AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Hei. Har jobbet hele sommeren og planen var å fortsette i samme jobb, men deltid, sammen med studier til høsten. Nå kjenner jeg på utbrenthet og er usikker på om jeg blir å klare og ha en deltidsjobb samtidig som jeg studerer. Har en kronisk sykdom hvor utmattelse er utbredt, og det skal sies at jeg ganske nylig fikk diagnosen og derav ikke har sykdommen under kontroll enda. Er avhengig av ekstra inntekt sammen med vanlig stipend og lån. Hvor mye skal til for å få dette stipendet? Og er det i det hele tatt realistisk å få det med tanke på at jeg per dags dato er i jobb? Har 2 ukers oppsigelse om jeg sier opp pga. prøvetid. Anonymkode: d3eb4...b12
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Har jobbet hele sommeren og planen var å fortsette i samme jobb, men deltid, sammen med studier til høsten. Nå kjenner jeg på utbrenthet og er usikker på om jeg blir å klare og ha en deltidsjobb samtidig som jeg studerer. Har en kronisk sykdom hvor utmattelse er utbredt, og det skal sies at jeg ganske nylig fikk diagnosen og derav ikke har sykdommen under kontroll enda. Er avhengig av ekstra inntekt sammen med vanlig stipend og lån. Hvor mye skal til for å få dette stipendet? Og er det i det hele tatt realistisk å få det med tanke på at jeg per dags dato er i jobb? Har 2 ukers oppsigelse om jeg sier opp pga. prøvetid. Anonymkode: d3eb4...b12 Du kan prøve, men tror ikke du får det hvis du er i jobb. Men du må tenke om det ekstra stipendet blir nok. Men hvis du ikke klarer å jobbe vedsiden av studiene pga sykdom så får du det ekstra stipendet. Og det At du har jobbet fram til nå gjør ingenting. For dette stipendet er for de som trenger ekstra tid for studiene. At de ikke klarer å jobbe ved siden av studiene. Anonymkode: 43750...f6e
Ulven Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Reglene er temmelig strenge på X-stipendet, så jeg er dessverre redd for at du ikke får det innvilget for dette året. Man får ikke ha lønnet arbeid fra 15.06.2017 fram til 15.06.2018 på x-stipendet. https://www.lanekassen.no/Global/Skjema/SkjemaBokmal/X-skjema.pdf Men spør på facebook for lånekassen. . 1
Ulven Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 (endret) 24 minutter siden, Ulven skrev: . Endret 13. august 2017 av Ulven
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 12 minutter siden, Ulven skrev: Reglene er temmelig strenge på X-stipendet, så jeg er dessverre redd for at du ikke får det innvilget for dette året. Man får ikke ha lønnet arbeid fra 15.06.2017 fram til 15.06.2018 på x-stipendet. https://www.lanekassen.no/Global/Skjema/SkjemaBokmal/X-skjema.pdf Men spør på facebook for lånekassen. . 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan prøve, men tror ikke du får det hvis du er i jobb. Men du må tenke om det ekstra stipendet blir nok. Men hvis du ikke klarer å jobbe vedsiden av studiene pga sykdom så får du det ekstra stipendet. Og det At du har jobbet fram til nå gjør ingenting. For dette stipendet er for de som trenger ekstra tid for studiene. At de ikke klarer å jobbe ved siden av studiene. Anonymkode: 43750...f6e Tusen takk for svar! Ser mørkt ut siden jeg er ute i siste liten med dette.. -TS Anonymkode: d3eb4...b12
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 Du kan imidlertid søke neste semester, men da kan du ikke ha noe jobb frem til midten av juni. Anonymkode: ffc73...3d7
Ulven Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Ser mørkt ut siden jeg er ute i siste liten med dette.. -TS Anonymkode: d3eb4...b12 Send inn en forespørsel via facebook så får du helt korrekt svar. De er som regel ganske kjappe der inne. Men ja lånekassa holder seg 100% til reglene, så er fristen den 16, og du må jobbe i to uker til, vil det bli vanskelig for dette året. Ungdommen min har søkt x-stipend nå pga kronisk sykdom. Studiestedet hennes tar ikke ferie før i juli neste år, mens de starter på igjen i september. For hennes del betyr det da at hun mister ganske mange uker med arbeid hvis hun skal kunne motta x-stipendet. For lånekassen ser kun på de norske skolerutene. ;-)
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan imidlertid søke neste semester, men da kan du ikke ha noe jobb frem til midten av juni. Anonymkode: ffc73...3d7 Det er sant! 15 minutter siden, Ulven skrev: Send inn en forespørsel via facebook så får du helt korrekt svar. De er som regel ganske kjappe der inne. Men ja lånekassa holder seg 100% til reglene, så er fristen den 16, og du må jobbe i to uker til, vil det bli vanskelig for dette året. Ungdommen min har søkt x-stipend nå pga kronisk sykdom. Studiestedet hennes tar ikke ferie før i juli neste år, mens de starter på igjen i september. For hennes del betyr det da at hun mister ganske mange uker med arbeid hvis hun skal kunne motta x-stipendet. For lånekassen ser kun på de norske skolerutene. ;-) Problemet er at jeg ikke vet hvorvidt jeg kan ha en deltidsjobb ved siden av studiene før jeg "har prøvd". I sommer har jeg jobbet 100%, så kanskje det blir bedre med en mindre % sammen med studiene - men nå virker tanken på jobb etter en full studiedag uoverkommelig. Det er dumt de ikke er rundere i kantene med disse reglene! En skulle kunne fått stipendet i de månedene en trenger det (jeg fra september av istedet for fra august, siden jeg har jobb i august, og hun i de månedene hun faktisk har skole). -TS Anonymkode: d3eb4...b12
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #9 Skrevet 13. august 2017 Men det er jo mange som ikke orker å jobbe ved siden av studier uten å få noe ekstra i tillegg til vanlig stipend? De får det til å gå rundt! Prøv å jobbe litt om du vil og søk stipend om du ikke klarer det men oppfyller kravene. Anonymkode: fc58c...b08
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #10 Skrevet 13. august 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo mange som ikke orker å jobbe ved siden av studier uten å få noe ekstra i tillegg til vanlig stipend? De får det til å gå rundt! Prøv å jobbe litt om du vil og søk stipend om du ikke klarer det men oppfyller kravene. Anonymkode: fc58c...b08 Spørs veldig på hvor man bor i landet Anonymkode: 70a23...4cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå