AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #1 Skrevet 13. august 2017 Jeg ønsker å spise mest mulig plantebasert, men har intoleranse for belgfrukter. Altså, jeg er ikke allergisk men får kraftig reaksjon med magesmerter og luft. Jeg får i meg mye forskjellige grønnsaker, kornprodukter, litt nøtter, bær og frukt hver dag. Men jeg bruker fortsatt melkeprodukter og fisk for å få i meg alle næringsstoffer. Bør jeg holde meg til melkeprodukter og fisk i frykt for å mangle viktige næringsstoffer ved vegansk kosthold uten belgfrukter? Anonymkode: 058f8...f44
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #2 Skrevet 13. august 2017 Nøtter, ris og havre er jo en proteinkilder, men er det slik at du ikke kan spise noen belgfrukter i det hele tatt? Absolutt ingen typer linser, erter, bønner, kikerter osv? Da jeg gikk over til plantebasert opplevde jeg også en del oppblåsthet og luftkramper (du vet nok godt selv om det du har er noe kronisk eller ei, men det var i alle fall min erfaring), men det gikk over etter kroppen hadde vendt seg til det nye kostholdet Kan du spise biprodukter av belgfrukter som f.eks. soyaprofukter, tofu, soyamelk, seitan? Ellers har man jo bukhvete og andre hvete typer, quinoa, diverse grønnsaker med mye protein, tørket frukt, frø, nøttesmør, osv. Du kan jo alltids prøve ut et vegansk kosthold, men det er uansett en del å sette seg inn i uavhengig om du kutter ut belgfrukter eller ei Proteiner er selvsagt viktig, men har du egentlig hørt om en veganer med proteinmangel før? Anonymkode: b2d2a...644 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå