Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet meg syk da jeg jobber som fagarbeider på en bolig for utviklingshemmede i Oslo. Har jobbet der i 15 måneder og har fått beskjed om at jeg skal få fast helg i det minste, men sjefen ser ikke ut til å bry seg. Alle de andre rundt meg sier jeg blitt brukt og spyttet på, da jeg jobber nesten hver helg, natt, og bare kvelder. Aldri får jeg dagvakt så fritid har jeg ikke lengre. Forrige uke jobbet jeg 5 kveldsvakter på rad med nattvakt i helga, får heller ikke overtid selv om jeg har krav på det

Jeg er i evig kamp med økonomien da jeg sier ja til alle vakter slik at jeg har råd til husleie og mat, og drømmen er at sjefen skal legge merke til innsatsen min slik at jeg får fast jobb, men nå har jeg jobbet der lenge, og mye har ikke skjedd annet enn at jeg har gått på en smell å blitt syk. Alle de andre som jobber der motiverer meg til å søke på andre plasser, men hvorfor skal jeg det når jeg alt har en fot innenfor der jeg jobber? Jeg trives godt med oppgavene og sosialt til en viss grad..

Føler meg heller ikke spesielt bra behandlet på jobb da folk baksnakker meg mye, ser rart på meg, sikkert fordi jeg sier ja til alle vakter og fordi jeg ser sliten ut på jobb. 

Har fått for lite lønn helt siden jeg begynte, og først nå har jeg koblet inn fagforbundet. Så jeg håper jeg får lønna jeg har krav på. 

Er nå sykmeldt og jeg kommer ikke tilbake på en stund da legen mente jeg var for syk til å jobbe. Føler at jeg må fortsette å si ja til ekstravakter og at jeg ødelegger for meg selv ved å sende inn sykmelding men på en annen måte føler jeg ikke at det er mere vits uansett. 

Anonymkode: a3a4b...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykemelding er sykemelding, det skal man ikke ha dårlig samvittighet for når man har stått på som f. i en lengre periode. Her er det jo grunner på jobben som har ført til sykemelding. Jeg ville begynt prosessen ved å drive inn pengene arbeidsgiver skylder og deretter sett etter en annen jobb. Dessverre lønner det seg ikke å si ja til alt. Man bør være fleksibel, men ikke så mye at man hopper når arbeidsgiver ber om det, fordi man da viser at man lar seg utnytte. Lær deg å sette grenser også :) 

Anonymkode: c7f5f...650

Skrevet

Men når du ikke får jobb der du ønsker jobb, så må du som alle andre søke på de jobbene som utlyses andre steder. Jeg jobber på et sted mange vil ha jobb, men det er faktisk ikke stilling til alle som har lyst å jobbe der. Du har ikke krav på å få jobbe der du vil. Ikke fatter jeg at du på død og liv vil klore deg fast der når du sier de baksnakker deg og ikke behandler deg bra heller. Et kjapt søk på finn viser 40 ledige stillinger for helsefagarbeidere i oslo og akershus, her er det bare å ta fatt på å søke seg nye jobb. 

Anonymkode: db953...0ee

• Liker 2
Skrevet

Ts her. 

Jeg skal prøve å slappe av mens jeg er sykmeldt, så får jeg håpe jeg blir frisk til slutt. 

Jeg har ikke energi til å søke ny jobb akkurat nå, men kanskje senere. 

Gruer meg allerede til å levere sykmeldingen, da jeg ikke har lyst til 0 møte opp.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sykemelding er sykemelding, det skal man ikke ha dårlig samvittighet for når man har stått på som f. i en lengre periode. Her er det jo grunner på jobben som har ført til sykemelding. Jeg ville begynt prosessen ved å drive inn pengene arbeidsgiver skylder og deretter sett etter en annen jobb. Dessverre lønner det seg ikke å si ja til alt. Man bør være fleksibel, men ikke så mye at man hopper når arbeidsgiver ber om det, fordi man da viser at man lar seg utnytte. Lær deg å sette grenser også :) 

Anonymkode: c7f5f...650

Hva mener du med å drive inn penger? 

Jeg er jo bare vikar.. 

Skrevet

Det er ingen uvanlig ting i helsevesenet. Kjenner flere som har opplevd nøyaktig det samme. Utrolig kjedelig. Hva med å ta kontakt med arbeidstilsynet? Kan hende de kan hjelpe/veilede. Husker jeg måtte ty til det da jeg var 16, og ikke fikk lønna jeg skulle. Du kan tro vedkommende straks punget ut med arbeidstilsynet i andre enden av røret. Men nå var jeg så ung, og du er i en annen situasjon. Verdt et forsøk, mener jeg uansett.

Anonymkode: 340f1...f56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...