Gå til innhold

Har dere fått urettmessig kjeft før?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved noen anledninger så har jeg fått kjeft for ting jeg ikke har gjort. Som om at noen skyldte på meg for et eller annet... 
Eller at vedkommende kjeftet på meg bare fordi vedkommende er en kjeftesmelle. 

Det er jo kjedelig og urettferdig å få urettmessig kjeft. Hvis man får kjeft for noe man ikke har gjort så blir man jo litt lei og ganske oppgitt. 
En dag kom en litt myndig mann bort til meg og minnet meg på dette, og han sa: har du fått urettmessig kjeft før? ;)

Hvis folk kjefter så er det kanskje lett å "gi etter" på sett og vis hvis vedkommende som kjefter er bråkete og sta.
Hvis dere har opplevd det, hva har dere fått kjeft for hvis dere ikke har gjort det noen har kjeftet på dere for hvordan løste dere det?

I mitt tilfelle ga vedkommende seg etter en stund, men det var mye kjefting og det varte lenge før personen ga seg med urettmessig kjefting. 

Anonymkode: cedb6...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stille leser

Haha nei da hadde sikringen gått. Eneste noen ganger når jeg hadde drite meg ut på en eller annen måte  ovenfor eksen. Hun var så dårlig å krangle så hun begynte heller å mase/kjeft om ting som ikke hadde med saken å gjøre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey stille leser. 
Jeg fikk kjeft av en mann ute på gaten en gang for noe jeg ikke hadde gjort, og som liten var det noen eldre damer som kjeftet på meg for ingenting. Da var jeg bare 5 år, så nå ca 15 år senere så har jeg skikkelig dårlig minner om disse eldre damene som kjeftet på meg for ting jeg ikke hadde gjort. 

Er det noen flere som har fått urettmessig kjeft av noen? Hva var liksom grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er voksen og tar ikke i mot kjeft fra noen.Konstruktiv kritikk, ja så absolutt, men ikke kjeft.

Endret av Perle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perle skrev:

Jeg er voksen og tar ikke i mot kjeft fra noen.Konstruktiv kritikk, ja så absolutt, men ikke kjeft.

Enig, men som voksen har jeg blitt kjeftet på uten grunn. Da har man innsett at det ikke er noe poeng i å si de i mot og heller la de kjefte hele verden full. Sånne folk har tydeligvis det litt kjedelig med seg selv. Som denne mannen som bare kjeftet på meg for ingenting midt ute på gaten. :roll: 

Det er flere som har kjeftet på meg uten grunn i voksen alder, og jeg ser virkelig ikke kjefting som en god løsning på noe. Kritikk, ja, men kjefting. Det går bare inn det ene øret og ut det andre - spesielt hvis det er urettmessig kjefting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men som voksen har jeg blitt kjeftet på uten grunn. Da har man innsett at det ikke er noe poeng i å si de i mot og heller la de kjefte hele verden full. Sånne folk har tydeligvis det litt kjedelig med seg selv. Som denne mannen som bare kjeftet på meg for ingenting midt ute på gaten. :roll: 

Det er flere som har kjeftet på meg uten grunn i voksen alder, og jeg ser virkelig ikke kjefting som en god løsning på noe. Kritikk, ja, men kjefting. Det går bare inn det ene øret og ut det andre - spesielt hvis det er urettmessig kjefting. 

Høres ut som det plager deg litt. Be dem dra til helvetet eller spør hva problemet er. Har ADHD og jobber som formann for en gjeng mannfolk og østeuropeere så er kanskje litt for direkte. Om noen tuter på meg i bil eller lignende kan jeg finne på å kjøre etter de for å spør hva de lurte på. Så er kanskje ikke den rette å gi råd.(noen venninner mener jeg er for direkte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Stille leser skrev:

Høres ut som det plager deg litt. Be dem dra til helvetet eller spør hva problemet er. Har ADHD og jobber som formann for en gjeng mannfolk og østeuropeere så er kanskje litt for direkte. Om noen tuter på meg i bil eller lignende kan jeg finne på å kjøre etter de for å spør hva de lurte på. Så er kanskje ikke den rette å gi råd.(noen venninner mener jeg er for direkte)

Nei, ikke noe annet enn der og da. Jeg bare lo jeg. Men som barn var det kjedelig og bli kjeftet på for ting man ikke hadde gjort så klart. 

Da vet man i hvertfall hvor man har folk. :skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Stille leser skrev:

Jeg ser heller ingen grunn til å be folk om å gjøre det. Det er en umoden måte å argumentere på, men det kan være fristende å svare tilbake. 

Det som forbauser meg med sinnatagger er at de ikke ser seg selv. Det både ser og høres dumt ut, det er dårlig gjort og de tar ikke hensyn til folk. Jeg tror ikke kjeftere skjønner sånt, jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var cirka seks eller syv år gammel, så kjeftet moren min på meg for noe storesøsteren min hadde gjort. Moren vår hadde lagt merke til at det hadde  forsvunnet noen penger fra lommeboken hennes, og hun påstod at hun "visste" at det var jeg som hadde stjålet  disse pengene hennes. Så hun kjeftet meg huden full, og krevde at jeg skulle tilstå at jeg var en ussel liten tyv.  

Plutselig kommer storesøsteren min tilfeldigvis forbi, og hun lurer på hva vi krangler om. Da moren vår nevner at det hadde forsvunnet femti eller seksti kroner (eller hva det nå var) fra lommeboken hennes så innrømmet  storesøsteren min at det faktisk var hun som hadde  stjålet disse pengene til moren vår. Men hun fikk faktisk aldri noe kjeft for å ha stjålet penger, og jeg fikk aldri noen unnskyldning for urettmessig kjeft og mas....                                          

Anonymkode: e49b0...293

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en vennegjeng på ungdomskolen. Var meg, to andre jenter og tre gutter som hang sammen. Han ene var bror til en av jentene, en annen var nabo til en av jentene og sistemann var familiemedlem av meg.

Jeg var mest med søskenparet i grunn, visste mye om deres liv og oppvekst. Så etter hvert kom det opp et problem denne broren hadde/hadde hatt. Det ble pekt finger på meg, var veldig bestemt på at jeg helt sikkert hadde lekket ut denne informasjonen. Tror jeg var rundt 16 år. Opplevde at moren til søsknene skrev om meg på facebooken sin, typen "makan til oppførsel, trodde tillit var viktig for ungdommen, men sånn som de behandler venner..." blablabla. Jeg fikk kjeft av nabovennen, familiemedlemmet mitt og alt. Flere venner rundt disse igjen også. Bare at informasjonen kom ikke fra meg.

Jeg hadde ikke noe jeg skulle ha sagt, mistet alle de som venner da ingen gadd å ha noe med meg å gjøre. Søsteren vår veldig sint på meg.

Siste jenta hadde ikke fått med seg alt som skjedde så fort alt henne det og da sa hun at det har vel lekket fra henne etter storesøster fortalte henne det. Denne jenta var såpass at hun gikk til søskenparet og denne moren deres og fortalte hva som sant var. Søsteren fikk ikke tilsnakk for å ha røpet ting om broren sin og jeg hadde fortsatt mistet mange venner. 

Tøft når man er i den alderen. 

Anonymkode: f058a...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg parkerte på gjesteparkeringen ved boligen til noen venner fikk jeg kjeft av ei gammel dame fordi "parkeringen kun var for gjester". "Ja, jeg er jo gjest...", svarte jeg, og dama fortsatte med en tirade om at jeg måtte parkere i garasjeanlegget for ellers var det ikke plass til gjester på gjesteparkeringen. Da jeg begynte å gå mot venneparets leilighet uten å flytte bilen gikk dama i flint og ga meg en tirade om at nå måtte hun si til datteren sin at hun ikke kunne komme på besøk til henne lenger, for det var jo aldri plass på gjesteparkeringen. 

Til informasjon var det flere ledige plasser på gjesteparkeringen på det tidspunktet, og jeg bodde jo ikke der så jeg kunne jo ikke akkurat parkere bilen min i deres private garasjeanlegg :P 

Snålt. 

Anonymkode: 463fe...54d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, å ja da :ler:

En av gangene var spesielt festlig. Skulle en tur i banken på det gamle Økernsenteret i Oslo. Det var rundt lunchtider og hektisk aktivitet på P-plassen utenfor. En bil kjører ut og jeg kjører inn, slår av tenningen og har akkurat kommet ut av bilen min så kommer en bil fykende frem. Vinduet rulles ned og et illsint, voksent mannefjes tyter ut av vinduet mens han kjefter om at den plassen jeg står på er HANS! Han mener han har kjørt rundt i nesten 1 time for å finne P-plass. Jeg repliserer at det var trist, men han var ikke i øyesyn da jeg parkerte. Og hvis han kan vente littegrann så kjører jeg straks ut igjen siden jeg bare skal en lynrask tur inn i banken.

Det var under ingen omstendigheter bra nok for den rødglødende sjåføren, så han begynte å true med at dersom jeg ikke kjørte ut NÅ og overlot plassen hans til ham, "Så kjører jeg på deg!". Svaret var ganske enkelt, - dette begynte å bli uhyre gøy: "Det vil jeg ikke anbefale deg å gjøre. Jeg har notert meg nummeret ditt og Politistasjonen er der!" *peker* :Knegg:

Politistasjonen lå den gang med inngang fra P-plassen på senteret. Ca 10 meter unna min bil.

Jeg gikk i banken. var borte sånn max. 5 minutter. Da jeg kom ut igjen var mannen borte. Jeg har ledd godt av den episoden mange ganger etterpå :skratte:

Anonymkode: 69115...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang kjeft av en gammel mann da jeg gikk tur med hunden min. Han brølte etter meg at "jeg mååte da for helvete plukke opp etter bikkja når den driter!" At hunden er ei jente som satt å tissa i gresset ville han ikke høre på :fnise:

Anonymkode: ddb26...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk kjeft av senil mann på bussen for å ha på meg en sort jakke. JEg så visst så "business" ut. 

Jeg fikk også kjeft av en kollega for noe helt i hode teit som jeg har glemt. Hun var gravid og veldig hormonell. Husker at jeg stod å gråt mens hun kjefta, og når hun var ferdig bare gikk jeg. Talker ikke sånt.

Anonymkode: a1e09...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det har jeg fått. Noen ganger når jeg gikk på ungdomskolen fikk jeg kjeft av lærere og rektor for ting jeg ikke hadde gjort, fordi andre elever beskylte meg for ting. Men jeg var så tøff at jeg sa til de som kjeftet, sånn snakker du ikke til meg. Da ble det som regel stille, bortsett fra en gang, da en sa jeg snakker akkurat som jeg vil til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk kjeft av senil mann på bussen for å ha på meg en sort jakke. JEg så visst så "business" ut. 

Jeg fikk også kjeft av en kollega for noe helt i hode teit som jeg har glemt. Hun var gravid og veldig hormonell. Husker at jeg stod å gråt mens hun kjefta, og når hun var ferdig bare gikk jeg. Talker ikke sånt.

Anonymkode: a1e09...487

:skratte: 
En del eldre folk er ofte kjeftete, også beskylder de yngre folk enn dem for alt mulig. :ler: 

Nei jeg takler ikke kjefting jeg heller. Det går ann å si fra på en voksen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 14.8.2017 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en gang kjeft av en gammel mann da jeg gikk tur med hunden min. Han brølte etter meg at "jeg mååte da for helvete plukke opp etter bikkja når den driter!" At hunden er ei jente som satt å tissa i gresset ville han ikke høre på :fnise:

Anonymkode: ddb26...8ab

Det samme har jeg opplevd. Hehe.

2 minutter siden, kamel skrev:

Ja. Det har jeg fått. Noen ganger når jeg gikk på ungdomskolen fikk jeg kjeft av lærere og rektor for ting jeg ikke hadde gjort, fordi andre elever beskylte meg for ting. Men jeg var så tøff at jeg sa til de som kjeftet, sånn snakker du ikke til meg. Da ble det som regel stille, bortsett fra en gang, da en sa jeg snakker akkurat som jeg vil til deg.

Så de som beskyldte deg for alt det var sikkert de som hadde gjort alt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var rimelig ny i en jobb. Hun jeg overtok for het Anita. Jeg Anja. Ikke de rette navnene. En sv våre samarbeidspartnere ringte og kjeftet med huden full for noe Anita hadde gjort. Etter veldig mange minutter så skjønner han at jeg ikke er Anita. Sier en setning eller to om det før han fortsatte.

Anonymkode: 6f395...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det samme har jeg opplevd. Hehe.

Så de som beskyldte deg for alt det var sikkert de som hadde gjort alt det. 

Ja, tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg. Har vært uheldig med to av mine arbeidsplasser der ett par så på meg som en som tydeligvis ikke kunne gjøre noe rett. 

Jeg kunne ikke vaske gulvet riktig,vannet ikke plantene riktig, var det noe feil på dataen var det alltid min feil osv. En gang fikk jeg faktisk tilsnakk fordi jeg gikk for mye på do. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...