Gå til innhold

Blir truet med politianmeldelse pga et uhell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kastet du egentlig? :ninja: 

Anonymkode: 52e0f...ec2

• Liker 5
Skrevet
49 minutter siden, Thyra skrev:

Ts er ikke sjåfør. Men vedkommende forlangte at han OG sjåføren betaler 200 kroner hver. Sjåføren er vel uskyldig i dette. Ikke greit å kaste søppel ut av vinduet, men hærverk er det vel ikke akkurat...

Beklager, leste feil! Uansett sjåfør eller ei så burde det ikke være vanskelig at ts betaler både 200kr for seg selv og sjåføren. Sjåføren er jo da helt uskyldig. 

Skrevet
2 minutter siden, Carrot skrev:

Hvorfor var det ikke nødvendig å vaske bilen om du griset den til? Eller var det vaskehallen du reagerte på? 

Uansett, Pay up & Shut up! Og så noterer vi bak øret til neste gang du får lyst å kaste noe at du finner en bossbøtte, ikke sant?

Poenget er ikke at man ikke skal betale for seg, men om "fornærmede" som krever et beløp som ikke står i stil med kostnaden til å utbedre, i dette tilfellet enkel vask. Det koster ca 200 kroner i maskin, eller den som er ansvarlig for tilgrisingen kan gjøre det selv. 

Hadde jeg vært i samme situasjon som TS så hadde jeg helt fint greid å beklage meg og ta det på min kappe. Det jeg derimot ikke hadde godtatt var pengeutpressing utøvd av en eier som utnytter situasjonen med å true. Da hadde jeg potensielt slått vedkommende helseløs, om det hadde kommet til det. 

Anonymkode: 0e810...6ae

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var på et lukket område utenfor hovedveien, og det var ikke stor fart. De som observerte det var de som satt i bilen. Gjenstanden som ble kastet havnet først på veien, før innholdet tydeligvis da har truffet bilen som sto i nærheten. Det jeg synes er smålig, er å anklage folk for å gjøre det med vilje, for så å kreve penger som ble brukt på å vaske bilen i vaskehall, noe som absolutt ikke var nødvendig.

Anonymkode: a21c2...3f4

Du kastet en gjenstand ut av vinduet med vilje! Det er smålig det. Bruk søppelbøtta som oss andre siviliserte mennesker. Var det en brusboks du kastet ut? 

• Liker 15
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var på et lukket område utenfor hovedveien, og det var ikke stor fart. De som observerte det var de som satt i bilen. Gjenstanden som ble kastet havnet først på veien, før innholdet tydeligvis da har truffet bilen som sto i nærheten. Det jeg synes er smålig, er å anklage folk for å gjøre det med vilje, for så å kreve penger som ble brukt på å vaske bilen i vaskehall, noe som absolutt ikke var nødvendig.

Om dette har skjedd på et lukket område eller midt inne i en by er irrelevant. 

Å kaste ting ut av et vindu på en bil, er ikke noe uhell slik som at en blomsterpotte faller ned fra et åpent vindu, eller at taksteinen kommer susende i storm. Kasting ut av et bilvindu er en bevisst handling. Om det kastes opp, ned, bort eller til månen så er det ikke mulig å bortforklare at hodet har styrt kroppen og armen har kastet. Uansett hva motivet var, så er man ansvarlig for denne typen dumme hendelser.

Smålig å kreve betaling er det ikke. Men vil du ha mer bråk så sett deg på bakbeina og protester. Er det brus eller annet kliss så er det ikke lett å få bort. Vær glad det ikke gikk enda verre og lær av feilene. Det smålige her er vel å opprette en tråd og sutre?

Anonymkode: 4792a...80e

• Liker 16
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at du ikke gjorde det med vilje, men du skrev jo at du kastet noe ut av bilen.... I min verden er det å gjøre noe MED VILJE. Det var kanskje ikke meningen å treffe noen, men du valgte å kaste søppel UT av bilen av egen vilje. Hadde du truffet de rette folkene, kunne de brukt nevene på deg - og ikke spurt etter penger. Betal, eller bli anmeldt - ditt valg.

• Liker 8
Skrevet

Poenget er ikke at man ikke skal betale for seg, men om "fornærmede" som krever et beløp som ikke står i stil med kostnaden til å utbedre, i dette tilfellet enkel vask. Det koster ca 200 kroner i maskin, eller den som er ansvarlig for tilgrisingen kan gjøre det selv. 

Hadde jeg vært i samme situasjon som TS så hadde jeg helt fint greid å beklage meg og ta det på min kappe. Det jeg derimot ikke hadde godtatt var pengeutpressing utøvd av en eier som utnytter situasjonen med å true. Da hadde jeg potensielt slått vedkommende helseløs, om det hadde kommet til det. 

Anonymkode: 0e810...6ae

Er akkurat det som er poenget mitt. Beløpet står ikke i stil med det det ville kostet å utbedre. Det er ikke mitt problem at bileier valgte full shining i vaskehall når jeg selv kunne ordnet det helt gratis med litt vann på null komma svisj, og det ville jeg stilt opp og gjort om jeg ble kontaktet tidligere. Det handler om prinsipper her, jeg vil ikke la meg true til å betale en sånn sum, uansett hvor liten den er, når "fornærmede" selv kunne sluppet ut av situasjonen helt gratis. Jeg sponser da for fanden ikke full shining av hele bilen når det jeg kastet bare traff bilen med noen dråper.

Til dere andre så er poenget mitt at siden det var på et lukket område i minimal fart, var det ingen som sto i fare for å bli skadet.

Ts.

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om prinsipper her, jeg vil ikke la meg true til å betale en sånn sum, uansett hvor liten den er, når "fornærmede" selv kunne sluppet ut av situasjonen helt gratis. Jeg sponser da for fanden ikke full shining av hele bilen når det jeg kastet bare traff bilen med noen dråper.

Vel og bra, men du har oppført deg som en dust så det er ikke noen vits i å komme her for å få sympati.

Anonymkode: 928f2...dd1

• Liker 9
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel og bra, men du har oppført deg som en dust så det er ikke noen vits i å komme her for å få sympati.

Anonymkode: 928f2...dd1

Jeg vil ikke ha sympati og jeg vet at det jeg gjorde var veldig unødvendig, men det jeg lurte på var om "fornærnede" virkelig kunne kreve noe sånn, og om det bare var jeg som syntes at det var bak mål.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Allikevel skal dere betale for vask av bilen. Det er helt uakseptabelt å oppføre seg som natursvin. Alle med vettet i behold, vet at man ikke kaster søppelet utav vinduet

Anonymkode: c4a74...575

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allikevel skal dere betale for vask av bilen. Det er helt uakseptabelt å oppføre seg som natursvin. Alle med vettet i behold, vet at man ikke kaster søppelet utav vinduet

Anonymkode: c4a74...575

Jeg betaler ikke en krone når jeg regelrett blir både anklagd for å gjøre det med vilje og truet, og når bilen lett kunne blitt vasket gratis. At bileier valgte det dyreste alternativet er ikke mitt problem.

• Liker 1
Skrevet

Herregud så smålig av deg. Kaster du noe bevisst utav vinduet (selv om det ikke var din intensjon å treffe noen) betaler du selvfølgelig for skaden som skjedde, eller i dette tilfellet, vasken.

• Liker 5
Skrevet

Er akkurat det som er poenget mitt. Beløpet står ikke i stil med det det ville kostet å utbedre. Det er ikke mitt problem at bileier valgte full shining i vaskehall når jeg selv kunne ordnet det helt gratis med litt vann på null komma svisj, og det ville jeg stilt opp og gjort om jeg ble kontaktet tidligere. Det handler om prinsipper her, jeg vil ikke la meg true til å betale en sånn sum, uansett hvor liten den er, når "fornærmede" selv kunne sluppet ut av situasjonen helt gratis. Jeg sponser da for fanden ikke full shining av hele bilen når det jeg kastet bare traff bilen med noen dråper.

Til dere andre så er poenget mitt at siden det var på et lukket område i minimal fart, var det ingen som sto i fare for å bli skadet.

Ts.

Så du stoppet ikke opp en gang?  Og beklaget?  Hvordan vet du da at det ikke virkelig trengtes full shining?  Ærlig talt. ...du virker som en som vet å snu seg unna ansvar ihvertfall....

• Liker 5
Skrevet

Ts.

Selv om ingen i utgangspunktet ikke kunne blitt skadet er det faktisk ikke greit å kaste ting ut av vinduet. Hvert år må bønder avlive x antall dyr fordi de har spist deler av brusbokser etc. Så noen kan bli skadet av at vi kaster søppel der hvor det ikke skal kastes. 

Du gjorde en teit ting, folk gjør teite ting, betal og gå videre (du burde betale din venninnes andel, da hun faktisk ikke kastet noe ut vinduet). 

• Liker 4
Skrevet

Her er det bare å ta ansvar for egne handlinger. 

• Liker 4
Skrevet

når du ignorerer det helt når folk lurer på hva slags gjenstand du kastet, er det ganske tydelig at det var noe som var så kjipt å få i frontruta at du ikke vil skrive det her.

Regner derfor med at du skjønner selv at du er en drittsekk som ønsker sympati for å måtte betale en så liten sum som 400kr. Du burde være glad du ikke fikk en på trynet  

Anonymkode: 82f2d...76b

• Liker 3
Skrevet

Så du stoppet ikke opp en gang?  Og beklaget?  Hvordan vet du da at det ikke virkelig trengtes full shining?  Ærlig talt. ...du virker som en som vet å snu seg unna ansvar ihvertfall....

Fikk bilde av hvordan det så ut, var ikke klar over at bilen ble truffet før det.

Skrevet

Typisk hooligan oppførsel fra TS!

Først opptrer vedkommende et natursvin, så sutrer og griner og fokuserer mest på den BITTE lille summen 400nok.  Typisk for uopplyste fattigfranser.

Anonymkode: 37a60...fa7

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Er du en av de søppelfolka som kaster boss rett ut av vinduet på bilen? For da syns jeg du skal betale de pengene. Og SKJERPE DEG!

Enig. Man skal ikke kaste ting ut av vinduet. Vedder på at det var en kaffekopp eller brusflaske. Faens for en forsøpler du er ts! Tenk om alle skulle gjort som deg?!

Anonymkode: 7d20f...df5

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å kaste søppel ut vinduet var selvsagt dumt gjort, og er ikke noe jeg gjør til vanlig, og det kommer ikke til å skje igjen for å si det sånn. Vi går rett og slett ikke med på å betale 400 kroner for noe som var gratis og fort gjort å ordne opp i i utgangspunktet, og om vi hadde blitt kontaktet før kunne jeg for all del også vasket av bilen selv. Synes bare dette blir for dumt, men det er jo heller ikke noe gøy å ende opp i registeret til politiet.

400 kr er ikke mye penger. Jeg hadde vært sur, men betalt for å glemme det å gå videre, istedenfor å bruke energi på å tenke på om han anmelder eller tropper opp på døren din en dag. Du har vært teit og hivd noe ut av vinduet så betal de usle pengene og gå videre med livet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...