Gå til innhold

Blir truet med politianmeldelse pga et uhell

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

når du ignorerer det helt når folk lurer på hva slags gjenstand du kastet, er det ganske tydelig at det var noe som var så kjipt å få i frontruta at du ikke vil skrive det her.

Regner derfor med at du skjønner selv at du er en drittsekk som ønsker sympati for å måtte betale en så liten sum som 400kr. Du burde være glad du ikke fikk en på trynet  

Anonymkode: 82f2d...76b

For det første landa det ikke på frontruta, det landet på veien før det spruta på bilen. Gidder ikke å si hva det var som ble kastet i frykt for å bli gjenkjent, men det var ikke klissete og ville ikke vært noe problem å fjerne med vann. Jeg er fullt klar over at det er idiotisk å kaste ting ut vinduet, og at det var veldig korttenkt av meg. Som sagt ber jeg ikke om sympati fordi JA, det er en dum ting å gjøre, men det er ikke mitt problem at bileier valgte den dyreste måten å vaske bil på når hun kunne rengjort det lille som spruta på bilen 100% gratis, evt gjøre meg obs på hva som skjedde sånn at jeg kunne vasket den. Håper jeg slipper å gjenta meg selv flere ganger nå.

Anonymkode: a21c2...3f4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke fordra når folk kaster ting ut av bilen. Det er forsøpling, og hører ikke hjemme noen plass i dette nydelig landet. Det er en uvane du bør legge av deg, så som du sikkert begynner å bli voksen. 

Når det kommer til trusler om anmeldelse, så tror jeg du kan se bort ifra dette. Det er trolig ikke en sak som blir prioritert fra politiets side.  (med mindre du er mindreårig). Denne faren vil få et forklaringsproblem når han ikke anmeldte dette med en gang, og sølet er borte. Det er nok bare en tom trussel hvis jeg skal ha noe mening om det. 

Men en unnskylding hadde nok vært på sin plass, og som noen foreslår her kan du jo tilby deg å vaske bilen hans som en konfliktløsning. :) 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, M*J skrev:

Jeg kan ikke fordra når folk kaster ting ut av bilen. Det er forsøpling, og hører ikke hjemme noen plass i dette nydelig landet. Det er en uvane du bør legge av deg, så som du sikkert begynner å bli voksen. 

Når det kommer til trusler om anmeldelse, så tror jeg du kan se bort ifra dette. Det er trolig ikke en sak som blir prioritert fra politiets side.  (med mindre du er mindreårig). Denne faren vil få et forklaringsproblem når han ikke anmeldte dette med en gang, og sølet er borte. Det er nok bare en tom trussel hvis jeg skal ha noe mening om det. 

Men en unnskylding hadde nok vært på sin plass, og som noen foreslår her kan du jo tilby deg å vaske bilen hans som en konfliktløsning. :) 

Jeg har selvsagt beklagd meg og fortalt hva som skjedde :) Sa også at jeg er interessert i å løse det på en bra måte, men tydeligvis er han ikke interessert i å diskutere det. 

Skrevet

Du kan nok sjelden forvente forståelse fra KG TS. Her inne bruker folk første mulighet til å rakke ned på andre, og kombinert med dårlig leseforståelse så blir det sjelden en god kombinasjon. Nesten ingen i tråden har forstått den prinsipielle diskusjonen. om at man selvsagt gjør opp for seg men at man på den annen side heller ikke skal utnyttes gjennom å betale omtrent dobbelt så mye som en vanlig bilvask i maskin. 

Om bileieren ikke er interessert i å la deg gjøre opp direkte mellom dere, så ville jeg bare ha latt han anmelde. Det kommer han ingen vei med, så lenge du faktisk har tilbudt deg å gjøre opp ved å vaske selv eller betale faktisk kostnad. Ikke gi etter for de som bruker slike situasjoner til å berike seg selv ved å utnytte andre. 

Anonymkode: 0e810...6ae

• Liker 4
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første landa det ikke på frontruta, det landet på veien før det spruta på bilen. Gidder ikke å si hva det var som ble kastet i frykt for å bli gjenkjent, men det var ikke klissete og ville ikke vært noe problem å fjerne med vann. Jeg er fullt klar over at det er idiotisk å kaste ting ut vinduet, og at det var veldig korttenkt av meg. Som sagt ber jeg ikke om sympati fordi JA, det er en dum ting å gjøre, men det er ikke mitt problem at bileier valgte den dyreste måten å vaske bil på når hun kunne rengjort det lille som spruta på bilen 100% gratis, evt gjøre meg obs på hva som skjedde sånn at jeg kunne vasket den. Håper jeg slipper å gjenta meg selv flere ganger nå.

Det du virker som å ha tungt for å forstå er at hvis du ikke hadde vært tulling og kasta søppel ut av vinduet så hadde ikke eieren av den andre bilen trengt å forholde seg til å vaske den på det tidspunktet i det hele tatt. Det er derfor din feil, og ikke noe hun skal trenge å bruke tiden sin på. 

Hun er selvfølgelig irritert på deg fordi du griser til bilen hennes, og vil da naturligvis ikke måtte vaske det av selv eller vente på at du skal gidde å komme å vaske bilen for henne, hun vil ha den ren med en gang - sånn som den hadde vært hvis du ikke var et miljøsvin. Det at du sitter her å mener masse om hvordan hun valgte å løse et problem DU skapte, bekrefter bare det inntrykket man får av deg i denne tråden - at du er en ego drittsekk. 

Tror ikke på at du ikke vil si hva du kasta fordi du er redd for å bli gjenkjent - regner med at hvis noen kjenner til denne historien gjenkjenner de deg uavhengig av om du skriver at du kasta en brusboks eller en milkshake. 

Anonymkode: 82f2d...76b

• Liker 12
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler ikke en krone når jeg regelrett blir både anklagd for å gjøre det med vilje og truet, og når bilen lett kunne blitt vasket gratis. At bileier valgte det dyreste alternativet er ikke mitt problem.

Du har helt rett.

Hvis de har et krav, som ikke er sikkert, så er det at du fikser "skaden", enten selv eller betaler noen for det. Det er ikke normal prosedyre å sende bilen til dyreste mulighet og forlange dekning etterpå.

Fortell dem at de ikke har krav på noe som helst, for de skulle ha gitt deg en sjanse til å ordne opp først, men at du tilbyr en 50-lapp for å være snill.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det kondom du kastet ut av vinduet siden du ikke vil fortelle hva det var? 

Anonymkode: 4792a...80e

• Liker 3
Skrevet

Burde vært slik her i landet som i mange andre land at forsøpling langs veiene medfører klekkelige bøter, så hadde det kanskje blitt slutt på at idioter kaster ting ut av bilvinduene.

Anonymkode: 8209f...86d

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler ikke en krone når jeg regelrett blir både anklagd for å gjøre det med vilje og truet, og når bilen lett kunne blitt vasket gratis. At bileier valgte det dyreste alternativet er ikke mitt problem.

Vi vet jo ikke helt hva du kastet men om du kastet brus er dette syre og syre skader lett en bil.

Ikke helt urimelig å forvente å kunne vaske bilen med en voksbehandling og 400 kroner er ingen overpris.

• Liker 2
Skrevet

Om han hadde bilkamera blir det en saftig bot på deg for forsøpling. Ville betalt og holdt munn

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var uheldig og kom borti å søle på en annen bil i forbifarten da jeg kastet noe ut vinduet. Har fått bilde av griseriet, og det var ikke mye, gjorde ikke skade, og var heller ikke verre enn at man kunne skylt det av med vann. Likevel krever faren til eieren av bilen nå at både jeg og hun som kjørte bilen at vi betaler henne 200 kroner hver, hvis ikke blir det politianmeldt. Jeg har selvsagt tenkt til å beklage og forklare hva som skjedde, men det koster for fanden ikke 400 kr å vaske bilen. Er ikke dette utpressing?

Han gir deg en mulighet, så kan du velge hvem av de som du ønsker og hvis du ønsker å ta sjansen på politiet så må du jo for all del gjøre det. :tommel: Også bruker du søppelkassa neste gang så slipper du så mye bryderi. 

Skrevet

Det var ikke et uhell. Du kastet ut søppelet med vitende og vilje

• Liker 4
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var uheldig og kom borti å søle på en annen bil i forbifarten da jeg kastet noe ut vinduet. Har fått bilde av griseriet, og det var ikke mye, gjorde ikke skade, og var heller ikke verre enn at man kunne skylt det av med vann. Likevel krever faren til eieren av bilen nå at både jeg og hun som kjørte bilen at vi betaler henne 200 kroner hver, hvis ikke blir det politianmeldt. Jeg har selvsagt tenkt til å beklage og forklare hva som skjedde, men det koster for fanden ikke 400 kr å vaske bilen. Er ikke dette utpressing?

Det har du godt av. Du vet utmerket godt at du ikke skal hive noe ut av vinduet fra kjøretøy i fart. Du trenger ikke skole engang for å skjønne det.

• Liker 1
Skrevet

Om man kaster noe ut av en bil i fart er det ikke bare forsøpling, det er trafikkfarlig. Jeg har sett folk kaste hele menyer fra McDonalds ut av vinduet på motorveien og det er livsfarlig. Om bilen bak får den i frontruten kan du bli drapsmann. Skjerp deg!

Anonymkode: 13362...05d

• Liker 1
Skrevet (endret)
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er akkurat det som er poenget mitt. Beløpet står ikke i stil med det det ville kostet å utbedre. Det er ikke mitt problem at bileier valgte full shining i vaskehall når jeg selv kunne ordnet det helt gratis med litt vann på null komma svisj, og det ville jeg stilt opp og gjort om jeg ble kontaktet tidligere. Det handler om prinsipper her, jeg vil ikke la meg true til å betale en sånn sum, uansett hvor liten den er, når "fornærmede" selv kunne sluppet ut av situasjonen helt gratis. Jeg sponser da for fanden ikke full shining av hele bilen når det jeg kastet bare traff bilen med noen dråper.

Til dere andre så er poenget mitt at siden det var på et lukket område i minimal fart, var det ingen som sto i fare for å bli skadet.

Ts.

Uten å kjenne innholdet i beskjeden du har fått fra eieren av den andre bilen, vil jeg ikke akkurat si at det å anmelde noen er det samme som å true dem. Vedkommende har jo prøvd en annen løsning først, som du ikke etterkommer. 

Å nevne rettslige skritt er i mine øyne det motsatte av å true. Rettslige skritt innebærer en mulighet for en rettferdig og upartisk løsning av saken. En trussel i mine øyne hadde vært hvis han sa at han kom til å sende Hell's Angels etter deg. 

Nå er det heller ikke snakk om at du skal "sponse full shining av hele bilen". 400 kr er en normal pris for å få bilen håndvasket. Jeg kan bare snakke på mine egne vegne, men jeg ville for det første aldri latt deg (som da kanskje er sur på vedkommende og kan ha et hevnmotiv for å måtte vaske) vasket min bil med en tilfeldig klut eller lignende. Dette på grunn av faren for riper.

Av samme grunn ville jeg heller ikke vasket bilen min på en bensinstasjon, da til og med de børsteløse alternativene ikke er like skånsomme som manuell bilvask.

Endret av Frukthage
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kastet noe utav bilen ved et uhell en gang! Jeg og kusinene mine satt i baksetet på en bil uten aircondition, vi hadde fått helt nye bamser som vi lekte med. Jeg satt i midten, og vi "slo" til bamsene til hverandre. Alle vinduene i bilen stod åpne, også slo jeg og hun ene litt hardt til hverandre, så den ene bamsen datt ut! Aldri vært så lei meg for å miste en bamse... 

Jeg var 7-9 år, og det var på en skogsvei, så vi snudde og hentet den. 

Så det er mulig å kaste ut noe ved et uhell liksom... 

Hver gang jeg ser noe langs veien nå som er kastet utav biler, tenker jeg at det må være et barn som har hatt søppelkrig eller noe. At en voksen person kaster noe utav bilen, istedenfor å vente å kaste det i ei søppelbøtte, er utenkelig. Det må føles utrolig nedverdigende! Kaster du søppel rett på bakken også?? 

• Liker 1
Skrevet

Slapp unna gratis, vi kan legge dette dødt nå :)

Skrevet

Ryddet for forherligelse av voldsbruk.

Edie, mod.

Skrevet
På 13.8.2017 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Gi blanke i å kaste søppel ut av vinduet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...