AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Del Skrevet 13. august 2017 Kort fortalt: jeg ønsker å studere siv.ing ved NTNU etter at jeg har tatt et halvårig realfagskurs, noe som tilbys ved en rekke skoler (derav NTNU, høgskulen i Bergen osv.). Siden jeg forhåpentligvis skal studere 5 år i Trondheim, kunne jeg godt tenke meg å prøve ut Bergen en liten stund først... Men jeg er redd jeg kommer "lenger bak i køen" i forhold til de som har fullført forkurs på NTNU. Er det noen som vet om det har noen betydning hvor jeg har tatt kurset? Anonymkode: 8070f...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #2 Del Skrevet 13. august 2017 Det kan være greit å ta en telefon til NTNU å høre. Om man ser på studiebeskrivelsen ved de ulike institusjonene, så er det formulert forskjellig. Hos NTNU: Realfagskurset gir deg et godt grunnlag til å studerer videre ved ingeniørutdanningen. hos HVL: Det er eit intensivt kurs i matematikk og fysikk som kvalifiserer deg til opptak til dei fleste ingeniørstudium i Noreg. hos HIOF: Dette realfagskurset gir deg en intensiv og målrettet undervisning i realfagene som kreves for å søke en av ingeniørutdanningene ved Høgskolen i Østfold.Siden du vet du ønsker studere på NTNU, så kan det være greit å høre med dem om dem godtar realfagskurs fra andre skoler og om du stiller på lik linje med studenter som har tatt kurset på NTNU. Det bør jo egentlig ikke være noe forskjell, men det er inntakskontoret som kan svare konkret på dette. For øvrig, du bør ikke regne med å få "sjekket ut" en by på det halvåret, med mindre du er sterk i matte og fysikk på forhånd. Jeg tok kurset hos HiST, og hadde ikke mange kvelder ledig det semesteret. Det er meget intensivt kurs, vi hadde innlevering i begge fagene hver uke, og tempoet i undervisningen er høy. En fordel ved å ta det på NTNU for deg, vil være å kunne bli kjent med noen som kanskje skal studere det samme som deg. Jeg havnet i klasse med 4 stk som jeg hadde tatt realfagskurs med, og rakk også bli kjent med skolen. Anonymkode: bae2f...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå