kosepuus Skrevet 14. august 2017 #1 Del Skrevet 14. august 2017 Hei, Jeg var hos frisøren for ca. 1,5 måneder siden og bleket etterveksten og farget hele resten av håret(som allerede har vært bleket) i lysere/kaldere farge. Når jeg gikk ut av salongen var håret kjempefint og akkurat den fargen jeg ville ha, men nå så er håret mitt blitt en gul og merkelig farge som jeg ikke trives med. Vet ikke hva slags type farge frisøren brukte over hele håret mitt men hun sa den var permanent(noe det virker som den egentlige ikke er), dette har skjedd nesten hver gang jeg har gått for å få utført liknende behandling hos ulike frisører, til tross for å ha fulgt frisørens anbefalinger og brukt anbefalte produkter og lilla shampoo. Så det jeg ønsker å gjøre nå er å gå tilbake til å farge det hjemme selv. Jeg har fått litt ettervekst nå som må blekes, men jeg ønsker også å bleke over hele håret en gang til for å få vekk den merkelige fargen. Det jeg lurer på er om det går greit å bleke over hår som har vært farget hos frisøren? Om det spiller noen rolle for resultatet etter bleking om håret har vært farget før eller ikke? Jeg har bleket håret selv mange ganger før, også hele håret 2-3 ganger og det har gått fint, men da har jeg ikke hatt farget hår fra før når jeg bleket. Min naturlige hårfarge er mørkeblond, og den fargen som jeg har nå på resten av håret er ganske lys, så jeg tenker å ikke bruke så sterk bleking. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #2 Del Skrevet 14. august 2017 Fargen blir ikke kald hvis ikke du gjør noe med det. Det du skulle ha gjort er å ha brukt lilla shampo innimellom for å opprettholde farge. Du kan prøve å bruke den nå, for å se om det vil hjelpe. Hadde ikke bleket det hjemme selv. Anonymkode: f5b60...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #3 Del Skrevet 14. august 2017 40 minutter siden, kosepuus skrev: Hei, Jeg var hos frisøren for ca. 1,5 måneder siden og bleket etterveksten og farget hele resten av håret(som allerede har vært bleket) i lysere/kaldere farge. Når jeg gikk ut av salongen var håret kjempefint og akkurat den fargen jeg ville ha, men nå så er håret mitt blitt en gul og merkelig farge som jeg ikke trives med. Vet ikke hva slags type farge frisøren brukte over hele håret mitt men hun sa den var permanent(noe det virker som den egentlige ikke er), dette har skjedd nesten hver gang jeg har gått for å få utført liknende behandling hos ulike frisører, til tross for å ha fulgt frisørens anbefalinger og brukt anbefalte produkter og lilla shampoo. Så det jeg ønsker å gjøre nå er å gå tilbake til å farge det hjemme selv. Jeg har fått litt ettervekst nå som må blekes, men jeg ønsker også å bleke over hele håret en gang til for å få vekk den merkelige fargen. Det jeg lurer på er om det går greit å bleke over hår som har vært farget hos frisøren? Om det spiller noen rolle for resultatet etter bleking om håret har vært farget før eller ikke? Jeg har bleket håret selv mange ganger før, også hele håret 2-3 ganger og det har gått fint, men da har jeg ikke hatt farget hår fra før når jeg bleket. Min naturlige hårfarge er mørkeblond, og den fargen som jeg har nå på resten av håret er ganske lys, så jeg tenker å ikke bruke så sterk bleking. På forhånd takk for svar Du kan ende opp med å få rart resultat om du helbleker da vi ikke aner hva slags undertoner det er i fargen hun brukte og ikke har sett håret ditt. Har du prøvd å la lille-sjampoen sitte i håret en stund? Jeg brukte å være helt platina, det var mye jobb å opprettholde den kalde fargen. Jomfruhåret du har i røttene vil reagere annerledes på en bleking enn resten av lengden uansett da, så jeg ville ikke gjort det selv uten å være sikker på at håret ditt tåler både en og to runder med bleking for å få det jevnt og kjøp god lillasjampo og hårkur før du begynner! Anonymkode: 91360...cfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosepuus Skrevet 14. august 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 14. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fargen blir ikke kald hvis ikke du gjør noe med det. Det du skulle ha gjort er å ha brukt lilla shampo innimellom for å opprettholde farge. Du kan prøve å bruke den nå, for å se om det vil hjelpe. Hadde ikke bleket det hjemme selv. Anonymkode: f5b60...23d Jeg skrev at jeg har brukt lilla shampoo etter frisørens anbefalinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosepuus Skrevet 14. august 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 14. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ende opp med å få rart resultat om du helbleker da vi ikke aner hva slags undertoner det er i fargen hun brukte og ikke har sett håret ditt. Har du prøvd å la lille-sjampoen sitte i håret en stund? Jeg brukte å være helt platina, det var mye jobb å opprettholde den kalde fargen. Jomfruhåret du har i røttene vil reagere annerledes på en bleking enn resten av lengden uansett da, så jeg ville ikke gjort det selv uten å være sikker på at håret ditt tåler både en og to runder med bleking for å få det jevnt og kjøp god lillasjampo og hårkur før du begynner! Anonymkode: 91360...cfb Ok, takk for svar Jeg tror hun sa hun brukte blå eller grå undertoner, men hva gjorde du for å opprettholde platinablond fargen? Jeg tenker også det. Har prøvd å la lilla shampoo virke i håret, men det blir ikke slik som jeg vil ha det. Det blir liksom mørkt? Eller det ser sånn ut ihvertfall. Legger ved en link av hvordan håret mitt er nå. http://imgur.com/a/nZTzE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå