Gå til innhold

Ringe å si god natt hver kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig ved 50/50 ordning at det ringes hver kveld for at det andre foreldren skal si natta? Jentene er 8 og11år. 

Anonymkode: bf3ce...a56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel en alder hvor barna har egne mobiler, så de kan ringe selv hvis de ønsker?

Tror ikke det er vanlig. Jeg hadde aldri orket det, har jeg fri, så skal jeg ikke passe klokka fordi barna ringer konstant mellom 20-21 hver kveld. Da kan de heller ringe når det passer seg slik. Snakker med de hver dag uansett da. Og ofte ringer de for å si god natt, det er bare koselig. 

Men en sånn HVER KVELD løsning, minner om en sjalu barnefar som skal vite hva du bruker kvelden til...

Anonymkode: 26ded...51f

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel en alder hvor barna har egne mobiler, så de kan ringe selv hvis de ønsker?

Tror ikke det er vanlig. Jeg hadde aldri orket det, har jeg fri, så skal jeg ikke passe klokka fordi barna ringer konstant mellom 20-21 hver kveld. Da kan de heller ringe når det passer seg slik. Snakker med de hver dag uansett da. Og ofte ringer de for å si god natt, det er bare koselig. 

Men en sånn HVER KVELD løsning, minner om en sjalu barnefar som skal vite hva du bruker kvelden til...

Eller en sjalu barnemor...?

Anonymkode: db7d7...490

• Liker 3
Skrevet

Er nok barnemor som er sjalu...

TS

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig ved 50/50 ordning at det ringes hver kveld for at det andre foreldren skal si natta? Jentene er 8 og11år. 

Absolutt. Er helt vanlig selv om de to respektive foreldre bor i samme nabolag og er gode venner. 

Anonymkode: b6779...d48

• Liker 3
Skrevet

Nei, dette er ikke vanlig..

Anonymkode: 0d22d...fbd

• Liker 2
Skrevet

Ok, så er det vanlig da at den ene foreldren får troppe opp på døren i den andre sin uke akkurat som den har lyst til? 

TS

Skrevet

Ser det brukes ordet "fri" om uken man ikke har barnet hjemme..så trist. Jeg tenker aldri jeg har "mammafri". Jeg er da mamma hver eneste dag, selv om mitt barn er hos sin far. Jeg velger bevisst å ikke ringe hver kveld, fordi jeg vet at på kvelder kan det bare gjøre det vanskeligere, siden barnet da er trett og savner gjerne den av foreldreren som ikke er der. Ofte har barnet nok med å falle til ro i nytt hjem ny uke. Vi vil ikke barnet skal føle på noe ansvar for våre følelser- vårt savn. Jeg ringer heller dagtid. Om barnet ringer og sier god natt, svarer jeg selvsagt alltid!! Det er mitt barn og kan alltid alltid snakke med sin mamma (og omvendt- sin pappa). Barnet vårt vet at vi alltid er foreldre, vi har ikke "fri". Dersom jeg er opptatt, så sender jeg alltid sms etterpå. 

Og man må da virkelig legge fra seg kampretorikken som at far prøver vite hvor mor er osv. Det handler om barnet.. vet ikke alle det nå?? Jises. 

Forklar barnet at det alltid kan ringe deg, og ring heller før leggetid når du ringer. For oss har det gitt et utrolig trygt barn, solidt og godt samarbeid oss foreldre. 

Anonymkode: ec9af...606

• Liker 14
Skrevet

TS, la meg gjette her: du er stemor. Du må bare slutte å irritere deg over hvilke ordninger far og mor har og la dem avtale dette seg i mellom.

Anonymkode: b60d6...58a

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så er det vanlig da at den ene foreldren får troppe opp på døren i den andre sin uke akkurat som den har lyst til? 

TS

Hvis dette er noe du ønsker som far/mor er dette helt innenfor. Prat med barna og med far/mor om saken og fortell at du ønsker dette. 

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de har lyst til det, så hvorfor ikke? 

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Du får det til å høres ut som mor eller far tropper opp hver eneste dag. Men hva mener du med akkurat som den har lyst til? 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er nok barnemor som er sjalu...

TS

Sjalu fordi hun vil snakke med barna sine?  Sjalu på hvem da? Hvorfor tolker du det slik?

Her skjedde samlivsbruddet da stebarnet var veldig lite. De har aldri hatt tradisjon for daglige telefoner i hverandres samværstid, og nå er barnet tenåring og foreldrene snakkes ikke ofte. Å troppe opp hjemme hos hverandre har de aldri drevet med, kun avtalte møter om det er noe spesielt. Begge respekterer hverandres privatliv.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS

Såfremt foreldrene er gode venner/samarbeidspartnere, bor i samme nabolag og har 50/50 så er dette relativt vanlig.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mor, far og barn...: de er en familie for resten av sine liv! Familie først.

Familie kan alltid snakke sammen når de vil hvor de vil.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Og dette er et problem, fordi? 

Skrevet

Er det et problem at de ringer? Hvem er det et problem for? Hvis barna ønsker det, og foreldrene ønsker det, er det vel greit og koselig. Blir barna lei seg, det må organiseres og ikke glemmes og blir stress, kan vel foreldrene avtale at de ikke skal dette eller bare sende melding. Vil ikke barna ringe, men blir bedt om det? Vil barna ringe, men foreldrene synes det er unødvendig? Hva er problemet?

Anonymkode: 4d46e...b6f

• Liker 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: 8c2ea...a3d

• Liker 1
Skrevet

Hvor vanlig det er ved 50/50 eller ved samvær aner jeg ikke, men barna våre har alltid ringt faren sin for å si god natt når han er bortreist på jobb, eller ringt hjem for å snakke om dagen og ønske hverandre en god natt når de har vært på ferie hos andre. 

Anonymkode: 36f9c...18c

• Liker 1
Skrevet

TS, la meg gjette her: du er stemor. Du må bare slutte å irritere deg over hvilke ordninger far og mor har og la dem avtale dette seg i mellom.

Anonymkode: b60d6...58a

Da gjetter du feil... Der finnes andre personer i et barns nærhet som kan reagere på forskjellige ordninger og dermed stille spm utifra observasjoner. Irritere og  irritere, er ikke det det handler om bestandig. Observerer man at et barns velvære ikke er optimalt må man stille spm uansett hvem man er i forhold til barnet. 

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...