Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi skal igang med forsøk nummer to nå og er veldig nær grensen for egenandelen etter forsøk nummer 1, som kostet 15 200 kr. Jeg driver å ser på skjemaet fra HELFO, men forstår ikke helt hvordan man skal sende inn? 

Det står at man skal sende inn når egenandelsgrensen er nådd (det blir i morgen når jeg skal handle medisin for nesten 10 000 kr), samtidig så står det at man skal sende inn et skjema for hvert forsøk? Hm... Betyr det at jeg ikke skal sede inn skjemaet for første forsøk før andre forsøk også er ferdig? Eller kan jeg sende inn for første forsøk i morgen (selv om egenandelen ikke nås der) og for andre forsøk når det er ferdig? 

Jeg finner ingen tydelig informasjon på helfo.no om dette, så jeg lurer på om noen med erfaring fra å sende inn "Lege- og egenerklæring i forbindelse med stønad til legemidler ved infertilitetsbehandling i Norge og utlandet"-skjemaet kan hjelpe meg?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør sende inn straks du har betalt, fordi Helfo har sine egne regler for foreldelse på 6 måneder etter at betalingen er gjort. 

Når du egenandelsgrensen i morgen så tar du alle orginalkvitterinegen og sender inn. 

Vær og klar over at Helfo er ekstremt treig med å refundere dersom du har betalt for mye. 

Anonymkode: a7157...e0a

• Liker 1
Skrevet

Foreldelse etter 6 mnd inntrer først når grensen er overskredet. Etter hvert forsøk får du et skjema fra klinikken som du sender sammen med kvitteringene. Du kan sikkert likevel sende inn kvitteringene for dette forsøket med de første, bare husk å sende skjemaet også når du får det. Behandlingstiden var ikke lang på min søknad.

ser nå at du nevner det skjemaet ja!

Anonymkode: b70ff...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...