AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Strikker minstenjakken til gutt i den minste str. Har økt 15 ganger. Men så står det at jeg skal sette de 41(!) maskene til ermer på hjelpepinner. Jeg har bare 37 masker i hvert ermefelt og jeg er ganske sikker på at jeg har økt riktig og riktig antall ganger? Står også at det skal være 120m til sammen på pinnene når maskene til ermene er tatt av, og det stemmer hos meg dersom jeg trekker fra 82m. Hvor henter jeg de 4 maskene jeg mangler på hver erme fra?Anonymkode: 76f22...19d
Minlillesky Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Strikker minstenjakken til gutt i den minste str. Har økt 15 ganger. Men så står det at jeg skal sette de 41(!) maskene til ermer på hjelpepinner. Jeg har bare 37 masker i hvert ermefelt og jeg er ganske sikker på at jeg har økt riktig og riktig antall ganger? Står også at det skal være 120m til sammen på pinnene når maskene til ermene er tatt av, og det stemmer hos meg dersom jeg trekker fra 82m. Hvor henter jeg de 4 maskene jeg mangler på hver erme fra? Anonymkode: 76f22...19d Det er ikke feil i oppskriften da? Har du prøvd å se etter rettelser på nett?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 23 minutter siden, Minlillesky skrev: Det er ikke feil i oppskriften da? Har du prøvd å se etter rettelser på nett? Har sett etter rettelser ja, men har ikke stått noe om dette. Så enten har jeg klart å gjort noe feil her (skjønner ikke hva isåfall), eller så er det noe i oppskriften som er veldig uklart... Ikke alt i Klompelompe- bøkene som er like godt forklart.... Anonymkode: 76f22...19d
Titania Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 Veldig dårlig forklart oppskrift, ja. Har nettopp strikket den selv, og endte opp med å ta med noen masker fra sidene - mener å huske at jeg tok raglanmasken (?) den masken som alltid var rett mellom kastene fra den ene siden, og 3 masker fra andre siden på begge ermene. Jakken er ferdig, og ser helt ok ut - både foran og bak
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #5 Skrevet 14. august 2017 11 timer siden, Titania skrev: Veldig dårlig forklart oppskrift, ja. Har nettopp strikket den selv, og endte opp med å ta med noen masker fra sidene - mener å huske at jeg tok raglanmasken (?) den masken som alltid var rett mellom kastene fra den ene siden, og 3 masker fra andre siden på begge ermene. Jakken er ferdig, og ser helt ok ut - både foran og bak Okei takk, da var det ikke bare meg Får ta masker fra sidene jeg også da! Anonymkode: 76f22...19d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå