AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Har dere hatt det vanskelig for å komme i boligmarkedet? Anonymkode: b1ba5...c82
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Vi hadde ekstrem flaks. Vi fikk kommunalt startlån mens jeg enda var på AAP, fordi mannen hadde en trygg og stabil jobb. Hadde jeg vært alene hadde jeg ikke fått det, og egenkapital hadde jeg heller ikke hatt høy nok inntekt til å greie å få spart opp. Jeg vil råde deg til å søke kommunen for startlån Anonymkode: 7f80e...28a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #3 Skrevet 13. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde ekstrem flaks. Vi fikk kommunalt startlån mens jeg enda var på AAP, fordi mannen hadde en trygg og stabil jobb. Hadde jeg vært alene hadde jeg ikke fått det, og egenkapital hadde jeg heller ikke hatt høy nok inntekt til å greie å få spart opp. Jeg vil råde deg til å søke kommunen for startlån Anonymkode: 7f80e...28a Jeg skal ikke søke lån. Vi eier hus, men mannen min kommer til å bli uføretrygdet etterhvert, bare lurte på hvordan det hadde vært med boliglån da. Hvordan er de i banken ang uføretrygdede eller ser de at de har inntekt? Anonymkode: b1ba5...c82
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #4 Skrevet 13. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ikke søke lån. Vi eier hus, men mannen min kommer til å bli uføretrygdet etterhvert, bare lurte på hvordan det hadde vært med boliglån da. Hvordan er de i banken ang uføretrygdede eller ser de at de har inntekt? Anonymkode: b1ba5...c82 Uføretrygd ses på som fast inntekt så det er ikke et problem i seg selv . Det er heller størrelsen på utbetalingen som er avgjørende slik som med all lønn. Inntekten skal være god nok til å betjene et lån 😊 Anonymkode: ff34e...731
Million Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har dere hatt det vanskelig for å komme i boligmarkedet? Anonymkode: b1ba5...c82 Både ja og nei. Jeg har en livsforsikring i tillegg til uføretrygd fra NAV, en livsforsikring som jeg fikk på jobben gjennom fagforeningen. Da jeg ble kronisk syk, var den god å ha. Det gjør at jeg tjener noe bedre enn en NAV uføretrygd alene. Jeg får en månedlig utbetaling fra Storebrand i tillegg til fra NAV. En liten sum kommer også hver mnd fra Sverige, da jeg jobbet der en periode på nitti-tallet og opparbeidet meg noe rettigheter, men det er snakk om en liten sum bare derfra. Jeg har bodd sammen med min eks-mann i en del år, og sammen vi to var det ikke noe problem å få lån. Vi har opparbeidet oss egenkapital i de boligene vi har bodd i gjennom et langt samliv. Den siste boligen bodde vi i i ti år, før vi skiltes og solgte den. Vi fikk da nesten en million hver i egenkapital. Dette var godt å ha med seg når jeg skulle ut på markedet alene og søke boliglån. Min gamle bank Dnb, som jeg har vært kunde i gjennom over 30 år, trodde på meg, og ga meg boliglån. Jeg søkte hos 3-4 andre for å sjekke, og de ga avslag. Kjøpte meg 3-roms leilighet i fjor alene, uten noen hjelp. Er 50, og har en tenåringssønn med meg på lasset. Endret 13. august 2017 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå