AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Jeg er ofte alene hjemme med baby, og har derfor ikke mulighet til store gourmetmåltider. Etter fødsel har jeg også blitt kresen. Så har noen noe tips til mat som er: kjapp, enkel og du kan kjøpe masse så jeg slipper å gå til butikken hver dag? Jeg liker ikke brød (polarbrød fullkorn går greit), kjøttpålegg, smør, ost eller makrell i tomat. Jeg lager heller ikke middag noe særlig, og hvis jeg gjør det er det kun nok til den dagen. Jeg trenger ikke så variert egentlig, bare et eller annet som ikke får meg til å spy av tanken etter fire ganger. Merkelig nok spiser jeg alt jeg får servert, men når jeg må lage selv blir det bare nutella. Anonymkode: 61231...e42
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Kok macaroni og stek noen pølsebiter sammen med opphakket løk. Når macaronien er ferdigkokt hiver du den i panna og sdteker den sammen litt med pølsebitene. Ha gjerne over litt krydder etter smak når du steker dette. For litt variasjon. Kan du bytte ut macaronien med nudler. Eller pølsebitene med skinke eller kylling. Samt steke med paprikabiter og purreløk. Tar max 10min å lage, og er godt og mettende. Anonymkode: bc9e0...9f5
ajarRun Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Entrecaute. Passer til alt, tar 10 min å lage. Fatastisk næringsrikt og billig.
Lill3My Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 (endret) Med speltlomper kan du lage alt fra digg toast i vaffeljern til pizza og sunne wraps med egg, røykelaks, egg, salat, eller middagsrester i. Sjekk gjerne ut lindastuhaug.no for en rekke lompetips. Ellers kan du koke opp en haug egg slik at du alltid har fereigkokte egg tilgjengelig. Mettende og veldig sunt Venn deg til å lage triple porsjon er når du lager middag slik at du har rester som kan varmes opp. Å lage mer enn en porsjon krever ikke særlig ekstraarbeid. Mye lager seg selv i ovnen også - grønnsaksform med kylling eller fisk F. Eks. Bare å sette inn i ovnen.. Og tada! Ellers er ting som cottage cheese, skyr, yoghurt o. L lettvint og godt og sunt! Kan fint spises med diverse korn, nøtter og bær for ekstra smak og innhold Som tilbehør kan du jo eksperimentere litt med bønner, linser, kikerter og quinoa. Finnes fereigkokte på kartong dersom du ikke vil koke selv. Å ha sunn mat tilgjengelig handler mest om å etablere vaner for det er virkelig ikke så tidskrevende =) Endret 13. august 2017 av Lill3My 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå