AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #21 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man kjøpt bolig til 800K? Anonymkode: d57c9...d4a Ei venninne kjøpte leilighet til 650.000, bare ta deg en tur på Finn så ser du at det er mange billige leiligheter. Ikke alle bor i storbyer vett Anonymkode: ff7f8...fa6 1
Tillion Skrevet 13. august 2017 #22 Skrevet 13. august 2017 Fører personlig regnskap. Skriver handlelister for rundt 1 år i slengen, for alt annet enn mat. Så plukker jeg fra lista istedet for å handle på impuls (også for å sørge for at jeg faktisk kjøper det jeg trenger, selv om det er kjedelige greier som nye sokker o.l.). Forbruksting som tamponger, barberblader, kosttilskudd osv. prøver jeg å hamstre på tilbud. Mathamstring funker dårlig for meg. Blitt flinkere til å kaste/gi bort ting jeg ikke bruker/liker/trenger/passer. Når jeg vurderer å kjøpe noe går tanken straks til om dette er en ting som kommer til å gå i sølpa. Mer priviligert enn det blir det vel neppe.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #23 Skrevet 13. august 2017 47 minutter siden, Tillion skrev: Fører personlig regnskap. Skriver handlelister for rundt 1 år i slengen, for alt annet enn mat. Så plukker jeg fra lista istedet for å handle på impuls (også for å sørge for at jeg faktisk kjøper det jeg trenger, selv om det er kjedelige greier som nye sokker o.l.). Forbruksting som tamponger, barberblader, kosttilskudd osv. prøver jeg å hamstre på tilbud. Mathamstring funker dårlig for meg. Blitt flinkere til å kaste/gi bort ting jeg ikke bruker/liker/trenger/passer. Når jeg vurderer å kjøpe noe går tanken straks til om dette er en ting som kommer til å gå i sølpa. Mer priviligert enn det blir det vel neppe. Anbefaler å hamstre ting som barberblader og tamponger i utlandet F.eks. om noen i familien drar til hellas så be om barberblader som suvenir Anonymkode: b70b9...ba9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #24 Skrevet 13. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler å hamstre ting som barberblader og tamponger i utlandet F.eks. om noen i familien drar til hellas så be om barberblader som suvenir Anonymkode: b70b9...ba9 Eh. Anonymkode: 4f92f...7b5 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #25 Skrevet 13. august 2017 Du høres ut som min gjerrige søster. Kan ikke være med på ting fordi hun sier hun ikke har penger og ender opp med å bli påspandert diverse. I realiteten setter hun av det meste av lønnen på sparekonto. Hun benytter seg av at folk er gjestfri og gavmild. Anonymkode: 4b549...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #26 Skrevet 13. august 2017 Det har aldri vært dumt å spare litt, men når sparingen går over til å bli en OCD liknende manisk handling, da er det hele ute av kontroll. Anonymkode: 32fae...b4d 6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #27 Skrevet 13. august 2017 3 timer siden, Husholdning1 skrev: Veldig mange steder. Problemet er bare å finne seg jobb på disse stedene. Anonymkode: 71b42...f71 1
Tillion Skrevet 13. august 2017 #28 Skrevet 13. august 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som min gjerrige søster. Kan ikke være med på ting fordi hun sier hun ikke har penger og ender opp med å bli påspandert diverse. I realiteten setter hun av det meste av lønnen på sparekonto. Hun benytter seg av at folk er gjestfri og gavmild. Anonymkode: 4b549...2f6 Hvordan da? TS sier hun er introvert og opplever det som en lettelse å tørre å være seg selv, det tolker jeg ikke som at hun er med på masse sosiale greier for å tigge til seg ting. 5
Husholdning1 Skrevet 13. august 2017 #29 Skrevet 13. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er bare å finne seg jobb på disse stedene. Anonymkode: 71b42...f71 Det avhenger litt av hvilken kompetanse man har. Er du helsefagarbeider, bilmekaniker, tømrer, lærer etc. får du lett jobb innenfor faget. Er du barista, er det neppe riktig valg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #30 Skrevet 13. august 2017 Jeg er ikke flink til å spare penger, men jeg lager en ganske god og billig middag i blant. Kok lapskaus fra bunnen og bruk godt med potet, kålrot, gulrot, purreløk, buljong (Coop har velsmakende buljong) og rimelig kjøtt, og frys ned. Jeg har aldri regna det ut, men tror jeg bruker rundt 180-200 kroner på en porsjon som er 3-4 middager til oss (liten familie på tre). Bor du alene så kan du tjene masse på å lage mat fra bunnen selv. Jeg satte av en lørdag formiddag og bakte calzone som student, passe mat for én og fryste ned. Anonymkode: d9232...4db
Lundii Skrevet 13. august 2017 #31 Skrevet 13. august 2017 Wow, og jeg trudde jeg var gjerrig! Jeg ELSKER å spare. Syns det er gøy å se kontoen vokser og vokser, men det finnes grenser. Jeg har kjøpt filmer, har vært på en del reiser siste året, blant annet to DYRE til Japan & USA. Jeg hadde ikke mulighet til å begynne å spare før jeg ble ferdig med høgskolen og kvitta meg med hestehobbyen. Etter jeg solgte hesten kjøpte jeg en del klær og sko siden jeg hadde nada etter å ha vært blakk mens jeg tok bachelorgrad og hadde denne hestehobbyen. Nå, fire år etter har jeg 500 000kr på konto, og alt sammen kommer fra en butikkjobb! Siste åra har det derimot vært labert på shoppefronten. Jeg var/er sjelden på fest, og bruker nesten aldri penger på alkohol. Blir som regel bare dårlig også, så ekke så glad i å drikke. Spiser veldig sjelden ute. Det er fullt mulig å leve livet og spare masse! 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #32 Skrevet 13. august 2017 Ps Det er ikke lommer på likskjorta. Anonymkode: b80ea...813 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #33 Skrevet 13. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ps Det er ikke lommer på likskjorta. Anonymkode: b80ea...813 Nei, det ville jo være krise om det skulle være litt arv igjen til evt. barn så de slipper å betale på lån til de er 60, eller man ender opp med å testamentere pengene til en god sak. Anonymkode: 1ba5e...539 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #34 Skrevet 13. august 2017 Tryggheten ved å ha noe i bakhand er uvurderlig. Friheten ved å slippe å være prisgitt andre i enhver ting man gjør . Jeg har vært en som brukte og brukte hovedsakelig for å bli likt av andre.Slik jeg tenker nå har jeg fått en ny og større frihet som kjennes så bra.Jeg kan være nøktern for jeg gir blaffen i hva andre tenker og mener om meg. Og endelig tør jeg vise verden at jeg er introvert uten å skamme meg over det. Pengene jeg i sin tid brukte på psykolog er spart inn for lengst og vel så det.Hadde aldri funnet fram til meg selv igjen uten henne.Før henne var jeg en vannvittig sløser.Så fant jeg meg selv og min indre ro.Og kjøpemanien min ble en saga blott. Ts Anonymkode: d57c9...d4a 6
Tillion Skrevet 13. august 2017 #35 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tryggheten ved å ha noe i bakhand er uvurderlig. Friheten ved å slippe å være prisgitt andre i enhver ting man gjør . Jeg har vært en som brukte og brukte hovedsakelig for å bli likt av andre.Slik jeg tenker nå har jeg fått en ny og større frihet som kjennes så bra.Jeg kan være nøktern for jeg gir blaffen i hva andre tenker og mener om meg. Og endelig tør jeg vise verden at jeg er introvert uten å skamme meg over det. Pengene jeg i sin tid brukte på psykolog er spart inn for lengst og vel så det.Hadde aldri funnet fram til meg selv igjen uten henne.Før henne var jeg en vannvittig sløser.Så fant jeg meg selv og min indre ro.Og kjøpemanien min ble en saga blott. Ts Anonymkode: d57c9...d4a Så bra du har fått det bedre, drit i hva andre mener. Alt med måte = alle skal være like. 3
Gjest Nanna87 Skrevet 14. august 2017 #36 Skrevet 14. august 2017 Det var jeg også helt til jeg brukte pengene opp på en splitter ny bil✌ Angrer ikke. 1
asterix Skrevet 14. august 2017 #37 Skrevet 14. august 2017 Jeg storkoser meg med å spare. Vurderer innkjøp nøye og gjør storinnkjøp på mat og forbruksvarer på tilbud. Bytter forsikring, lån og sparekonto etc jevnlig etter hvor jeg får best vilkår. Bruker div bonusordninger og kredittkort med bonus og cashback for å spare enda mer uten at det går ut over hva jeg kjøper. Utrolig tilfredsstillende å se at man alltid har penger til overs som kan gå til sparing. Og ekstra deilig er det når man i mange år måtte snu på hver krone. 3
Gjest Raggy Skrevet 14. august 2017 #38 Skrevet 14. august 2017 Beste sparetips må være dumpsterdiving, det gir 0kr i matutgifter.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #39 Skrevet 14. august 2017 2 minutter siden, Raggy skrev: Beste sparetips må være dumpsterdiving, det gir 0kr i matutgifter. Ikke alle steder man kan gjøre det. Har sjekket alle butikkene i denne småbyen, alle har hengelås på Mange mil til neste butikk Anonymkode: 1bdbe...d5b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #40 Skrevet 14. august 2017 6 timer siden, Nanna87 skrev: Det var jeg også helt til jeg brukte pengene opp på en splitter ny bil✌ Angrer ikke. Hva slags? Anonymkode: 9a94b...42a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå