Gå til innhold

Hvor ofte bader du hunden din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bør en hund bades? Tenker da mtp irritasjon av huden.

Jeg har en hvit liten pelsdott som blir ganske skitten fort, men jeg prøver å kun bade den 1 gang i mnd, dusjer selvfølgelig med bare vann ved behov. Er 1 gang per mnd lite eller mye? Kan noen anbefale en mild shampoo som kan brukes oftere enn 1 gang per mnd?

Anonymkode: dc133...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to jack russellterriere som jeg bader så sjelden som mulig. Helst sjeldnere enn 3 ganger i året. Så har jeg en nakenhund som bades 1 gang i uka, ellers klør han og lukter vondt.

Anonymkode: 14ca2...e7a

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to jack russellterriere som jeg bader så sjelden som mulig. Helst sjeldnere enn 3 ganger i året. Så har jeg en nakenhund som bades 1 gang i uka, ellers klør han og lukter vondt.

Hvilke shampoo bruker du på den da siden den bades så ofte?

Skrevet

Vi har også en liten, hvit hund (malteser), vi skyller føttene hans etter hver tur og vasker med sjampo kanskje annenhver eller hver tredje måned. Ellers skyller vi bare med vann om han blir skitten.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke shampoo bruker du på den da siden den bades så ofte?

Bruker nå en hudvask fra felleskjøpet, og K9 balsam. Har litt sansen for K9 produktene, men siden min er litt naken og har hudormer så prøver jeg den hudvasken nå. 

Skrevet

Vasker kanskje en gang i mnd. Fordi de ligger såpass mye i senga. Bruker bare vanlig hundeshampo og balsam, aldri vært problemer med det. Den forrige hunden vasket jeg aldri de årene jeg hadde han, men disse er mer i seng og møbler.

Anonymkode: 54e4a...09a

Skrevet

Blir nok i snitt en gang i mnd, skjeldnere på vinteren en dommeren, og etter behov. Har og hatt hunder jeg har badet hver uke. Bruker en shampoo for hund som jeg vanner ut.

Anonymkode: fd563...c47

Skrevet

Har en Japansk Spisshund. Hun har selvrensende pels. Bader henne hver 14. dag.  Om høsten/vinteren spyler jeg hun på bena og under magen og bruker litt shampo, hver kveld. Her vi bor bruker de å salte mye på veiene. Og hun blir seig i pelsen og lukter bensin/olje. Føner henne etter bad. Det er best for huden. Bruker en føner beregnet på hund. Bruke Reliq mineral spa therapy shampo. De lukter godt. Er parabenfri. Man trenger ikke balsam. Bruker også Potekrem i samme serie. 

Anonymkode: 8435b...583

Skrevet

Labrador. Vaskes med sjampo 2 ganger i året. 

Anonymkode: 21420...6a6

Skrevet (endret)

Sommerhalvåret dusjer jeg min ca. daglig hvis vi har vært og gått tur i skogen, fordi jeg vil ikke ha en skitten hund i sofaen og senga. Dessuten gjør jeg det for min egen del - på grunn av pollenallergi. Bruker absolutt ikke sjampo hver gang, det gjør jeg bare hvis jeg føler hun er ekkel i pelsen, eller før en utstilling. 

Vinterhalvåret dusjer hun omtrent ikke i det hele tatt, pelsen hennes er aldri så fin som når hun har vært ute i snøen. 

Endret av Oktnxbye
  • Liker 1
Skrevet

Vi har hunder med masse pels, som er utsatt for våteksem. Vi bader dem kanskje 3. hver måned. Ellers går mye dritt vekk ved børsting. Tørker også av dem med håndkle når vi kommer inn fra tur og de er møkkete. 

Anonymkode: 526b2...aa8

Skrevet

Vi bader malteseren vår med shampo og balsam (kombinert) omtrent annenhver uke. Hun begynner å lukte vondt etter en stund hvis vi ikke vasker henne. Hvis hun blir skitten skyller vi med vann der det er nødvendig. Så vidt jeg vet er det vanlig å bade "pelsraser" oftere enn f.eks en labrador. 

Anonymkode: 22ac9...3cd

Skrevet

Har også en hvit pelsdott. Jeg har lært at hunder ikke skal bades ofte pga. at det naturlige fettlaget i pelsen som de opparbeider seg er viktig å beholde. Men som deg, blir min ganske skitten etter lange turer i skog og mark, særlig på høsten og vinteren, så det blir litt dusjing. 1-2 ganger per måned. Bruker bare hundeshampoo når det virkelig er behov for det.

Anonymkode: e1955...0d9

Skrevet

Har badet min 4årige tervueren 5 ganger, kun før utstilling.

Skrevet

Vi dusjer vår etter turer i skogen (dusjer med rent vann). Han er hvit, så ser fort veldig møkkete ut. Han elsker å bade ute, så bader nesten på hver tur på sommeren. 

Shampo bruker jeg kun når det er nødvendig (hvis han har løpt igjennom gjørme el som jeg ikke får av med rent vann) 

Anonymkode: cdf73...b7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...