Tonjeb84 Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Jeg synes at folk som ikke holder avtaler er noe av det mest irriterende som finnes. Har de ikke respekt for andre sin tid? Samme med folk som avlyser i siste liten med dårlige unnskyldinger, mest sannsynlig for at de ikke orker likevel. Synes det er respektløst å kaste bort dagen til andre når man kanskje har sagt nei til andre planer. Jeg inviterte nylig mine venninner til bursdagsfeiring, og fikk bekreftet at det var 12 stk som kom. Jeg kjøpte inn masse brus, godteri og bakte to store kaker. kvelden før var det 2stk som meldte avbud, og ytterlige 4 meldte avbud samme dag utrolig dårlig gjort hva synes dere? 1
LilleL Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 jeg er helt enig, jeg har mange eksempler på dette. og ei venninne måtte jeg kutte ut, da jeg ble så sliten av dette. hver gang avlyste hun, og jeg forplikter meg veldig til avtaler så jeg avtaler dermed ikke noe annet om jeg har en avtale. om jeg må avlyse eller endre, er det noe helt spesielt og skjer kanskje 1gang pr 10år samme når jeg var hjemme i mamma perm, var ei venninne som inviterte seg selv og jeg laget rundstykker og grønnsaker og dip, og ordnet så vi skulle kose oss og slarve. 30min før, "kom hun på" at hun hadde gjort en annen avtale og måtte avlyse den hun hadde med meg. blir så forbanna. her kunne jeg trent, gjort ærender, eller laget meg andre avtaler. folk eier ikke respekt for ande enn seg selv. syns det er så forderdelig, selv er jeg alltid tidlig ute. HATER å komme forsent. venter heller 15min i bilen, enn å komme forsen ttil noe... hehe 2
The Kitten Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Det kommer an på hvorfor de avlyser, og så er det jo også slik at man gjerne tror man er den eneste som avlyser. Man tenker ikke over at kanskje flere andre også har meldt avbud.
Solivagant Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Kommer helt an på hvorfor man avlyser. Flertallet tenker nok ikke over at det kan være flere som også avlyser. Så finnes det også de menneskene som avlyser gang på gang og virkelig ikke har respekt for andres tid - slike mennesker orker jeg ikke lenger å forholde meg til. Dårlige unnskyldninger i siste liten hver eneste gang. Jeg har bare slått meg til ro med at de ikke kommer til å forandre seg, og sluttet å bruke tid på slike mennesker.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 Hadde ei venninne som nesten alltid avlyste av forskjellige grunner. Men oppsummert var årsaken: beklager, men du er ikke lenger prioritert. Veldig vanskelig å forholde seg til sånne. Har ikke snakket med henne på 3 år... Anonymkode: 38d87...86f
Måbarefåsiat... Skrevet 14. august 2017 #6 Skrevet 14. august 2017 Folk som driter i andre, blir driti i selv. Hadde en venninne som holdt på sånn. Orker ikke sånne greier. Særlig ikke når de gjør seg kostbare og må avtale en kaffekopp tre uker i forveien, for de er så travle. I fjor høst skulle vi på kino. Det var en film vi begge hadde lyst til å se. Hun skulle ringe når hun hadde kjøpt billetter. Så på Facebook at hun var og så filmen med noen andre. Og jeg har ikke giddet å ta kontakt med henne mer. Dette var dråpen etter mange år med lignende hendelser. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 Nå skal jeg være veldig åpen og ærlig her, såpass at det sikkert vil provosere noen. Jeg har altså vært en slik type person tidligere, men ikke nå lengre. Det er ikke alltid en slik oppførsel er vondt ment. Noen ganger kan det være ren uvitenhet og mangel på hvordan andre oppfatter seg selv, og ikke minst, uvaner. Det er veldig mange som reagerer negativt på det å komme for sent, avlyse i siste liten osv., og det er jo forståelig. Jeg husker godt at ei venninne ikke gadd å vente på meg en gang. Det var gått 10 minutter, og jeg var som vanlig sent ute, men hadde trodd at hun kom til å vente på meg. Men det gjorde hun ikke. Og hun sa på telefonen da jeg ringte at hun ville ikke vente lengre, siden jeg var for sein, og sånn var det med den saken. Da forsto jeg at jeg hadde vært uhøflig og respektløs og begynte å tenke annerledes. Det er kanskje veldig vanlig å lære slikt hjemmefra, men det har aldri jeg lært, ihvertfall ikke i praksis. Jeg har måttet "lære opp meg selv" til å forstå dette. Sikkert innlysende for mange, men altså ikke for meg! Nå forstår jeg det, og det er jeg så takknemlig for. Så mitt tips er å være veldig, veldig direkte med folk og si hva det gjør med deg når noen gjør noe du ikke liker. Kanskje de lærer noe av det, kanskje ikke, men da er det ihvertfall prøvd ut. Anonymkode: 9463d...4f5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 Greit å invitere slike. Men man merker hvem man kan regne med og som er pliktoppfyllende. Så man regner ikke med de eller tar de videre seriøst. Anonymkode: ca7f1...7a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå