Gå til innhold

Hva veier en løk og en paprika?

Hjertefisk

Anbefalte innlegg

Jeg er på slankern og selvfølgelig sviktet kjøkkenvekta meg da jeg trengte den mest. Er det noen snille sjeler der ute som tilfeldigvis har en middels/stor løk og en paprika liggende og som kan veie den for meg? :fnise:

Har laget en gigantisk porsjon gryterett som jeg skal fordele i porsjoner og ha som slankemat. Vet kcal innholdet på alt utenom akkurat løkene og paprikan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bare google «calories in one average onion» f.eks. 🙂

Anonymkode: fb3e7...df0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

https://www.vektklubb.no/artikkel/id-7004929

Hva din løk og paprika veier er umulig å svare på, men jeg ville ikke bekymret meg så veldig for kaloriene i disse om jeg var deg. 

Takk for linken!

Jeg pleier ikke være så nazi på kaloriene, det er bare det at jeg brukte ganske mange stykk denne gangen. Når jeg skal regne ut kcal per gram per porsjon bør det være så rett som mulig. :)

85g på en løk hørtes litt lite ut? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hypnosee skrev:

Takk for linken!

Jeg pleier ikke være så nazi på kaloriene, det er bare det at jeg brukte ganske mange stykk denne gangen. Når jeg skal regne ut kcal per gram per porsjon bør det være så rett som mulig. :)

85g på en løk hørtes litt lite ut? :klo:

Jeg aner ikke om det er riktig. Jeg har faktisk en paprika, men ingen kjøkkenvekt ellers kunne jeg veid den for deg i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en paprika liggende, vanlig størrelse, og den veier 128 gram (hel, altså med frøene og alt).

Løk har jeg ikke liggende, men vil tro det kanskje er nesten det dobbelte - 300 gram kanskje?

Ellers kan nok Google hjelpe deg når det kommer til sånt. Jeg søker ofte opp ting som "average onion weight" eller "average bell pepper weight" og der finner man så og si alltid gode svar. Det hender du må konvertere vekten fra "ounces" til gram, men det kan du også gjøre gjennom Google, som "3 ounces in grams", da vil Google gjøre hele jobben for deg. :) 

Endret av PaperFlower
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veid en helt alminnelig mellomstor løk. Den veide 165 gram med skallet på.

Hadde også en stor løk. Den veide 231 gram.

Anonymkode: 7de94...ebb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke så jeg får veid. Men hvis det er kaloriinntaket du tenker på, så har vel både paprika og løk såvidt kalorier? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg gul løk har ca 320 kcal.

1 kg rød paprika har ca 260 kcal.

Er man oppe i slike mengder er det greit å ta det med i regnskapet.

Anonymkode: 88796...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...