AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Gruer meg sånn til fadderuka, er en som fort kan bli litt for stille i sånne sammenhenger og er ikke vant til å drikke så mye/ofte. I tillegg har jeg ikke fått bosted ennå så blir tungvint å måtte pendle. Noen tips? Hva bør jeg ta med av drikke? Tar man med drikke på arrangementene som begynner i 14-15 tiden eller bare på det som skjer senere på kvelden? Bør man være med på alt som skjer? Anonymkode: a9724...efd
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Du må ikke være med på alt som skjer. Jeg var bare med på frilufts- og idrettsaktiviteter. Innebandy-turnering, fjellturer, kanoturer, fotballkamper, buldring etc. Fikk meg flere gode venninner der som jeg holdt sammen med resten av studietiden og som jeg fortsatt er venninne med Anonymkode: e89de...07b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 Du trenger absolutt ikke være med på alt. Jeg bodde selv vanskelig til, så jeg dro alltid hjem i 23-tiden, for å slippe dyr taxitur. Du kan være med på akkurat det du vil/ønsker/kan, og du drikker det du vil og i de mengdene du er komfortabel med. Du kommer fort i kontakt med folk i klassen din, og dere kan bli enige om dere skal drikke på arrangementer som starter tidlig, eller ikke. Du kan snakke med dem og høre hva andre drikker. Min klasse ble enige om å være edru under rebusløpet, andre klasser klarte ikke fullføre pga alkoholinntak. Anonymkode: b8831...79b 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke være med på alt som skjer. Jeg var bare med på frilufts- og idrettsaktiviteter. Innebandy-turnering, fjellturer, kanoturer, fotballkamper, buldring etc. Fikk meg flere gode venninner der som jeg holdt sammen med resten av studietiden og som jeg fortsatt er venninne med Anonymkode: e89de...07b Å så heldig som har mange friluftaktiviteter Her har vi to dager med fotball og byvandring ellers er det bar og vors... Anonymkode: 450c3...2ad
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 Det er vanlig at fadderne gir beskjed om å ta med alkohol eller ikke (hvis det er ønskelig å drikke det selvsagt). Hvis ikke er det jo bare å spørre om det ikke er helt klart, men det er ikke uvanlig at faddervors starter rundt 16-17. 14-15 er litt vel tidlig, men hvis man regner med transport og lignende kan det også være tilfelle. Heldigvis var det en jevn fordeling av alkoholfrie og alkoholrelaterte arrangementer i min fadderuke. Håper det ikke bare er ensidig festing i din fadderuke. Det skjer dessverre. Veldig hensynsløst opplegg av de som er ansvarlige. Helt greit å ikke være med på alt, men jeg oppfordrer deg til å være med på det meste selv om det ikke akkurat er en høydare. Det er viktig for å bli kjent med andre, og det er garantert andre som deg der. Det kan hende at det også blir bedre enn det du forestiller deg. De fleste tar med seg øl, cider eller vin. Men det er jo ikke farlig å ikke drikke alkohol om du ikke ønsker det. Anonymkode: a1b62...900
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 Prøv å ta det som et kurs i å lære å si nei. Det er noe du kommer til å ha mye nytte av å kunne resten av livet. Anonymkode: 30967...a73
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vanlig at fadderne gir beskjed om å ta med alkohol eller ikke (hvis det er ønskelig å drikke det selvsagt). Hvis ikke er det jo bare å spørre om det ikke er helt klart, men det er ikke uvanlig at faddervors starter rundt 16-17. 14-15 er litt vel tidlig, men hvis man regner med transport og lignende kan det også være tilfelle. Heldigvis var det en jevn fordeling av alkoholfrie og alkoholrelaterte arrangementer i min fadderuke. Håper det ikke bare er ensidig festing i din fadderuke. Det skjer dessverre. Veldig hensynsløst opplegg av de som er ansvarlige. Helt greit å ikke være med på alt, men jeg oppfordrer deg til å være med på det meste selv om det ikke akkurat er en høydare. Det er viktig for å bli kjent med andre, og det er garantert andre som deg der. Det kan hende at det også blir bedre enn det du forestiller deg. De fleste tar med seg øl, cider eller vin. Men det er jo ikke farlig å ikke drikke alkohol om du ikke ønsker det. Anonymkode: a1b62...900 Nå har jeg sjeldent vært med på hjemmefester...lurer litt på hva man gjøre når man tar med drikke? Legger dem i en kiwi pose og når jeg kommer inn - hvor gjør jeg av de? Beklager dumme spørsmål... Anonymkode: 29dce...8bb
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #8 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg sjeldent vært med på hjemmefester...lurer litt på hva man gjøre når man tar med drikke? Legger dem i en kiwi pose og når jeg kommer inn - hvor gjør jeg av de? Beklager dumme spørsmål... Anonymkode: 29dce...8bb Har ikke mye erfaring selv, men har jo litt Dersom det er kjøleskap så tar man det inn, man beholder gjerne posen på slik at folk ikke forveksler drikke (men du skal ikke bli overrasket om at noen tar drikken din heller..). Ellers kan man han posen der man sitter, sette drikken på bordet (med mindre det er masse øl, men du blir jo litt poppis av det da), eller sette posen gjemt i gangen Anonymkode: 450c3...2ad
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #9 Skrevet 13. august 2017 Ikke gru deg! Jeg var fadderbarn i fjor og i år er jeg fadder. Dette blir gøy Anonymkode: 13d49...da4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #10 Skrevet 13. august 2017 Du må ikke drikke alkohol. Hva med bytte alkohol med energidrink? Da blir du gira og energisk istedenfor å bli full. Anonymkode: 3b9fe...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå