annet å gjøre enn å velge om det er dyret eller barnet som er viktigst, en av dem må ut. 

Vær og klar over faren for at barnet utvikler astma er høyst tilstede om dyr og barn lever sammen når barnet reagerer så voldsomt. 

Anonymkode: d63b4...c10

• Liker 1
Skrevet

Jovisst tar man allergitest på babyer, med blodprøve, når barnet har symptomer. Det kan jo være noe annet også, så dere må sjekke det ut. Vår baby hadde eksem helt fra fødselen av, og ble testet mot allergi da hun var ca 6 uker gammel. Blodprøve er  ikke noe gøy. Siden hun har eksem ville jeg begynt hos hudlege, få hastetime der (det får man når det er snakk om så små barn), og la hudlegen ta de allergiprøvene vedkommende finner nødvendig.

Anonymkode: 5fdc8...dca

Skrevet (endret)
23 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Du trenger da ikke å allergiteste babyen. Hun reagerer jo helt klart på hunden. Så da må du enten omplassere hunden eller babyen. Velger du å beholde babyen, bør du leie inn vaskefirma til en skikkelig storvask. Husk alle tekstiler. 

Endret av Rosalie
  • Liker 1
Skrevet

Vi hadde mistanke om at sønnen vår reagerte på katt. Fikk tatt test (han var vell 9 måneder) men fikk beskjed om at det ikke var sikkert det slo ut. Skal ta en ny test nå (snart 3 år). 

Anonymkode: f2d15...bfc

Skrevet

Jeg hadde ikke kastet bort tid på test. Kvitt dere med hunden.

Anonymkode: 013d7...cf5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...