AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #1 Skrevet 14. august 2017 Hvis jeg tar spesialistutdanning innen øyet, hva kan jeg egentlig gjøre? Operere eller er det kun mer overfladisk behandling? Sjekking av syn, bandasjer, ta ut gjenstander som har satt seg fast osv? Anonymkode: 41c50...1ec
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Skrevet 14. august 2017 Øyeleger opererer også, ja. Men i privat spesialistpraksis er det ofte begrenset hvilke kirurgiske inngrep man gjør. Det er vanligere og vanligere med subspesialiteter. Jeg vet om ophtalmologer som er spaialisert i forkammerkirurgi og lignende. Anonymkode: dd00b...061
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #3 Skrevet 14. august 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øyeleger opererer også, ja. Men i privat spesialistpraksis er det ofte begrenset hvilke kirurgiske inngrep man gjør. Det er vanligere og vanligere med subspesialiteter. Jeg vet om ophtalmologer som er spaialisert i forkammerkirurgi og lignende. Anonymkode: dd00b...061 Takk for svar! Ville du anbefalt å bli øyelege? Er det interessant? Er de du kjenner fornøyd med jobben? Eller ville du heller valgt en annen spesialisering? Anonymkode: 41c50...1ec
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #4 Skrevet 14. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ville du anbefalt å bli øyelege? Er det interessant? Er de du kjenner fornøyd med jobben? Eller ville du heller valgt en annen spesialisering? Anonymkode: 41c50...1ec Så vidt jeg forstår, er du ikke en gang begynt på medisinstudiet. Det er litt tidlig å skulle velge spesialitet nå. Øye er en spesialitet som kan være svært behagelig med tanke på mulighetene for å jobbe i egen praksis og ikke ha vaktordning, og det er svært interessant. Imidlertid bør man i løpet av studiet bruke tid på å finne ut hva som interesserer en mest. Hva man velger, kommer helt an på hvilke interesser man har, og hvordan man foretrekker sin arbeidshverdag. Oftalmologi kan gi mange valgmuligheter, både faglig og organisatorisk. Som alle andre spesialiteter blir det det du gjør det til. Anonymkode: dd00b...061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå