Gå til innhold

Får ikke koblet mobilnettet til pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er et sted uten internett, så jeg har nå prøvd å koble mobilnettet til pcn. Jeg har iphone 5. Har fått til å gjøre dette tidligere med samme pc, men da var det en annen mobil og et annet abonnement. Men vet ikke helt om det har så mye å si? Skal man ikke kunne dele mobilnettet sitt uansett hvilket abonnement man har? 

Ihvertfall så prøvde jeg først å koble til på vanlig måte; skru på delt Internett på mobilen, så gå inn på nettverk på PC og prøve å koble til. På iphonen kommer det opp sånn blå linje som straks forsvinner igjen. På nettet står det at mens man deler nett så får man blått varsel på iphone, så da antar jeg at det er et problem at det forsvinner igjen. Etterhvert kommer det opp "kan ikke koble til dette nettverket"på pcn. Og da har jeg ikke fått skrevet inn passordet heller, så langt kommer det aldri. 

Har nå prøvd både Bluetooth og usb-kobling uten hell. Den blå linje kommer og forsvinner igjen på et blunk. Har forsøkt å søke opp hva problemet kan være, men får bare opp instruksjoner om hvordan man kobler til, som jeg jo allerede har prøvd. 

Så er det noen flinke "datamennesker" som har noen ide om hva problemet kan være og hvordan jeg eventuelt kan fikse det? Skulle nemlig helst kunne hatt internett på PC de neste dagene🤔 Tusen takk for alle råd😊

Anonymkode: b89fb...d1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å restarte mobilen, det har noen ganger hjulpet for meg. Alternative triks kan være en del mer kronglete, men det går ut på å slette nettverkene som ligger inne på PCen, eller reinstallere drivere.

Anonymkode: ff0dd...577

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å restarte mobilen, det har noen ganger hjulpet for meg. Alternative triks kan være en del mer kronglete, men det går ut på å slette nettverkene som ligger inne på PCen, eller reinstallere drivere.

Anonymkode: ff0dd...577

Det første fungerte ikke. Får kanskje prøve noe mer kronglete, men er ikke noe kjent med det så burde kanskje søke etter veiledning på det. Takk for råd😊

Skrevet
På 14.8.2017 den 6.25, TMB skrev:

Windows eller Mac OSX?

Det her er windows. Har fortsatt ikke løst det😕

Skrevet

Høyreklikk på nettverksikonet og velg feilsøk problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...