Gå til innhold

Er det slik dt fungerer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør ikke en snakke med samboeren sin før en avtaler overnatting med barna?? Spesiellt dersom han ikke skal være i huset selv, og det er samboeren som har ansvaret?? 

Bare spør.. nå er det tredje helgen på rad at stedatteren har overnatting.. i tillegg til å bare reise uten å avklare ansvaret for stebarna, så lar han de få ha overnattingsbesøk også, uten å snakke med meg først..

er dette normalt. 

Anonymkode: 946b9...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er greit. Har opplevd akkurat det samme selv.

Men du blir lynsja av stemorpolitiet for å skrive det her😬

Anonymkode: 30908...84b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Send ham en melding om at du reiser bort, slik at han får pellet ræva si hjem.

Han bruker deg som vare hushjelp og nanny for unger, hvis overhode ikke noe som helt ansvar  for. 

Dette her hadde je ALDRI giddet.

Endret av Perle
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært rasende på han. 

• Liker 2
Skrevet

Jo, en bør snakke med samboeren din. Og første gang det skjer, må man gjøre det klinkende klart ar det ikke er greit (hvis det ikke er greit). Det er normalt (dvs vanlig) å høre med den andre og være enige selvom det ikke er stebarn, og selvom begge er hjemme. 

Anonymkode: 37af8...f25

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet

Ikke aktuelt uansett om det er egne barn eller stebarn. Man avtaler selvsagt med den som faktisk skal passe dem. 

Skulle gubben bestemme hvilke unger jeg skulle passe i tillegg til mine egne mens han selv reiser bort? - Aldri. Jeg kan fint klare å bestemme min egen timeplan. Andre kan gjerne komme med forespørsler, men jeg vil forbeholde meg retten til å ha et valg. Det er ikke alltid det passer, dessuten er det respektløst. 

Skrevet

Nei det hadde jeg absolutt ikke godtatt. Jeg spør som regel mannen før jeg sier ja til overnatting selv om vi begge er hjemme jeg. Det påvirker jo ham også å ha flere i hus, selv om jeg tar meg av dem.

Anonymkode: b79ef...20a

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar..  Jeg holder på å blir gal av dette! Har sagt ifra at det ikke er greit 100 ganger... Jeg har nok med stebarn og ett felles om jeg ikke skal ta meg av andres barn i tillegg.. Og hadde jeg i det minste blitt spurt om jeg i det hele tatt ønsket å ha ansvaret!!!

Skrevet

Gjestfritt... not. Vær du glad for at stedatteren din er sosial og har venner som vil komme på overnatting. Hvor mye styr er det nå egentlig?

Skrevet
2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Gjestfritt... not. Vær du glad for at stedatteren din er sosial og har venner som vil komme på overnatting. Hvor mye styr er det nå egentlig?

Og hva vet du om det?? Det er mye styr.. for når hun har overnattingsbesøk så vil ikke minsten legge seg, noe som ikke er noe problem når vi er to.. I tillegg så greier de ikke å være stille, selv om jeg sier ifra tusen ganger om at de må ta hensyn til de små som har lagt seg.. Dette er slitsomt!

Når du er alene helg etter helg med tre barn så ønsker du faktisk ro om kvelden og muligheten til å sette deg ned litt... 

Hadde samboeren vert her å tatt sin del av kaka så hadde det vert noe helt annet... 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hva vet du om det?? Det er mye styr.. for når hun har overnattingsbesøk så vil ikke minsten legge seg, noe som ikke er noe problem når vi er to.. I tillegg så greier de ikke å være stille, selv om jeg sier ifra tusen ganger om at de må ta hensyn til de små som har lagt seg.. Dette er slitsomt!

Når du er alene helg etter helg med tre barn så ønsker du faktisk ro om kvelden og muligheten til å sette deg ned litt... 

Hadde samboeren vert her å tatt sin del av kaka så hadde det vert noe helt annet... 

OMG. Det er jo mannen din som er problemet, ikke ungene. Sagt fra tusen ganger, faktisk...

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

OMG. Det er jo mannen din som er problemet, ikke ungene. Sagt fra tusen ganger, faktisk...

jeg skjønner jo det.. jeg prøver bare å forklare hvorfor jeg ikke føler for overnatting når han er borte.. og hvorfor jeg syns det blir feil at han godkjenner det uten å snakke med meg først... 

Skrevet

jeg skjønner jo det.. jeg prøver bare å forklare hvorfor jeg ikke føler for overnatting når han er borte.. og hvorfor jeg syns det blir feil at han godkjenner det uten å snakke med meg først... 

Det er nå så. Men igjen - vær glad for at datteren har venner som kommer på overnatting. Usosiale unger som ikke har venner er mye verre.

Skrevet
Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Det er nå så. Men igjen - vær glad for at datteren har venner som kommer på overnatting. Usosiale unger som ikke har venner er mye verre.

Ja.. det er jeg.. hun har mange venner.. og alle venninnene bor i nærheten.. de kan møtes ute, de kan være hos oss, de kan være hos andre.. Det er jo overnattingen når samboer ikke er hjemme jeg har noe i mot.. han er jo ikke borte hver helg, det har bare vert en periode akkurat nå, og vi kan ta overnatting når han ikke er bortreist.

Skrevet

Ja.. det er jeg.. hun har mange venner.. og alle venninnene bor i nærheten.. de kan møtes ute, de kan være hos oss, de kan være hos andre.. Det er jo overnattingen når samboer ikke er hjemme jeg har noe i mot.. han er jo ikke borte hver helg, det har bare vert en periode akkurat nå, og vi kan ta overnatting når han ikke er bortreist.

Så si det til datteren da. At dette må utsettes.

Skrevet
Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Så si det til datteren da. At dette må utsettes.

Ja.. men hva gjør jeg når hun ringer far, og han sier at dette er helt greit uten å spørre meg?? Da har hun gjerne også informert besøket at de kan overnatte..

Men..... Jeg ser her i tråden at de fleste er enig i at dette ikke er greit.. Så da får bare, i og med at han ikke hører etter når jeg sier ifra.. Si at dersom han sier ja til overnatting uten å snakke med meg før flere ganger, reiser jeg til min mor og overlater barnet og overnattingsbesøket hjemme alene.. som en trussel.. (Selv om jeg sikkert ikke hadde fullført dette, skulle ønske jeg kunne tho)

Skrevet

Typisk fraskilt far. Vil egentlig bare ha en reservemor til særkullsbarnet (sorry, men det virker ofte slik). Dere har jo åpenbart et forhold der han ikke ser på deg som en likeverdig partner. Og nei, han trenger ikke "snakke med deg" om overnatting, han må si til datteren sin at han ikke er hjemme, så hun får spørre deg. 

Anonymkode: b0a6b...678

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. men hva gjør jeg når hun ringer far, og han sier at dette er helt greit uten å spørre meg?? Da har hun gjerne også informert besøket at de kan overnatte..

Men..... Jeg ser her i tråden at de fleste er enig i at dette ikke er greit.. Så da får bare, i og med at han ikke hører etter når jeg sier ifra.. Si at dersom han sier ja til overnatting uten å snakke med meg før flere ganger, reiser jeg til min mor og overlater barnet og overnattingsbesøket hjemme alene.. som en trussel.. (Selv om jeg sikkert ikke hadde fullført dette, skulle ønske jeg kunne tho)

Men da sier du til datter at det må avlyses, du ringer besøket/foreldrene og sier det var en misforståelse og det må avlyses fordi det ikke passer, det kan sikkert gjennomføres en annen gang, du informerer far om at du har avlyst og vennligst spør først neste gang. Til stedatter og venninner sier du at det er fars skyld, når de blir sure. Han hadde glemt å sjekke om det passet.

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Hadde sagt nei. At dette selvsagt skal koordineres med deg så lenge han selv ikke er hjemme. Felles hjem felles beslutninger. Ferdig snakket.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar..  Jeg holder på å blir gal av dette! Har sagt ifra at det ikke er greit 100 ganger... Jeg har nok med stebarn og ett felles om jeg ikke skal ta meg av andres barn i tillegg.. Og hadde jeg i det minste blitt spurt om jeg i det hele tatt ønsket å ha ansvaret!!!

Du har jo tydeligvis godtatt det da?

Anonymkode: b0a6b...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...