Gå til innhold

Er det noe vits i å sentrifugere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det bare bråker masse. Kan jeg bruke 600 isteden for 1800?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo høyere sentrifugering - jo mer vann presses ut av klærne. 

De bruker jo veldig lang tid på å tørke hvis du ikke sentrifugerer, så lang tid at de vil lukte surt. 

Sentrifugen vår var ødelagt en gang, så jeg vrei opp klærne og puttet de inn i tørketrommelen. Etter 5 timer var tøyet fortsatt ikke tørt. Det var en full maskin da.

Anonymkode: 7aa5d...1be

• Liker 3
Skrevet

Ja men da er klærne dryppende våte når du tar dem ut.

Anonymkode: 7dc17...2e7

Skrevet

Tørketidens variabel er i stor grad avhengig av prosent vann i klærne ved opphenging. Tørketromler du ikkesentrifugerte tekstiler, vil du måtte tømme beholderen mange ganger før tekstilene er tørre nok.

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, amativeReflection skrev:

Enten ligger da klærne skjevt i maskinen eller så står ikke maskinen i vater. Fiks dette du, så kan du sentrifugere med mindre bråk og få tørre klær mye raskere. 

Anonymkode: ad3a9...abc

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo høyere sentrifugering - jo mer vann presses ut av klærne. 

De bruker jo veldig lang tid på å tørke hvis du ikke sentrifugerer, så lang tid at de vil lukte surt. 

Sentrifugen vår var ødelagt en gang, så jeg vrei opp klærne og puttet de inn i tørketrommelen. Etter 5 timer var tøyet fortsatt ikke tørt. Det var en full maskin da.

Anonymkode: 7aa5d...1be

Jeg har ikke tørketrommel. De bare bråker.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten ligger da klærne skjevt i maskinen eller så står ikke maskinen i vater. Fiks dette du, så kan du sentrifugere med mindre bråk og få tørre klær mye raskere. 

Anonymkode: ad3a9...abc

Tror egentlig det er gulvet som er problemet.

Skrevet

Hei.

Gulvet er ikke problemet. Det skal være skjevt med fall mot sluken. Du bør bruke høyeste hastighet på sentrifugen. Da blir klærne fortest tørt siden du ikke har tørketrommel. Men før du vasker neste gang må du få bena på vaskemaskinen justert og skrudd fast slik at du ikke ødelegger maskinen.

Har du forresten husket å ta ut transportskruene på vaskemaskinen før du tok den i bruk? Hvis ikke vil den riste veldig.

Anonymkode: 131a1...a43

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, amativeReflection skrev:

Det kan du. Spesielt om du vasker ullgensere eller andre fintfølende materialer ;)

Når det er sagt så bør du fjerne transportstagene før du finner frem vateret og vatrer opp maskinen.

Anonymkode: d13df...c04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...