Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg skal begynne å studere. Det er et lærerrelatert studie på UiB. Jeg merker at alderen min gjør at jeg kvir meg litt til de første dagene. Er det noen her som har erfaring fra fadderuken og folk i min alder og om det i det hele tatt finnes noen 😁

Ps. Jeg har ingen planer om å delta på alle aktivitetene men tenkte å hive meg på første dagen for å bli litt kjent ☺

Endret av Mann923
Stavefeil
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma var i 50-årene da hun studerte, og storkoste seg i fadderuken! Det er ingen skam i å være "eldre"

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, gobbledigook skrev:

Mamma var i 50-årene da hun studerte, og storkoste seg i fadderuken! Det er ingen skam i å være "eldre"

Godt å høre 🙂

Skrevet

Fadderuke er rimelig hysteriske greier. Hadde aldri utsatt meg for særlig mye av det som såpass voksen, det var stress nok som 20-åring..Regner med du har mest interesse av andre studenter på din egen alder og de færreste av dem orker hysteriet men dukker opp i studiesammenheng/kollokviegrupper etc. etterhvert.

Anonymkode: 27e4f...46f

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 36 og gleder meg til fadderuke, virker som om det er lagt opp til null alkohol og festing på mitt studie. Vet vi skal ut å spise sammen, se på revy, og få omvisning på en del plasser byen er kjent for (sånn som turister er på tror jeg). Dette de to første dagene, så får vi møte lærerne, se forelesningssalene og litt praktisk informasjon før helgen. Kan godt hende noen velger å drikke og feste videre etter middag den første dagen eller revy den andre, men da kan jo vi oldiser godt gå hjem om vi føler for det eller :fnise:

Jeg hadde ikke tenkt å være med på fadderuke før jeg så opplegget de har laget til oss, kanskje det er noe du har lyst til å være med på også? Hvis ikke er det ikke verdens undergang, man blir alltids kjent med noen med mindre man sitter i en krok og nekter å snakke med folk gjennom hele studiet.

Anonymkode: cc7cb...b46

• Liker 2
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 36 og gleder meg til fadderuke, virker som om det er lagt opp til null alkohol og festing på mitt studie. Vet vi skal ut å spise sammen, se på revy, og få omvisning på en del plasser byen er kjent for (sånn som turister er på tror jeg). Dette de to første dagene, så får vi møte lærerne, se forelesningssalene og litt praktisk informasjon før helgen. Kan godt hende noen velger å drikke og feste videre etter middag den første dagen eller revy den andre, men da kan jo vi oldiser godt gå hjem om vi føler for det eller :fnise:

Jeg hadde ikke tenkt å være med på fadderuke før jeg så opplegget de har laget til oss, kanskje det er noe du har lyst til å være med på også? Hvis ikke er det ikke verdens undergang, man blir alltids kjent med noen med mindre man sitter i en krok og nekter å snakke med folk gjennom hele studiet.

Anonymkode: cc7cb...b46

Det at det tilfeldigvis var en innpå her midt på natten i samme situasjon gjorde meg litt lettet og det er vel en pekepinn på at det muligens er en del på vår alder der.

Når det gjelder alkohol så er jeg ikke imot å ta seg en fest men orker ikke noe skumparty og glowsticks for å si det sann 😉 Har vel bestemt meg for å være med å drikke alkohol første dagen for å bryte isen litt men det blir med det ☺

Endret av Mann923
Stavefeil
  • Liker 3
Gjest Stille leser
Skrevet

Tok 1 år på BI for å lære bedriftøkonomi. Der hadde de full rulle for de yngste og dem som ville, og et separat for de som ville ta det rolig/var litt eldre. 

Skrevet

Jeg angrer på at jeg ikke var med da jeg startet mine studier som 36-åring. Falt dessverre litt utenfor senere siden jeg var den eneste på min alder i gruppa. Skulle jeg startet på nytt hadde jeg blitt med, i alle fall for å se an gruppa og opplegget.

Anonymkode: 6c927...7f2

Skrevet

Jeg er 26 føler også meg for gammel 😑

Skrevet

For all del ikke dropp festlighetene i fadderuka. Studinene vil mer enn gjerne ligge med eldre medstudenter. Faddersex er ikke til å kimse av. 

Anonymkode: d7b49...6c2

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For all del ikke dropp festlighetene i fadderuka. Studinene vil mer enn gjerne ligge med eldre medstudenter. Faddersex er ikke til å kimse av. 

Nesten bedre enn russesex...

Skrevet

Jeg begynte å studere da jeg var 30. Var med på noen aktiviteter i fadderuka (et vors, selvforsvarskurs og grilling i parken), og det var helt greit. Gruppene vi var inndelt i under fadderuka var andre grupper enn studiegruppene skolen delte oss inn i, og det var under gruppearbeidet på skolen jeg ble skikkelig kjent med folk og fikk venner. Det hjalp kanskje litt at skolen hadde plassert alle oss "oldiser" i én gruppe det første året 😄

Anonymkode: 377da...161

Skrevet

Er 35 og skippa fadderuka, ble likevel kjent med folk etterpå. Jeg var bare med på noen av aktivitetene i faddertida og husker knapt noen av de jeg møtte nå året etter.

Anonymkode: c136b...0bc

Skrevet

Jeg er 35 og har vært på første dag med fadderopplegg. Snakk om å føle seg malplassert. Skal gi det et forsøk å møte de på vors (ha ha) senere.  Men jeg skal ikke drikke. Følte ikke noe connection med noen av de jeg kom sammen med, så jeg får se. Jeg har liten tro på at fadderuken setter standarden for å få seg venner resten av studiene. 

Anonymkode: d91ab...81c

Skrevet

Husker det var mange gamlinger med på min fadderuke, de fant hverandre. Kjipt hvis du er den eneste som er 35 kanskje, men det pleier jo ikke å være slik. 

Anonymkode: cfe55...b3d

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går andre veien også, altså eldre studiner og yngre studentgutter. 

Anonymkode: cfe55...b3d

• Liker 1
Skrevet

Steike så mye angst alle bærer på! Halvparten av innleggene her på delforumet handler jo om at folk er nervøse for å møte andre folk. Hva med å gi mer faen, ta ting som de kommer og heller kose seg på slike arrangement? Kan jo ikke gå rundt å bekymre seg for at andre folk kan tenke at en er gammel, det er jo absurd.

Anonymkode: 44627...e3a

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Steike så mye angst alle bærer på! Halvparten av innleggene her på delforumet handler jo om at folk er nervøse for å møte andre folk. Hva med å gi mer faen, ta ting som de kommer og heller kose seg på slike arrangement? Kan jo ikke gå rundt å bekymre seg for at andre folk kan tenke at en er gammel, det er jo absurd.

Anonymkode: 44627...e3a

Om bare alle tenkte som deg :fnise: enig, men lettere sagt enn gjort

Skrevet

Jeg var 25 når jeg begynte, og har aldri følt meg så gammel som på den fadderuken :fnise: fyyy faen, den type fester sluttet å være kult før jeg var gammel nok til å drikke lovlig en gang. Men uansett greit å være med bare sånn at folk har sett fjeset ditt og man vet navnet på et par stykker, så føler man seg ikke så utenfor. Ville nok blitt med igjen selv om jeg hatet det. Haha :P

Anonymkode: 92afb...719

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 timer siden, Mann923 skrev:

Hei. Jeg skal begynne å studere. Det er et lærerrelatert studie på UiB. Jeg merker at alderen min gjør at jeg kvir meg litt til de første dagene. Er det noen her som har erfaring fra fadderuken og folk i min alder og om det i det hele tatt finnes noen 😁

Ps. Jeg har ingen planer om å delta på alle aktivitetene men tenkte å hive meg på første dagen for å bli litt kjent ☺

Er det master? Trodde ikke fadderuka var så stor greie på videreutdanning. Uansett så må man jo ikke delta om man ikke vil

Endret av Maleficenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...