Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2005 #1 Skrevet 12. januar 2005 Jeg har to spørsmål: 1. Hvilken foundation funker for tørr hud, og hvordan legger jeg den for best resultat? 2. Finnes det noe pudder som ikke gjør huden mer tørr? Hvilken i så fall? Jeg tenkte på noe transparant. Er det best med kost eller svamp for å legge pudder? Hehe...ble litt flere spørsmål visst...
Kaori Skrevet 13. januar 2005 #2 Skrevet 13. januar 2005 Jeg har tørr hud bortsett fra rundt nesa og på haka, og bruker Clinique Super Balanced make- Up foundation og synes denne fungerer veldig bra! Jeg bruker alltid først en fuktighetskrem og lar den trekke godt inn i huden før jeg påfører foundation, og tror dette er ganske lurt hvis man har tørr hud. Sikkert noen andre her som heller vil anbefale deg en foundation som er spesielt beregnet for tørr hud, men som sagt på meg fungerer denne kjempebra. Når jeg skal påføre denne, sørger jeg alltid for å være helt ren på hendene, vasker med såpe og sånt, fordi jeg er av den oppfatningen at det er lurt uansett hva man skal smøre i ansiktet, såfremt man bruker fingrene til dette. Mange bruker vel svamp, men jeg synes det blir jevnere ved å bruke fingrene + at når man bruker svamp går jo mye av foundation bort i svampen og flaska vil bli litt mindre drøy i bruk. Når det gjelder pudder, har jeg ikke et spesielt å anbefale deg, da jeg ikke bruker dette selv(annet enn solpudder da) synes det er unødvendig å bruke vanlig pudder i tillegg til foundation hvis man har tørr hud. Skjønner det mer for de som ikke har tørr hud, for de glinser gjerne mer og da kan det være greit med pudder for å gjøre huden mattere. Men ellers ville jeg aldri påført pudder med noe annet enn en kost, men er sikkert mange som bruker svamp også, smaken er som baken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå