Ms. Steele Skrevet 13. august 2017 #1 Del Skrevet 13. august 2017 Induksjonstoppen har sluttet å virke. Kjøkkenet ble renovert i 2014. Tidligere eier hadde kvittering på alle skap og fronter, men ikke på hvitevarene. Hadde det bare vært motsatt så hadde det jo vært glimrende. Det eneste jeg har fra hvitevarene er bruks- og monteringsanvisningene. Induksjonstoppen er altså bare tre år gammel og det er en helt klar reklamasjonsak, men uten kvitteringen så kommer jeg vel antakelig ingen vei? Kjøkkenet er fra Ikea og jeg ser at det står at man må ha kvittering ved reklamasoner. Naturlig nok. Jeg vet at alt ble kjøpt i november 2014, men tror ikke Ikea har noe system for å legge inn navnet på kjøper. Er det noen som har erfaring med slikt? Så kipt å måtte betale for ny topp når den forrige ikke er tre år engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #2 Del Skrevet 13. august 2017 Om du ikke får reklamert hos Ikea burde det uansett være mulig å gå direkte til produsent. Sånne ting har jo serienummer, så det burde ikke være alt for vanskelig å bevise ca når den ble kjøpt og dermed at den er innenfor reklamasjonstiden. Anonymkode: 2ed11...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 13. august 2017 #3 Del Skrevet 13. august 2017 (endret) De som solgte vedkommende hvitevarene (f.eks Lefdal, Elkjøp) skal ha kvitteringen inne og du skal kunne få den ut på forespørsel. EDIT: Fikk ikke med meg at det var Ikea, sorry. Men du kan jo prøve likevel. Endret 13. august 2017 av BeautyBox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 13. august 2017 Forfatter #4 Del Skrevet 13. august 2017 Jeg får ringe i morgen for å høre om hvilke muligheter som finnes da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 13. august 2017 #5 Del Skrevet 13. august 2017 3 timer siden, Ms. Steele skrev: Induksjonstoppen har sluttet å virke. Kjøkkenet ble renovert i 2014. Tidligere eier hadde kvittering på alle skap og fronter, men ikke på hvitevarene. Hadde det bare vært motsatt så hadde det jo vært glimrende. Det eneste jeg har fra hvitevarene er bruks- og monteringsanvisningene. Induksjonstoppen er altså bare tre år gammel og det er en helt klar reklamasjonsak, men uten kvitteringen så kommer jeg vel antakelig ingen vei? Kjøkkenet er fra Ikea og jeg ser at det står at man må ha kvittering ved reklamasoner. Naturlig nok. Jeg vet at alt ble kjøpt i november 2014, men tror ikke Ikea har noe system for å legge inn navnet på kjøper. Er det noen som har erfaring med slikt? Så kipt å måtte betale for ny topp når den forrige ikke er tre år engang. Bare tull at du må ha kvitteringer ved reklamasjoner. Du må sannsynliggjøre at det ble solgt da. Det klarer du jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 13. august 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 13. august 2017 Altså jeg har jo selvfølgelig dokumentasjon på når jeg kjøpte leiligheten, men vil jo tro at Ikea vil ha kvittering for at toppen ikke er eldre enn fem år. Hvis ikke så kunne jo hvem som helst hevde at sitt produkt ikke er eldre enn fem år slik at tiden for reklamasjon vil være utløpt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #7 Del Skrevet 13. august 2017 Er du sikker på at hvitevarene også er IKEA? Anonymkode: 3e4aa...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 14. august 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 14. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at hvitevarene også er IKEA? Anonymkode: 3e4aa...3f1 Ja, de er fra Ikea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #9 Del Skrevet 14. august 2017 Ta deg en prat med Forbrukerrådet og spør hvordan de vil løse en slik sak. Når du har kvittering på skap og skuffer, så kan du jo sansynlig gjøre at kjøkkenet er pusset opp og at det har blitt handlet på Ikea. Anonymkode: 62bad...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 14. august 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 14. august 2017 Får heldigvis ordnet dette nå. Jeg snakket akkurat med Ikea. De trengte bare navnet på han som hadde kjøpt kjøkkenet så fant de frem kvitteringer på alt sammen med en gang Så nå har jeg jammen kvitteringer på både topp, kjøleskap, stekeovn og oppvaskmaskin gitt! Kjekt å ha til en annen gang også siden det tross alt er igjen en god stund før reklamasjonsfristen går ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå