Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg leier en leilighet som har 2 toaletter. Doen inn til soverommet er istand, men rett etter innflyttingen skulle svigermor låne toalettet som ligger ved gangen vår, og da fungerte det ikke å dra igjen så vi kontakta hiseieren og han sa han glemte å si ifra men doen lekker og at en rørlegger skulle se på det. Han har fortsatt ikke sett på det og det har gått 2 uker.. vi betaler faktisk for at alt skal være i stand.. vi har også enda ett problem. Vi er 2 i husstanden, og vi fikk 2 nøkler hver men den ene fungerte ikke og han skulle få noen til å file den om.. men han har fortsatt ikke gjort det, så vi har problemer med å låse, for sambo starter 7 på jobb og er ferdig 3. På meg varierer det men jeg starter ofte 12 og er ferdig 20.00, da er jeg hjemme i 9 tiden, og å legge nøkkelen under dørmatten er ikke ett alternativ selvom det sies at det er ett trygt nabolag, men man vet aldri.. 

Han har også ett spisebord, krakk og masse store blomstrepotter og en stort uteskap/bod, som han skulle tatt med som står på verandaen til leiligheten, men når vi spørr når han henter det sier han at han har glemt det.. og de står såå i veien.. hva skal vi gjøre? Kan jo ikke legge de ut fra verandaen heller, da risikerer det å bli brukt mot oss når det er snakk om depositumet når vi skal flytte igjen.. 

Hva kan vi si eller gjøre for at han skal høre på oss?? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv ned manglene og lever dette skriftlig til huseier, gi en rimelig frist, det kan godt være ulike frister på å utbedre de ulike manglende, og skriv at dersom ikke dette blir ordnet vil dere holde tilbake deler av husleie. 

Anonymkode: 2acde...fa4

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, Elena87 skrev:

Nøkkel fikser du vel bare selv. Trekk fra husleia og lever kvittering.

Hvor hjelpeløs er du egentlig?

Anonymkode: 8cbb8...a1a

• Liker 7
Skrevet

Avtal med huseier at dere leverer møblene til han på den og den datoen. Bare sett de på trappa hans. Dere fikser nøkkel og gir han kvitteringen. 

Doen får dere ringe og mase om. Evt få svigermor til å ringe ;D eller dere han tilby dere å avtale med en rørlegger og si til rørlegger at de skal sende regning til huseier.

Anonymkode: df02c...f20

Skrevet

Helt enig i at nøkkel fikser du selv. Det koster en hundrings og tar fem minutter (litt mer hvis den er kodet).

Resten er det jo bare å holde tilbake leie for. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nøkkel fikser du vel bare selv. Trekk fra husleia og lever kvittering.

Hvor hjelpeløs er du egentlig?

Anonymkode: 8cbb8...a1a

Han har tatt nøkkelen da. Vi leverte den jo med en gang vi fant ut at den ikke passet. Det er spesial nøkler, aner ikke hvor han får de fra..

Gjest Coolaid
Skrevet
5 timer siden, Elena87 skrev:

Hei! Jeg leier en leilighet som har 2 toaletter. Doen inn til soverommet er istand, men rett etter innflyttingen skulle svigermor låne toalettet som ligger ved gangen vår, og da fungerte det ikke å dra igjen så vi kontakta hiseieren og han sa han glemte å si ifra men doen lekker og at en rørlegger skulle se på det. Han har fortsatt ikke sett på det og det har gått 2 uker.. vi betaler faktisk for at alt skal være i stand.. vi har også enda ett problem. Vi er 2 i husstanden, og vi fikk 2 nøkler hver men den ene fungerte ikke og han skulle få noen til å file den om.. men han har fortsatt ikke gjort det, så vi har problemer med å låse, for sambo starter 7 på jobb og er ferdig 3. På meg varierer det men jeg starter ofte 12 og er ferdig 20.00, da er jeg hjemme i 9 tiden, og å legge nøkkelen under dørmatten er ikke ett alternativ selvom det sies at det er ett trygt nabolag, men man vet aldri.. 

Han har også ett spisebord, krakk og masse store blomstrepotter og en stort uteskap/bod, som han skulle tatt med som står på verandaen til leiligheten, men når vi spørr når han henter det sier han at han har glemt det.. og de står såå i veien.. hva skal vi gjøre? Kan jo ikke legge de ut fra verandaen heller, da risikerer det å bli brukt mot oss når det er snakk om depositumet når vi skal flytte igjen.. 

Når du leier bør du være medlem i leieboreforeningen - da får du hjelp og råd når ting er vanskelig med utleier. Skulle noe en gang bli en sak så har du juridisk hjelp. Det er billig å være medlem et år - et par hundredelapper.

Send en liste over mangler som nevnt av andre i tråden. Gi tidsfrist ifølge husleieloven. Gjør alt på en hyggelig måte dersom dere kommuniserer. Ta bilder, ikke rør huseiers ting eller begynn å fikse ting selv/bestille rørlegger. 

Skrevet
26 minutter siden, Coolaid skrev:

Når du leier bør du være medlem i leieboreforeningen - da får du hjelp og råd når ting er vanskelig med utleier. Skulle noe en gang bli en sak så har du juridisk hjelp. Det er billig å være medlem et år - et par hundredelapper.

Send en liste over mangler som nevnt av andre i tråden. Gi tidsfrist ifølge husleieloven. Gjør alt på en hyggelig måte dersom dere kommuniserer. Ta bilder, ikke rør huseiers ting eller begynn å fikse ting selv/bestille rørlegger. 

Takk for rådet, dette skal jeg følge!! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...