Gå til innhold

Blir truet med politianmeldelse pga et uhell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var uheldig og kom borti å søle på en annen bil i forbifarten da jeg kastet noe ut vinduet. Har fått bilde av griseriet, og det var ikke mye, gjorde ikke skade, og var heller ikke verre enn at man kunne skylt det av med vann. Likevel krever faren til eieren av bilen nå at både jeg og hun som kjørte bilen at vi betaler henne 200 kroner hver, hvis ikke blir det politianmeldt. Jeg har selvsagt tenkt til å beklage og forklare hva som skjedde, men det koster for fanden ikke 400 kr å vaske bilen. Er ikke dette utpressing?

Anonymkode: a21c2...3f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kastet noe ut av vinduet mens du kjørte?

Anonymkode: 5f495...a66

• Liker 37
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var uheldig og kom borti å søle på en annen bil i forbifarten da jeg kastet noe ut vinduet. Har fått bilde av griseriet, og det var ikke mye, gjorde ikke skade, og var heller ikke verre enn at man kunne skylt det av med vann. Likevel krever faren til eieren av bilen nå at både jeg og hun som kjørte bilen at vi betaler henne 200 kroner hver, hvis ikke blir det politianmeldt. Jeg har selvsagt tenkt til å beklage og forklare hva som skjedde, men det koster for fanden ikke 400 kr å vaske bilen. Er ikke dette utpressing?

I en vaskehall koster det lett 400 kroner å kjøre bilen inn for vask. 

Hva er det for slags friseri du har kastet ut vinduet? Og hvorfor i himmelens navn kaster du ting ut vinduene? 

De må gjerne politianmelde, men hva tror du skjer med en slik anmeldelse? 

Anonymkode: 4792a...80e

• Liker 25
Skrevet

Dette hadde jeg ignorert. Hvis saken blir anmeldt, vil politiet henlegge den med en gang. Det er for så vidt ikke utpressing så lenge de ikke truer med noe ulovlig, men unødvendig er det!

Anonymkode: 8b273...cbf

• Liker 2
Skrevet

Er du en av de søppelfolka som kaster boss rett ut av vinduet på bilen? For da syns jeg du skal betale de pengene. Og SKJERPE DEG!

• Liker 48
Skrevet

Tilby vedkommende å vaske bilen for ham, så kan han ikke gjøre annet enn å godta eller la saken ligge.

• Liker 2
Skrevet

Dårlig gjort av deg å kaste søppel ut av bilen. Det kan både medføre tilgrising av andre biler, annens eiendom og eventuelt personer som er så uheldig å gå forbi i det øyeblikket. Det kan også føre til farlige situasjoner for andre bilister fordi de ser noe komme i luften og dermed bremser eller prøver å styre unna. 

Er bare på plass at du som sjåfør og dårlig oppførsel betaler 400kr til sjåføren av bilen som ble truffet. Det koster å ta bilen til vask. Og som en slags unnskyldning for ditt hærverk. 

• Liker 28
Skrevet
4 minutter siden, Luckiness skrev:

Dårlig gjort av deg å kaste søppel ut av bilen. Det kan både medføre tilgrising av andre biler, annens eiendom og eventuelt personer som er så uheldig å gå forbi i det øyeblikket. Det kan også føre til farlige situasjoner for andre bilister fordi de ser noe komme i luften og dermed bremser eller prøver å styre unna. 

Er bare på plass at du som sjåfør og dårlig oppførsel betaler 400kr til sjåføren av bilen som ble truffet. Det koster å ta bilen til vask. Og som en slags unnskyldning for ditt hærverk. 

Ts er ikke sjåfør. Men vedkommende forlangte at han OG sjåføren betaler 200 kroner hver. Sjåføren er vel uskyldig i dette. Ikke greit å kaste søppel ut av vinduet, men hærverk er det vel ikke akkurat...

Skrevet

Bare la dem anmelde. 

Håper ikke du var dum nok til å innrømme noe når de tok kontakt.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kaster du søppel ut av vinduet? :klo: 

Anonymkode: 5ec1c...77a

• Liker 13
Skrevet

Når ble det utpressing å varsle om mulig politianmeldelse mot en uansvarlig sjåfør, og noen som forsøpler og potensielt skaper farlige situasjoner? 
Synes det er rett og rimelig å forlange at dere dekker kostnadene for vask av bilen, eller blir anmeldt, så kanskje dere lærer. 

Anonymkode: e8b4e...5a4

• Liker 6
Skrevet

Bare beklag, betal og bli ferdig med det. Om noen år så vil du skjønne at det er det smarteste å gjøre.

Anonymkode: 51a44...fbb

• Liker 3
Skrevet

Å kaste søppel ut vinduet var selvsagt dumt gjort, og er ikke noe jeg gjør til vanlig, og det kommer ikke til å skje igjen for å si det sånn. Vi går rett og slett ikke med på å betale 400 kroner for noe som var gratis og fort gjort å ordne opp i i utgangspunktet, og om vi hadde blitt kontaktet før kunne jeg for all del også vasket av bilen selv. Synes bare dette blir for dumt, men det er jo heller ikke noe gøy å ende opp i registeret til politiet.

Skrevet

400 kroner er en helt ok symbolsk sum for at du griste til bilen deres. Synes det er smålig av deg å ikke ville betale det.

• Liker 17
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kaste søppel ut vinduet var selvsagt dumt gjort, og er ikke noe jeg gjør til vanlig, og det kommer ikke til å skje igjen for å si det sånn. Vi går rett og slett ikke med på å betale 400 kroner for noe som var gratis og fort gjort å ordne opp i i utgangspunktet, og om vi hadde blitt kontaktet før kunne jeg for all del også vasket av bilen selv. Synes bare dette blir for dumt, men det er jo heller ikke noe gøy å ende opp i registeret til politiet.

Synes dere slapp billig unna med kun 400 kr jeg da. Hva tenker man med når man kaster noe ut av en bil i fart, og da i tillegg i nærheten av andre biler og mennesker? (Det må jo ha vært mennesker der også, siden dere ble observert). Tenk om dere hadde truffet et barn? Jeg hadde betalt 400 kr, sammen med en blomst og lagt meg helt flat og beklaget. Dette var lavmål.

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Myrthel skrev:

Synes dere slapp billig unna med kun 400 kr jeg da. Hva tenker man med når man kaster noe ut av en bil i fart, og da i tillegg i nærheten av andre biler og mennesker? (Det må jo ha vært mennesker der også, siden dere ble observert). Tenk om dere hadde truffet et barn? Jeg hadde betalt 400 kr, sammen med en blomst og lagt meg helt flat og beklaget. Dette var lavmål.

Det var på et lukket område utenfor hovedveien, og det var ikke stor fart. De som observerte det var de som satt i bilen. Gjenstanden som ble kastet havnet først på veien, før innholdet tydeligvis da har truffet bilen som sto i nærheten. Det jeg synes er smålig, er å anklage folk for å gjøre det med vilje, for så å kreve penger som ble brukt på å vaske bilen i vaskehall, noe som absolutt ikke var nødvendig.

Skrevet

Det koster ikke 400 for en vanlig vask i bilhall, en normal vask ligger som regel på ca 200 kroner. Det er det lengste du skal strekke deg til, og du kan også tilby deg å vaske selv. Men ikke godta å bli presset, gjør heller livet til eier til et helvete dersom du blir anmeldt. 

Anonymkode: 0e810...6ae

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor var det ikke nødvendig å vaske bilen om du griset den til? Eller var det vaskehallen du reagerte på? 

Uansett, Pay up & Shut up! Og så noterer vi bak øret til neste gang du får lyst å kaste noe at du finner en bossbøtte, ikke sant?

• Liker 12
Skrevet

Forsøpling burde vært straffet med enda høyere beløp enn det der. Det er også en potensiell farlig situasjon når fremmedlegemer treffer kjørende biler.  Vær glad ingen ble skadet du!  

Anonymkode: 52e0f...ec2

• Liker 15
Skrevet

Du er et natursvin når du kaster søppel ut av vinduet på bilen. Synes det er rett at du skal betale når andre måtte lide for din ubetenksomhet, selv om det bare ble "litt søl". Har du sett hvor mye søppel som ligger og flyter i grøftene?

Anonymkode: 639ee...02a

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...