AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Jeg har møtt en helt fantastisk person som har alle kvaliteter jeg ser etter. Men er redd for at jeg ikke kommer til å bli forelsket siden han har en personlighet jeg "ikke kan gi fra meg". Hvor lang tid tok det for deg da forelskelsen boblet over og at du følte at "dette er en jeg vil bli gammel med"? Anonymkode: 3b106...995
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Lurer egentlig på det samme..jeg dater en fantastisk mann,men den store forelskelsen har fremdeles ikke kommet etter 2 mnd og lurer på om den i det heletatt kommer? Jeg kjenner at jeg blir mer og mer glad i han og at jeg kan se for meg en framtid med denne mannen. I går hadde jeg et øyeblikk der jeg tenkte jeg skulle bare dumpe han å gå videre,men magen vrengte seg og jeg tenker at det må jo bety at jeg har mer følelser enn jeg trodde..aner ikke! Er forvirra! Anonymkode: 0f86c...8b7
_Mayhem_ Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurer egentlig på det samme..jeg dater en fantastisk mann,men den store forelskelsen har fremdeles ikke kommet etter 2 mnd og lurer på om den i det heletatt kommer? Jeg kjenner at jeg blir mer og mer glad i han og at jeg kan se for meg en framtid med denne mannen. I går hadde jeg et øyeblikk der jeg tenkte jeg skulle bare dumpe han å gå videre,men magen vrengte seg og jeg tenker at det må jo bety at jeg har mer følelser enn jeg trodde..aner ikke! Er forvirra! Anonymkode: 0f86c...8b7 Er man forvirret betyr det at man kommer til å lære noe 👍
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Ja, det er det jeg og tenker. Fornuften sier jo at jeg må holde på han. Håper bare hjertet snart begynner å spille på lag med hodet.. Hi Anonymkode: 3b106...995
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #7 Skrevet 14. august 2017 På første date. Anonymkode: f7933...c05
Vera Skrevet 14. august 2017 #8 Skrevet 14. august 2017 Ca 5 minutt.. Men det tok 1 år før jeg tok mot til meg og svarte ja til en date med han.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #9 Skrevet 14. august 2017 Ble aldri forelsket, men trodde han var riktig fordi om. Gikk på en smell gitt. Ett år seinere og jeg er drittlei fordi jeg i utgangspunktet aldri har hatt nok følelser eller forelskelse for han. Anonymkode: e8d21...e8b
Perle Skrevet 14. august 2017 #11 Skrevet 14. august 2017 (endret) Et minutt. Endret 14. august 2017 av Perle
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #12 Skrevet 14. august 2017 Sommerfuglene i magen kom etter et par dater. Men den "dette er han jeg vil bli gammel med-følelsen" er der ikke ennå. Men det er nok fordi jeg er voksen og erfaringer har gjort meg litt mer skeptisk og avventende. må se at vi faktisk fungerer godt sammen over tid før jeg kommer dit. Men jeg har trua på at han kan komme til å være den jeg ønsker å bli gammel sammen med da. Det er jo viktig. Og tenker på han døgnet rundt, savner han osv... Forelskelse oppleves forskjellig da. Det er ikke sånn at man må ha stormende sommerfugler og miste hodet fullstendig for å være forelsket. Jeg tenker det er mer som beskrevet ovenfor, at man kommer dit at man kjenner at man faktisk ikke kunne tenke seg å leve uten personen. Når det vrenger seg innvendig ved tanken på å miste vedkommende. (forutsatt at man har det bra ellers da selvfølgelig). Anonymkode: c9cb0...efe
Simbyxor Skrevet 14. august 2017 #13 Skrevet 14. august 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer egentlig på det samme..jeg dater en fantastisk mann,men den store forelskelsen har fremdeles ikke kommet etter 2 mnd og lurer på om den i det heletatt kommer? Jeg kjenner at jeg blir mer og mer glad i han og at jeg kan se for meg en framtid med denne mannen. I går hadde jeg et øyeblikk der jeg tenkte jeg skulle bare dumpe han å gå videre,men magen vrengte seg og jeg tenker at det må jo bety at jeg har mer følelser enn jeg trodde..aner ikke! Er forvirra! Anonymkode: 0f86c...8b7 Har du så lite kontakt med følelsene dine? At du ikke vet hvordan en forelskelse kjennes ut? 😕 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #14 Skrevet 14. august 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har møtt en helt fantastisk person som har alle kvaliteter jeg ser etter. Men er redd for at jeg ikke kommer til å bli forelsket siden han har en personlighet jeg "ikke kan gi fra meg". Hvor lang tid tok det for deg da forelskelsen boblet over og at du følte at "dette er en jeg vil bli gammel med"? Anonymkode: 3b106...995 Jeg baserer da ikke et forhold på forelskelse. Forelskelsen er den simpleste og mest lettlurte av alle følelsene, så den ignorerer jeg. Ta aldri noen som helst slags avgjørelser mens du er forelsket (som bare er den kvinnelige måten å parafrasere "sprenkåt" på). Vent til du eventuelt er glad i eller elsker. Det er stabile følelser basert på fornuft. (En er fullt ut i stand til å forelske seg i både mordere, voldsmenn og generelt drittsekker, men de fleste av oss er ikke i stand til å rasjonelt elske dem) Anonymkode: a7e96...191 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #15 Skrevet 14. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg baserer da ikke et forhold på forelskelse. Forelskelsen er den simpleste og mest lettlurte av alle følelsene, så den ignorerer jeg. Ta aldri noen som helst slags avgjørelser mens du er forelsket (som bare er den kvinnelige måten å parafrasere "sprenkåt" på). Vent til du eventuelt er glad i eller elsker. Det er stabile følelser basert på fornuft. (En er fullt ut i stand til å forelske seg i både mordere, voldsmenn og generelt drittsekker, men de fleste av oss er ikke i stand til å rasjonelt elske dem) Anonymkode: a7e96...191 Selvfølgelig skal man være forelsket for å gå inn i et forhold med noen. Hvis ikke nøyer man seg med "nest best", altså at man velger å være sammen med noen som er helt ok bare for å være i et forhold. Anonymkode: f7933...c05
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #16 Skrevet 14. august 2017 30 sek nistirring. Anonymkode: 6675a...7cd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #17 Skrevet 14. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg baserer da ikke et forhold på forelskelse. Forelskelsen er den simpleste og mest lettlurte av alle følelsene, så den ignorerer jeg. Ta aldri noen som helst slags avgjørelser mens du er forelsket (som bare er den kvinnelige måten å parafrasere "sprenkåt" på). Vent til du eventuelt er glad i eller elsker. Det er stabile følelser basert på fornuft. (En er fullt ut i stand til å forelske seg i både mordere, voldsmenn og generelt drittsekker, men de fleste av oss er ikke i stand til å rasjonelt elske dem) Anonymkode: a7e96...191 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig skal man være forelsket for å gå inn i et forhold med noen. Hvis ikke nøyer man seg med "nest best", altså at man velger å være sammen med noen som er helt ok bare for å være i et forhold. Anonymkode: f7933...c05 Det er mye riktig i uttrykket "forelskelse gjør blind". I den verste forelskelsesfasen (eller sprengkåt-fasen om du vil ) så kan man være veldig urasjonell, og å basere fremtiden sin på avgjørelser som tas i denne fasen kan være skummelt. Samtidig vare jo denne fasen ofte såpass lenge at det blir håpløst å vente med å gå inn i et forhold til den fasen er over. MEN man bør vente med valg som gir konsekvenser for fremtiden, som å få barn, kjøpe hus sammen osv. Men jeg er helt enig at man må ha litt sånne følelser for å gå inn i et forhold også. Det er riktignok ikke alle som blir stormende forelsket, følelser kan også vokse fram over tid, til ekte kjærlighet, men det viktige er jo at man føler mer enn bare vennskap og tilfredshet. At det er noen større følelser der. Anonymkode: c9cb0...efe
AnonymBruker Skrevet 14. august 2017 #18 Skrevet 14. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye riktig i uttrykket "forelskelse gjør blind". I den verste forelskelsesfasen (eller sprengkåt-fasen om du vil ) så kan man være veldig urasjonell, og å basere fremtiden sin på avgjørelser som tas i denne fasen kan være skummelt. Samtidig vare jo denne fasen ofte såpass lenge at det blir håpløst å vente med å gå inn i et forhold til den fasen er over. MEN man bør vente med valg som gir konsekvenser for fremtiden, som å få barn, kjøpe hus sammen osv. Men jeg er helt enig at man må ha litt sånne følelser for å gå inn i et forhold også. Det er riktignok ikke alle som blir stormende forelsket, følelser kan også vokse fram over tid, til ekte kjærlighet, men det viktige er jo at man føler mer enn bare vennskap og tilfredshet. At det er noen større følelser der. Anonymkode: c9cb0...efe Er vennskap, respekt,tillit, glad i , tiltrekt av og begjær definisjon på større følelser? Anonymkode: a0664...8e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå