AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Jeg sliter veldig mye med smerter under samleie. Jeg er 24 år og har alltid "slitt" med dette. Har vært hos gynekolog flere ganger, og her har alt vist seg å være normalt. Konklusjonen ble da at det ligger muskulært og er et resultat av mye spenninger, stress og prestasjonsjag. Ble så henvist videre til fysioterapeut med spesialisering innen kvinneproblemer. Lærte her avspenningsteknikker. Hadde ikke et aktivt sexliv på den tiden (siden jeg var singel men også for at det åpenbart ikke fristet), så det er vanskelig å si om denne behandlingen ville ha hjulpet meg mye. Sluttet etter ett år, da jeg følte det ikke var mer "å lære". Nå har jeg samboer, vi har vært sammen i 2 år. Vi har hatt mye sex helt siden starten av forholdet, men det har ikke vært noen nytelse fra min side, stort sett bare vondt. Har innsett at jeg har hatt sex litt for mange ganger bare for å være grei (jeg har jo selvfølgelig lyst, men den forsvinner så snart penetreringen står for tur.) Skjeden min er stram og trangere enn gjennomsnittet. Problemet under samleiet er at det oppstår en sviende smerte ved skjedens inngang ved penetrering. Har lest litt på nett om dette og kan kjenne meg igjen i beskrivelsen for vestibulitt. Var hos gynekolog for noen mnd siden og igjen så alt helt fint ut. Problemet har antakeligvis en psykologisk årsak. Kjenner nå at sexlysten min bare blir mer og mer borte. Jeg synes rett og slett det er et ork. Liker ikke å snakke om dette problemet heller, ikke om sex generelt egentlig. Ikke til mine venner og heller ikke til fagfolk. Snakker såklart med samboer. Vi merker jo at dette er i ferd med å gå ut over forholdet vårt, og også min livskvaltiet. Føler meg utilstrekkelig og verdiløs. Jeg "funker" liksom ikke. Er det noen der ute med liknende problemer? Hva gjør dere for å bli bedre? Anonymkode: 16f7c...eeb
Nerine_ Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Har du vært til samme gynekolog hver gang?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Nei, forskjellige Anonymkode: 16f7c...eeb
Nerine_ Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, forskjellige Anonymkode: 16f7c...eeb Ok, vet ikke om det finnes noen som er ekspert på dette med vestibulitt i Norge? Skjønner at det er veldig frustrerende, men ikke gi deg. Det må jo være noe å gjøre med dette. Kanskje en sexolog kunne hjulpet?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Vil bare si at jeg har det likedan. Er ikke selve skjeden som er problemet hos meg, men åpningen. Når penis er kommet helt inn er det sinnsykt vondt akkurat rundt åpningen, men inni kjenner jeg liksom ingenting. Føles ut som jeg skal sprekke, det sprenger og brenner liksom akkurat i åpningen... Og jeg tror jeg revner litt også, for det svir sinnsykt hvis jeg er på do etterpå - og jeg kan slite med å sitte på de værste dagene. Jeg er ikke blitt bedre, men vil bare si at jeg også sliter! Anonymkode: ccfeb...a89
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 Jeg sliter med akkurat det samme! Det kjennes ut som penisen skjærer meg opp innvendig noen ganger. Gynekologen sa jeg ikke hadde vaginisme, men gav meg en fancy diagnose som på norsk bare kaltes "smerter ved samleie". Hun sa at det var ingenting jeg kunne gjøre med det annet enn å prøve å slappe av. Kanskje gikk det over med tiden, kanskje ikke. Kanskje ble det bedre etter fødsel. Veldig kjedelig svar. P-pillene mine gjorde visst ikke saken bedre heller, i følge hun. Fastlegen skrev ut resept på xylocain til meg, som jeg smører på der nede før penetrering. Det er litt moodkill, men det funker relativt bra. Den bedøver nervene, og jeg slapper mer av der nede. Jeg tror du kan få salven reseptfritt på apoteket, hvis du ikke har prøvd den før. Anonymkode: a5593...ca7
gladjenta93 Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare si at jeg har det likedan. Er ikke selve skjeden som er problemet hos meg, men åpningen. Når penis er kommet helt inn er det sinnsykt vondt akkurat rundt åpningen, men inni kjenner jeg liksom ingenting. Føles ut som jeg skal sprekke, det sprenger og brenner liksom akkurat i åpningen... Og jeg tror jeg revner litt også, for det svir sinnsykt hvis jeg er på do etterpå - og jeg kan slite med å sitte på de værste dagene. Jeg er ikke blitt bedre, men vil bare si at jeg også sliter! Anonymkode: ccfeb...a89 Jeg har det likedan, har aldri hatt det med forrige partnere. Men min nåværende samboer er godt over gjennomsnittet i str og viss vi ikke har varmet opp godt nok kan jeg føle det slik som du gjør. Vi bruker regelmessig glidemiddel pga dette + er påpasselig med forspill. Kan raskt bli veldig sår og være sår i flere dager etterpå dersom vi fjusker med det. Endret 13. august 2017 av gladjenta93
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med akkurat det samme! Det kjennes ut som penisen skjærer meg opp innvendig noen ganger. Gynekologen sa jeg ikke hadde vaginisme, men gav meg en fancy diagnose som på norsk bare kaltes "smerter ved samleie". Hun sa at det var ingenting jeg kunne gjøre med det annet enn å prøve å slappe av. Kanskje gikk det over med tiden, kanskje ikke. Kanskje ble det bedre etter fødsel. Veldig kjedelig svar. P-pillene mine gjorde visst ikke saken bedre heller, i følge hun. Fastlegen skrev ut resept på xylocain til meg, som jeg smører på der nede før penetrering. Det er litt moodkill, men det funker relativt bra. Den bedøver nervene, og jeg slapper mer av der nede. Jeg tror du kan få salven reseptfritt på apoteket, hvis du ikke har prøvd den før. Anonymkode: a5593...ca7 Det er veldig frustrerende at det ikke blir tatt mer alvorlig. Det går jo faktisk veldig ut over livskvaliteten. Sånn føler jeg det i allefall. Kunne jo kanskje gitt en slik krem en sjanse. Får mote meg opp til å dra til fastlegen igjen. 38 minutter siden, Nerine_ skrev: Ok, vet ikke om det finnes noen som er ekspert på dette med vestibulitt i Norge? Skjønner at det er veldig frustrerende, men ikke gi deg. Det må jo være noe å gjøre med dette. Kanskje en sexolog kunne hjulpet? Har tenkt selv at kanskje en sexolog hadde vært et alternativ, selv om jeg ikke er særlig gira på å legge ut om disse tingene. Hvordan kommer man i kontakt med dem? Og finnes de over alt (bor ikke i de største byene her til lands)? Det er forsåvidt "godt" å høre at det er flere som har det slik som meg. Har følt meg veldig alene med dette problemet, og det er vanskelig særlig når dagens sosiale samfunn er så sexfokusert som det er. Føler meg som den taperen når jeg er sammen med venninnene mine, da det er mye sexprat. Anonymkode: 16f7c...eeb
Nerine_ Skrevet 13. august 2017 #9 Skrevet 13. august 2017 Prøv Google å se om det finnes noen i nærheten. En sexolog har nok vært borti det aller meste, og jobber med det daglig. Jeg tenker at du bør gi det et forsøk, de har nok mange alternativer løsninger iforhold til gynekologer.
grønske Skrevet 13. august 2017 #10 Skrevet 13. august 2017 Ikke sikkert du har samme lidelse, men kan være du finner noe trøst i denne bloggen Les fra starten!https://vestibulittdritt.wordpress.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå