AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Begynner på universitetet i morgen i en fremmed by, og kjenner ingen jeg kan spørre.. Hva er det man tar med seg første dagen? Sekk og pc og sånn? Må man ha med legitimasjon? Jeg skal levere politiattest, skal denne også med i morgen? Eller er det bare sånn møt og bli kjent dag? Er det alkohol på dagtid? Hvordan er første dagen? Hva skal tas med? Står skikkelig lite i programmet, kun sånn "bli kjent, møt faddergruppa" osv.. Anonymkode: c1b09...427
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Du har vel fått timeplan? Står det at det skal være velkomsttale elle står det forelesning? Jeg ville tatt veske med politiattest, legitimasjon, liten notatbok og penn. Hadde ikke drasset med PC, med mindre du skal studere noe der det er sentralt og dere skal bruke spesielle programmer osv. Stress ned. Om du ikke har med noe du burde første dagen, så kan du ta det senere. Lykke til! 😊 Anonymkode: 681b3...312
Gjest Boxee Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 (endret) Nå er det en del år siden jeg var ny student, men tror vi kun møtte og ble kjent med de vi skulle gå i samme klasse med. Hadde en runde med hvem vi var og hvorfor vi valgte studiet etc. Deretter fikk vi en kjapp omvisning på campus og litt mer nøye omvisning på vårt fakultet. Tror ikke vi hadde noe særlig undervisning første dag. Ta med attesten og legitimasjon, du må sikkert ordne med studentbevis. Endret 13. august 2017 av Boxee
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Jeg tar ikke med meg noe som helst spesielt. Bare et smil og en åpen innstilling. Legitimasjon og bankid har jeg alltid på meg og det kommer nok godt med på første dagen på universitet også. Anonymkode: 8ab58...fdd 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Skal du begynne på UIS? Ta med en sekk/veske til å ha ting du kanskje får (brosjyrer osv), og til å ha t-skjorten din oppi. Skal du være på fadderfestivalen så må du kjøpe en t-skjorte du er nødt til å ha på deg. Ellers så er det ikke undervisning så du trenger ikke noe spesielt. Og ja, det drikkes på dagtid under festivalen, så det kan du gjøre dersom du har lyst. Anonymkode: 31294...664
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 Studerte på HiST og vært med på en del immatrikulering på NTNU før dem fusjonerte. Gode sko var noe av beste tipset jeg fikk, det er gjerne 2 timer stående i starten, deretter er det omvisninger og slikt. Går du med pumps risikerer du vonde føtter. Vi fikk møte faddergrupper, ble enig om vors, så hadde vi litt tid til å dra hjem, skifte, hente/kjøpe drikke og slikt. Men en veske/sekk der du kan ha brosjyrer, papirer, og annet dere får utlevert er veldig greit. Penn og eventuelt kalender kan være smart om du bruker sånt, for å skrive ned info om for eksempel faddergruppen og lignende. Hos oss ble det tatt bilde til ID-kort første dagen, og man får semesterbevis og slikt. Politiattesten er sikkert greit å ha med, og eventuelt en hengelås om det er mulig få skap på campusen! Legitimasjon bør du ha med ja, pleier du virkelig ikke ha det med deg hele tiden ? Anonymkode: 816af...e2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå