AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Har så lyst til å reise til syden og vurderer å ta med meg kun barnehagebarnet sydover etter skolestart, hva tenker dere om det? Er ikke aktuelt å be største fri fra skolen og det er helt uaktuelt å reise hele familien på 4 i høstferien. Men jeg får litt dårlig samvittighet ift eldstemann.... Tenker da å ta feks en hotellweekend alene med 9-åringen litt senere ( type badehotell). Jeg liker godt å ha alenetid med barna og barna krangler mye da de er sammen. Redd eldste vil bli veldig sjalu. Er stort sett han som får alenetid med meg. Anonymkode: 9a3f9...c95
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Snakk med mannen din om du har en, om ikke snakk med barnet og si det som det er. Dem krangler og gjør turene mindre koselig. Syns det høres ut som en fornuftig løsning. Ville gjort det samme hadde jeg hatt råd til tur! 😂 Anonymkode: 4d4cc...536 5
skruf Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Jeg har selv dratt på sydentur med bare et barn, men jeg dro også alene på tur med det andre barnet ved en senere anledning. Det ble ikke noe sjalusi fra det barnet som ble igjen hjemme, men det er nok pga de er vant med at det er hver sin gang. Sånn egentlig så kan jeg anbefale å dra alene på tur med et barn. Jeg følte at jeg fikk skikkelig kvalitetstid med døtrene mine. Meg og eldstejenta ei uke alene på Kreta, deretter ei uke alene på Kreta med yngstejenta. 4
SesameStreet Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 (endret) Forklar eldste at dere også skal gjøre noe hyggelig sammen. Problem løst. Endret 14. august 2017 av SesameStreet 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 Jeg har gjort det samme, tatt en ferietur alene med hvert av barna, men vi snakket endel om dette i forkant for nettopp å unngå sjalusi. Mine barn har forskjellige interesser og derfor ble det tur til varme strøk med det ene og tur til storby med det andre. Anonymkode: a4462...9c8 3
Gjest Magnifiq Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 Er vel null stress det? Barna her i huset setter stor pris på turer alene med en av oss foreldrene
Fluttershy Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 Er litt forskjell på en sydentur og en hotellweekend da. Hvis eldste barnet synes en hotell weekend høres like bra ut, så er det ingen problem. Hvis eldste barnet også ville vært i syden hadde jeg ikke gjort det! 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 Synes det er helt greit, så lenge størstebarnet får noe annet en annen gang. Vi har fem barn, og har forlatt "alle eller ingen" for lenge siden uten problemer. En gutt på 14 synes det er helt greit at mamma tar med barnehagebarna på sydentur, når han skal på fotballtur med pappa senere på høsten. Det trenger slett ikke være helt likt bestandig. Hovedsaken er at alle får det de skal ha og trenger over tid. At ingen føler seg forbigått eller oversett. Men utover det er det unødvendig å kjøre noe strengt regime på at alle skal ha akkurat det samme, spør du meg. Anonymkode: 31404...682 9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #10 Skrevet 14. august 2017 Jeg er veldig for å dele opp barna litt. Nå har jeg ikke gjort slike store ting med ett barn av gangen, men jeg tror det hadde vært fantastisk. Legge opp hele løpet etter bare ett barn. Jeg tror også at barna setter stor pris på det. Men det bør selvsagt føles like stas, begge opplevelsene. Anonymkode: 15512...92f 2
Sunnfjording Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 Ingenting gale med å dele opp en gang i blant i det hele tatt.
Gjest NotNaomi Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 Hadde aldri aldri gjort det. Du har to barn,og barn er veldig vare for urettferdighet! Det er min mening etter hva du skriver.
reiseglad Skrevet 14. august 2017 #13 Skrevet 14. august 2017 Jeg og mannen min har med ujevne mellomrom reist på "gutteturer" og "jenteturer" med ungene våre fra de var 4-5 år. Noen ganger har gutten vært med meg på jentetur, og motsatt. Det viktigste har vært at vi alle fikk mere alenetid med ungene, og det har skapt gode bånd mellom oss alle. Samtidig var ungene våre kranglefanter da de var mindre, og de hadde godt av å få gode opplevelser med oss foreldre. Samtidig har vi jo sørget for fellesopplevelser alle sammen sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #14 Skrevet 14. august 2017 her har ferier blitt delt opp. Hverken jeg eller søsteren min har noen gang hatt problemer med det. Mamma og pappa gjorde det veldig rettferdig da, så om jeg fikk danmarkstur med mamma så ble det ikke helgetur til hytta med pappa på søsteren. Unger er veldig var på urettferdighet, så hvis jeg dro på tur med mamma, så ble det semi lik tur med mamma på henne senere Anonymkode: a7e0a...714
DissDiss Skrevet 14. august 2017 #15 Skrevet 14. august 2017 Noen jeg kjenner gjør dette konsekvent hvert år. Familieferie på hytta eller hos familie sammen om sommeren, og så ei uke for mor og det ene barnet om høsten. Om våren er det det andre barnet som får dra. Far reiser veldig mye i jobben og mor er så og si alltid alene med alle barna, så de gjør det slik for å få alenetid med ett barn og for at mor skal få slappe av og hente seg inn litt. Det funker utmerket for dem. 1
Surreal Skrevet 14. august 2017 #16 Skrevet 14. august 2017 Jeg gjorde det før sommeren. Dro til syden med minstemann og lot skolegutten være hjemme. Jeg sa bare at vi ikke kunne be ham fri fra skolen, og at han og faren skulle ha gutteuke. De koste seg veldig alene hjemme, spiste bare mat de hadde lyst på (typ hamburger, pizza og pannekaker) De var på kino og han hadde overnattingsbesøk, så han tenkte ikke særlig over at broren var i syden. Nå skal de sies at skolegutten var på storbyferie med far i vinterferien, da var jeg og minstemann hjemme og koste oss. Nå i sommer reiste jeg og elstemann på ferie når skoleferien startet, far og minstemann kom etter 14 dager senere. Så vi deler oss når det passer sånn. Jeg opplever at det er veldig positivt for ungene, å få litt tid alene med oss. Så vi kommer til å forsette med dette. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #17 Skrevet 16. august 2017 Dere som deler dere opp og reiser på forskjellige turer, har dere da familieturer også? Når vi reiser på ferie er det som en familie,og gjerne med tante onkler søskenbarn besteforeldre også. For meg handler ferietiden om å slappe av sammen som en familie, og få tid sammen som en familie. Men jeg gjør ting alene med barna også som kino med eldste og bading med yngste osv.. men hadde aldri tatt en av dem med på ferie alene. Anonymkode: c2263...297 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #18 Skrevet 16. august 2017 Mamma tok med søsteren min til USA mens jeg var hjemme med pappa en gang, og jeg kunne ikke brydd meg mindre annet enn at jeg håpet de fikk en god tur. Men nå reiser vi veldig mye, så en tur til USA fra eller til spiller liksom ikke så stor rolle. Mulig det er annerledes om man ikke reiser så mye.. Anonymkode: 0f179...3c7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2017 #19 Skrevet 16. august 2017 Lurer på det samme, bare at jeg er alene med barna. De begge ønsker og sier det hadde vert kjekt å dele seg. Bhg gutten til syden og skolegutten til storby. Men om de sier det de egentlig mener er jeg usikker på, og jeg er redd ene vil føle seg forbigått- så jeg tør ikke😳 Anonymkode: 69ebe...867
Gjest Magnifiq Skrevet 16. august 2017 #20 Skrevet 16. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som deler dere opp og reiser på forskjellige turer, har dere da familieturer også? Når vi reiser på ferie er det som en familie,og gjerne med tante onkler søskenbarn besteforeldre også. For meg handler ferietiden om å slappe av sammen som en familie, og få tid sammen som en familie. Men jeg gjør ting alene med barna også som kino med eldste og bading med yngste osv.. men hadde aldri tatt en av dem med på ferie alene. Anonymkode: c2263...297 Vi har hvertfall to lengre ferier sammen i løpet av året, en med kun kjernefamilien, og en med besteforeldre, samt et par weekendturer, både med og uten barn. Da i tillegg til å gjerne ta en tur med en av ungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå