Gå til innhold

Toastmasters bordplassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi snakker om bordplassering, hvordan setter dere toastmasteren?

Vi skal ha E bord og jeg lurer på å sette henne ca halveis opp på den ene ytterkanten slik at flest mulig kan høre henne, men er usikker på om hun bør sitte høyere opp.

Bordene våre i E en får ti mennesker nedover på hver side.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på at toastmasteren har grei oversikt. Slik at h*n lett kan motta/gi beskjeder til kjøkkenpersonalet. Om det skulle oppstå noe. (noe glemt/forsinkelser/komme ut for å motta takk osv).

Om mulig pass på at dere/vertskapet lett kan nå toastmasteren om det er noe.

I bryllupet vårt prioriterte vi nærheten til kjøkkenet. Så ble alt annet avtalt på forhånd, ikke hadde vi noe stort behov for å snakke med TM om noe under middagen heller.

Ellers synes jeg du har tenkt veldig fornuftig siden din Tm er plassert slik at alle hører henne :)

Skrevet

Vi satte henne slik du her beskrev, på den armen som hadde best syn mot der serveringspersonalet kom fra.

Skrevet

Toastmaster skal sitte der det er lettest å ha kontakt med både kjøkkenet og brudeparet og slik at det h*n sier høres av alle. H*n må også komme greit til og fra plassen sin uten å forstyrre andre.

Hvor dette blir i ditt lokale, vet du best selv, men ikke tenk så mye bordformasjon som hvor i lokale brudeparet sitter og hvor inngangen til kjøkkenet er.

Skrevet

vår satt nesten øvest(et par satt over) på den siden mot kjøkkenet...

Skrevet

For det første ville jeg spurt kjøkkenpersonalet hvor de helst vil ha toastmaster, for det kan godt være de har klare meninger.

Hvis man har E-formet bort, så tror jeg det er vanlig at toastmaster sitter lengst nede på den armen som er nærmest kjøkkenet/der han får øyenkontakt med kjøkkenet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde E-bord, og toastmasteren satt nederst på den midterste armen.

Husk ihvertfall på at toastmasteren ikke får ryggen til noen når han/hun reiser seg opp og snakker.

Skrevet
Vi hadde E-bord, og toastmasteren satt nederst på den midterste armen.

Husk ihvertfall på at toastmasteren ikke får ryggen til noen når han/hun reiser seg opp og snakker.

Hvis jeg tar hensyn til både kjøkken og "ryggen" til TM blir hun sittende akkurat der hvor jeg har tenkt :)

(litt morsomt, min toastmasters initialer er faktisk TM :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...