AnonymBruker Skrevet 17. august 2017 #41 Skrevet 17. august 2017 3 minutter siden, Tita92 skrev: Mobbing er helt forferdelig, og det gjør meg trist å lese det dere har opplevd. Sender en god klem til dere alle. Man trenger egentlig ikke klemmer, men det man trenger er å innse at verden er hard og kynisk dersom man ikke hevder seg selv. Mental trening, lære å sette grenser, lære å sloss (f. eks. gjennom fullkontakt kampsport) er gode verktøy for å lære det. Mange som ble mobbet, meg selv inkludert, har også nytte av å lære at man noen ganger må ødelegge angriperen for å overleve selv. Litt for pedagogisk korrekt oppdragelse gjør at man rett og slett oppdras til å være for "snill" slik at man blir et lett offer for predatorer. Anonymkode: beedf...923 1
Mari Y Skrevet 18. august 2017 Forfatter #42 Skrevet 18. august 2017 På 17.8.2017 den 11.54, O.G. skrev: Mye mobbing som ikke ble tatt tak i av skolen. Bøllene ble unnskyldt med at det var sosiale problemer i heimene deres. Veldig typisk
Viviana Skrevet 18. august 2017 #43 Skrevet 18. august 2017 Jeg ble mobba i hele barne og ungdomskolen og på videregående og på folkehøyskolen. Så mobbeoffer. Sliter mye med psykiske problemer nå mye pga. Dette. Mobbing er helt grusomt. Helt fryktelig. Trist å tenke på dette nå i disse skolestart tidene.
Maleficenta Skrevet 18. august 2017 #44 Skrevet 18. august 2017 Legger til et apropos til mobbing fra barn som har det vanskelig hjemme. Er ikke skolen pliktig til å melde til barnevernet når de vet om ting som ikke er bra, framfor å bare la de gjøre så mye faenskap de vil på skolen fordi stakkars de har det vanskelig? De får det ikke lettere av det 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #45 Skrevet 20. august 2017 På 18.8.2017 den 23.25, Maleficenta skrev: Legger til et apropos til mobbing fra barn som har det vanskelig hjemme. Er ikke skolen pliktig til å melde til barnevernet når de vet om ting som ikke er bra, framfor å bare la de gjøre så mye faenskap de vil på skolen fordi stakkars de har det vanskelig? De får det ikke lettere av det Så vidt jeg vet kan det gjøres, men beviskravene er jo for så vidt høye for at BV skal kunne sette i gang tiltak ovenfor foreldrene. Og når det gjelder miljøet på skolen er jo lærerne og selv rektor relativt vingeklippet når det gjelder tiltak som kan settes i gang. I gamle dager kunne skolene bestemme at en elev fikke en relativt lang utdanning. Lærerne hadde også mye å si i forhold til om en elev skulle sendes til spesialskole eller ikke. I dag skjer det som regel ingenting, hvertfall ikke før det er for sent og mobberne har fått tid til å plage mange ofre i lang tid. Får jeg noen gang en sønn eller datter skal hun/han oppdras til å kunne forsvare seg selv og stå på krava, og jeg skal personlig lære han/henne å ødelegge sine fiender. Det er man dessverre nødt til i et samfunn som stadig dreier i retning av "dog eat dog". Anonymkode: beedf...923 1
Millimani Skrevet 20. august 2017 #46 Skrevet 20. august 2017 Dette er egentlig litt på sidelinja, men dog...kanskje inne på noe 1
Maleficenta Skrevet 20. august 2017 #47 Skrevet 20. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg vet kan det gjøres, men beviskravene er jo for så vidt høye for at BV skal kunne sette i gang tiltak ovenfor foreldrene. Og når det gjelder miljøet på skolen er jo lærerne og selv rektor relativt vingeklippet når det gjelder tiltak som kan settes i gang. I gamle dager kunne skolene bestemme at en elev fikke en relativt lang utdanning. Lærerne hadde også mye å si i forhold til om en elev skulle sendes til spesialskole eller ikke. I dag skjer det som regel ingenting, hvertfall ikke før det er for sent og mobberne har fått tid til å plage mange ofre i lang tid. Får jeg noen gang en sønn eller datter skal hun/han oppdras til å kunne forsvare seg selv og stå på krava, og jeg skal personlig lære han/henne å ødelegge sine fiender. Det er man dessverre nødt til i et samfunn som stadig dreier i retning av "dog eat dog". Anonymkode: beedf...923 Er ikke beviskrav. Man skal kontakte batnevernet ved mistanke. Og så er det barnevernets jobb å gå nærmere inn på saken og finne ut om det ligger noe i mistanken. Barnevernet er ikke politiet. De må ikke ha bevis. Det er barnevernet som finner bevisene.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2017 #48 Skrevet 20. august 2017 På 18.8.2017 den 23.25, Maleficenta skrev: Legger til et apropos til mobbing fra barn som har det vanskelig hjemme. Er ikke skolen pliktig til å melde til barnevernet når de vet om ting som ikke er bra, framfor å bare la de gjøre så mye faenskap de vil på skolen fordi stakkars de har det vanskelig? De får det ikke lettere av det Å ha det vanskelig hjemme kan være så mangt bare så det er sagt. Anonymkode: a8cee...a1c
Maleficenta Skrevet 20. august 2017 #49 Skrevet 20. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ha det vanskelig hjemme kan være så mangt bare så det er sagt. Anonymkode: a8cee...a1c Ja og?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2017 #50 Skrevet 21. august 2017 5 timer siden, Maleficenta skrev: Er ikke beviskrav. Man skal kontakte batnevernet ved mistanke. Og så er det barnevernets jobb å gå nærmere inn på saken og finne ut om det ligger noe i mistanken. Barnevernet er ikke politiet. De må ikke ha bevis. Det er barnevernet som finner bevisene. Ja? Og jeg skrev jo at beviskravene er høye for at barnevernet skal kunne sette i gang tiltak (det gjelder da også når BV gjør undersøkelser selv). I mellomtiden har mobberen mulighet til å fortsette plagingen av sine ofre. Anonymkode: beedf...923
Maleficenta Skrevet 21. august 2017 #51 Skrevet 21. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja? Og jeg skrev jo at beviskravene er høye for at barnevernet skal kunne sette i gang tiltak (det gjelder da også når BV gjør undersøkelser selv). I mellomtiden har mobberen mulighet til å fortsette plagingen av sine ofre. Anonymkode: beedf...923 Ja men det betyr ikke at man skal la være å melde uansett. Barnevernet ser jo på saken. I mellomtiden må da for pokker skomen gripe inn når de ser mobbing og ikke unnskylde det.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2017 #52 Skrevet 22. august 2017 17 timer siden, Maleficenta skrev: Ja men det betyr ikke at man skal la være å melde uansett. Barnevernet ser jo på saken. I mellomtiden må da for pokker skomen gripe inn når de ser mobbing og ikke unnskylde det. Skrev ikke at man skal la være å melde, men at det fra man har meldt kan ta lang tid før BV ser på saken, om det i det hele takk er nok beviser til at BV kan sette i gang tiltak. Og i mellomtiden kan mobberen fortsette å terrorisere sine ofre. At en skole griper inn er i praksis dessverre en utopi. Blir man mobbet er man overlatt til seg selv, og må kjempe for retten til å hevde seg selv i skolegården. Det er derfor mine eventuelt kommende barn skal lære seg å bli brutale individer, nettopp fordi det er den sterkestes rett som gjelder i dag. Anonymkode: beedf...923
Maleficenta Skrevet 22. august 2017 #53 Skrevet 22. august 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Skrev ikke at man skal la være å melde, men at det fra man har meldt kan ta lang tid før BV ser på saken, om det i det hele takk er nok beviser til at BV kan sette i gang tiltak. Og i mellomtiden kan mobberen fortsette å terrorisere sine ofre. At en skole griper inn er i praksis dessverre en utopi. Blir man mobbet er man overlatt til seg selv, og må kjempe for retten til å hevde seg selv i skolegården. Det er derfor mine eventuelt kommende barn skal lære seg å bli brutale individer, nettopp fordi det er den sterkestes rett som gjelder i dag. Anonymkode: beedf...923 Ja dessverre er det slik. De som jobber i skoler er alt for feige til å gjøre noe aktivt for å stoppe mobbing
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå