Gå til innhold

Fargen "elegant" fra jotun

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male kontrastvegg. Står mellom "grå skifer" og "elegant". Ferdigmalte lister og dører i "bomull" og vegger i "klassisk hvit". 

Men er det noen som har erfaring med "elegant"? Ser den helt svart ut på veggen eller er det tydelig at den er grå?

Interiøret ellers er ganske lyst, og vi vil at kontrastveggen skal være nettopp det, en kontrast :)

Anonymkode: 882ae...586

Skrevet

Jeg ville valgt ''grå skifer'', spesielt når listene er bomull. Bomull er jo en gulaktig hvitfarge, og grå skifer er en gulaktig gråfarge. Jeg prøvde meg såvidt på ''elegant'' på en vegg, men merket etter et par striper at den så helt svart ut. ''grå skifer'' er også ganske mørk, men ikke i nærheten av like hard og kald som ''elegant''. Nå er det vanskelig å si i forhold til lysforhold og fargene ellers hos dere, men jeg ville definitivt valgt ''grå skifer'' slik jeg ser det for meg.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, boblevann skrev:

Jeg ville valgt ''grå skifer'', spesielt når listene er bomull. Bomull er jo en gulaktig hvitfarge, og grå skifer er en gulaktig gråfarge. Jeg prøvde meg såvidt på ''elegant'' på en vegg, men merket etter et par striper at den så helt svart ut. ''grå skifer'' er også ganske mørk, men ikke i nærheten av like hard og kald som ''elegant''. Nå er det vanskelig å si i forhold til lysforhold og fargene ellers hos dere, men jeg ville definitivt valgt ''grå skifer'' slik jeg ser det for meg.

Tusen takk! Dette var gode tips, magefølelsen sier "grå skifer" også! Har du malt om igjen veggen i "elegant"? I tilfelle ja, i hvilken farge?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Dette var gode tips, magefølelsen sier "grå skifer" også! Har du malt om igjen veggen i "elegant"? I tilfelle ja, i hvilken farge?

Ja, jeg malte bare et par pennestrøk i ''elegant'' før jeg så at det ble helt feil. Jeg malte den i en helt annen farge, endte faktisk opp med ''støvblå'' på den veggen. Var noe helt annet, nesten motsatt, av hva jeg hadde sett for meg - men jeg ble superfornøyd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...