Gå til innhold

Folk som får tillit har ikke nødvendigvis bedre peiling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er gode til å snakke for seg? Kjenner noen få, de har ikke høyere utdanning. Men blir trodd i alt de sier. De har en veldig sterk stemme. 

Er det noe i det?

Anonymkode: fc845...f7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvtillit har mye å si.

Skrevet (endret)

Ja, vil si det er noe i det. Det går nok litt på at man tenker "den personen har jeg tillit til" og ikke "den personen har jeg tillit til i den saken". 

Det starter vel allerede som barn. Om foreldrene sier noe så tror man jo på dem. Så tar det tid før man finner ut at foreldrene ikke vet alt og ikke kan ta feil. 

Det er jo også ved hjelp av "tillit til person" folk ofte klarer å utnytte og lure andre. De som låner og aldri gir pengene tilbake er personer som ofte klarer å virke tillitsfulle, men de viser jo ikke nødvendigvis til at de har god betalingshistorikk. Kanskje passer de på å virke hyggelige, har ting på stell, osv . Ting man forbinder med god betalingshistorikk. 

Endret av Hermine Grang
  • Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Jeg er mistenksom til sånne folk.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Både ja og nei. Ting er mer komplisert enn trådens innhold, så jeg orker ikke å svare.

Anonymkode: d83b5...ed3

• Liker 1
Skrevet
På 14.8.2017 den 12.32, AnonymBruker skrev:

De er gode til å snakke for seg? Kjenner noen få, de har ikke høyere utdanning. Men blir trodd i alt de sier. De har en veldig sterk stemme. 

Er det noe i det?

Selvfølgelig. Beklager at jeg sier det, men du har nettopp satt ord på den nye folkesykdommen. Narsissisme. Meg, meg, meg. Men det er så mange av dem nå at de er en majoritet. Trist. Og de oppildner hverandre, driver med kameraderi. Stikkord er selvtillit, men jeg klarer ikke å bite på. Mennesker som påprakker seg andre har sjeldent noe å gi. Det er jo nettopp derfor de prakker på andre, de har ikke noe å miste, noe å tape på det. Mens de som er litt mer lavmælte og er sånn 'eh, sa du virkelig det?' gidder ikke å svare.

De er tomme, disse folkene. Det er det som er så trist, for det går utover oss andre, at de skal få stå i scenelyset.

Er vel ikke bare jeg som misliker dårlige skuespillere? Er det bare jeg som liker skuespillere som gjør det skikkelig, gjennomført? Føles slik. Jeg liker å bli overbevist. Tror vi alle har en higen etter illusjoner. Men illusjoner skapt av middelmådige folk blir nettopp det, middelmådig illusjon. Kjipt, ikke sant? 

Anonymkode: 98a1c...941

Skrevet
På 8/14/2017 den 12.32, AnonymBruker skrev:

Er det noe i det?

Yup. Bare se på han som ble president i USA nå nettopp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...