AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Mitt barn på 7 år, den elste nekter å stå opp før klokken 12 på formiddagen og jeg er redd noe er galt med han. Han bare ligger i senga til klokken 12 han og da må jeg la en venn komme innomm så de to andre barna mine får kommet seg i barnehagen for så å dra hjem og mase på at mitt elste barn skal stå opp og jeg er så lei. Jeg har snakket med profesjonelle om det og de mener jeg bare skal overse det men er det riktig? Han må jo skjønne at det å ligge til klokken 12 når han skal på skolen ikke er greit og som 7 -åring så mener jeg at de burde forstå dette. Så jeg må ut, hjem, og ut igjen med han klokken 12. Mens han ligger i sengen så gjeiper han, han hermer etter meg og ler ondt på en måte før han endelig setter foten utenfor senga. Blir SÅ lei. Jeg føler jeg har prøvd lt også, så jeg sitter ute i gangen og venter og venter og blir gjeipet til og hermet etter fra klokken 05.30 til klokken 12. Og da har jeg alt det å gjøre i mellomtiden. Hva ville dere gjort hvis dette var dere som hadde en unge som oppførte seg sånn? Råd? Anonymkode: fb2b4...a6b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 bær han ut av senga å kle på han å få han på skolen !! det er virkelig du som er forelder her, å jeg har full forståelse for at det kan være vanskelig men du må ikke la han styre showet ... Anonymkode: 8c2ae...0ef 40
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Hæ? 7-åringen din holder på sånn? Jeg hadde fysisk dratt han ut av senga, og det hadde blitt konsekvenser og inndragelses av diverse som iPad og tv-spill om han ikke klarte å oppføre seg ordentlig. Når legger han seg på kvelden? Anonymkode: 488d7...834 30
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Men herregud, han har ferie. Anonymkode: 9fcce...852 2
Perle Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 (endret) Skru på lyset, dra opp rullegardinen, å ta dyna. Han er sju år. Du er voksen. Endret 13. august 2017 av Perle 29
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: bær han ut av senga å kle på han å få han på skolen !! det er virkelig du som er forelder her, å jeg har full forståelse for at det kan være vanskelig men du må ikke la han styre showet ... Anonymkode: 8c2ae...0ef Jeg har det, men da går han hjem igjen og legger seg i senga igjen. Anonymkode: fb2b4...a6b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har det, men da går han hjem igjen og legger seg i senga igjen. Anonymkode: fb2b4...a6b sorry altså men du er bare nødt å være hard med han, vær voksen. skal du la en 7åring bestemme? Anonymkode: 8c2ae...0ef 27
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men herregud, han har ferie. Anonymkode: 9fcce...852 Nei, det har han vel ikke. Han har holdt på sånn i 1,5 år!! Jeg hadde ikke reagert hadde det ikke vært for at sønnen min hadde holdt på sånn såpass lenge. Og i tillegg til det så drar han tilbake fra skolen og legger seg ned i sengen igjen. Anonymkode: fb2b4...a6b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #9 Skrevet 13. august 2017 Min 7-åring hadde ligget til 12 på en skoledag om jeg hadde tillat det. Anonymkode: f9801...f98 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #10 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: sorry altså men du er bare nødt å være hard med han, vær voksen. skal du la en 7åring bestemme? Anonymkode: 8c2ae...0ef Nei, men jeg er det! Men jeg gir opp og har hatt et halvt år da jeg har gitt opp. Når barnehage og lærere gir opp hva kan jeg gjøre egentlig? Jeg vet jo at han 7 åring ikke bestemmer over sine foreldre men jeg er dritt lei den oppførselen hans. Anonymkode: fb2b4...a6b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #11 Skrevet 13. august 2017 så lås døra da?!? Anonymkode: fdf75...5b2 16
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #12 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min 7-åring hadde ligget til 12 på en skoledag om jeg hadde tillat det. Anonymkode: f9801...f98 Hva mener du jeg gjør feil? Jeg spurte om råd. Det er et godt råd å bære han til skolen i mens jeg blir gjeipet til, men det fungerer ikke. Anonymkode: fb2b4...a6b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #13 Skrevet 13. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det, men da går han hjem igjen og legger seg i senga igjen. Anonymkode: fb2b4...a6b Hvorfor gir du han nøkler så han komme seg inn og legge seg om dette er et så stort problem som du vil ha det til? Anonymkode: f9801...f98 28
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #14 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: så lås døra da?!? Anonymkode: fdf75...5b2 Ja, men da ødela han håndtaket på vinduet, og når jeg satte på en ekstra lås og repaerte den så var det påń igjen. Anonymkode: fb2b4...a6b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #15 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor gir du han nøkler så han komme seg inn og legge seg om dette er et så stort problem som du vil ha det til? Anonymkode: f9801...f98 Jeg gjør ikke det heller. Anonymkode: fb2b4...a6b
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #16 Skrevet 13. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du jeg gjør feil? Jeg spurte om råd. Det er et godt råd å bære han til skolen i mens jeg blir gjeipet til, men det fungerer ikke. Anonymkode: fb2b4...a6b At du gir han et valg. Anonymkode: f9801...f98 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #17 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det har han vel ikke. Han har holdt på sånn i 1,5 år!! Jeg hadde ikke reagert hadde det ikke vært for at sønnen min hadde holdt på sånn såpass lenge. Og i tillegg til det så drar han tilbake fra skolen og legger seg ned i sengen igjen. Anonymkode: fb2b4...a6b Og dere har tillatt han å gjøre dette??? Dette er enten et resultat av at dere har feilet eller at han bør utredes for noe. Jeg har aldri hørt maken! Hvor er skolen?? Helsesøster? Anonymkode: 00247...7ee 27
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #18 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men da ødela han håndtaket på vinduet, og når jeg satte på en ekstra lås og repaerte den så var det påń igjen. Anonymkode: fb2b4...a6b Hahaha, dette tror jeg ingenting på Anonymkode: f9801...f98 25
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #19 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg er det! Men jeg gir opp og har hatt et halvt år da jeg har gitt opp. Når barnehage og lærere gir opp hva kan jeg gjøre egentlig? Jeg vet jo at han 7 åring ikke bestemmer over sine foreldre men jeg er dritt lei den oppførselen hans. Anonymkode: fb2b4...a6b2 du kan dessverre ikke bare gi opp! du er hans forelder, du har ikke "lov" å gi opp på ham, du skal lære han hva som er greit å ikke greit så han kan bli et menneske som fungerer i samfunnet, hvis du lærer han i en alder av 6-7år at han er sjefen hjemme å kan gjøre som han vil fordi mamma/pappa ikke gidder å bry seg, hvordan tror du det blir når han blir eldre? hvordan skal han fungere på ungdomsskole, videregående eller høyere utdanning? for ikke å snakke om arbeidslivet. her må nok du bare bite det i deg å være konsekvent å gi konsekvenser når han oppfører seg sånn, ikke la han styre deg Anonymkode: 8c2ae...0ef 9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #20 Skrevet 13. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har han vel ikke. Han har holdt på sånn i 1,5 år!! Jeg hadde ikke reagert hadde det ikke vært for at sønnen min hadde holdt på sånn såpass lenge. Og i tillegg til det så drar han tilbake fra skolen og legger seg ned i sengen igjen. Anonymkode: fb2b4...a6b Du hadde ikke reagert hvis det ikke hadde vært for at han har holdt på sånn i 1,5 år?!? Ikke så rart han gjør det da eller - siden du ikke har reagert mener jeg... Anonymkode: fc8b5...763 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå