Gå til innhold

LO-topp bor i leilighet til 10 millioner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

58 minutter siden, Stille leser skrev:

Og de som styrer oljefondet har 100mill i lønn.

Sjefen for oljefondet ligger vel på rundt 6 mill i året. Tror ikke det er lønnsledende for fond på størrelsen med oljefondet. 

https://www.dn.no/nyheter/finans/2016/03/09/1607/Oljefondet/s-mye-tjener-oljefondtoppene

Anonymkode: 39b65...77e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen for oljefondet ligger vel på rundt 6 mill i året. Tror ikke det er lønnsledende for fond på størrelsen med oljefondet. 

https://www.dn.no/nyheter/finans/2016/03/09/1607/Oljefondet/s-mye-tjener-oljefondtoppene

Anonymkode: 39b65...77e

Har hørt fra kompiser som jobber med fond at de som sitter å gjør "jobben" og ikke sjefene som er fjesene utad har langt større lønninger, men kan ikke dokumentere noe som helt. De sier det naivt å tro at teamleder på de forskjellige børsene rundt om kring i verden sitter med 5-10% av lønnen til andre verdenledene analytikere, det er naivt og uforsvarlig. Men i jantelov Norge/sosialist Norge er det slik ting skal framstå. Så slipper du alle de korttenkte som sier "men statsmenisteren har jo bare en million, buhu urettferdig" osv osv osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aps partiorgan LO er et typisk eksempel på hva vi får hvis vi gjør feilen å stemme Støre som statsminister. Liv og lære er to vidt forskjellige ting for dette partiet og dets partiorganer. Aldri, aldri kommer jeg til å støtte med en eneste krone dette og oppfordrer alle til å melde seg ut.

Anonymkode: 29050...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så? Har man ikke lov til å være rik/ha en partner som er rik bare fordi man jobber i LO? Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 10818...32f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Stille leser skrev:

Og de som styrer oljefondet har 100mill i lønn.

Jeg vet ikke hva oljefondledere tjener , men synes vi driver med uansvarlig eierskap. Oljefondet er største aksjonær i Nestle , og Nestle borrer brønner under brønnene til de fattige i Afrika slik at de tørkes ut, og selger dem dyrt flaskevann i stedet. Og hvem er de onde grådige monster-rikingene som står bak? Joda, det er du og jeg, representert ved oljefondet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? Har man ikke lov til å være rik/ha en partner som er rik bare fordi man jobber i LO? Hvorfor ikke?

Anonymkode: 10818...32f

Leste du artikkelen? Det er forbundet som har kjøpt boligen slik at han kan bruke den som "pendlebolig". Til sammenlikning koster pendleboligene som stortingsrepresentantene kan bruke mindre enn halvparten.

Anonymkode: e75c7...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg synes de kunne leid ut denne boligen og heller kjøpt/leid en annen billigere å brukt som pendlerbolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, August 13, 2017 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Dette med liv og lære er visst ikke så enkelt.....

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lo/lo-topp-bor-i-sponset-leilighet-til-10-4-millioner/a/24116622/

Anonymkode: 6cb74...bfd

Hva tror du det koster å ha folk boende på hotell samt reiseutgifter og tapt tid, i forhold til å boe fast i en leilighet? Han må jo skatte av boligen/fordelene ved å bo i "firmaleilighet". Slutte å sutre over bagateller i den store sammenhengen. 

Anonymkode: 733ad...45e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du det koster å ha folk boende på hotell samt reiseutgifter og tapt tid, i forhold til å boe fast i en leilighet? Han må jo skatte av boligen/fordelene ved å bo i "firmaleilighet". Slutte å sutre over bagateller i den store sammenhengen. 

Anonymkode: 733ad...45e

Det er ikke alle som synes at å få gratis i en bolig til over 10 millioner er bagateller, og man trenger ikke skatte av det når det regnes som pendlerbolig. Det gjør det ikke bedre at pengene som er brukt tilhører medlemmene og ikke en privat bedrift eller person.

Anonymkode: e75c7...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser
10 timer siden, I Grosny skrev:

Jeg vet ikke hva oljefondledere tjener , men synes vi driver med uansvarlig eierskap. Oljefondet er største aksjonær i Nestle , og Nestle borrer brønner under brønnene til de fattige i Afrika slik at de tørkes ut, og selger dem dyrt flaskevann i stedet. Og hvem er de onde grådige monster-rikingene som står bak? Joda, det er du og jeg, representert ved oljefondet.

Det er sant men menneskeheten er generelt ond, så vi i Norge er bare mindre onde en de fleste. De som tror vi er "gode" har ikke selvinnsikt. Sjefen i nestle mener vann ikke er en menneskerett. Det produseres mat i verden til 3-4 milliarder flere mennesker en hva som lever. Likevel sulter det flere milliarder mennesker. Hadde "aliens" flydd forbi jorden å sett ned på oss hadde de nok klassifisert oss som en barbarisk rase, som vi også er. Til og med dyr er mindre egoistisk en mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stille leser skrev:

Det er sant men menneskeheten er generelt ond, så vi i Norge er bare mindre onde en de fleste. De som tror vi er "gode" har ikke selvinnsikt. Sjefen i nestle mener vann ikke er en menneskerett. Det produseres mat i verden til 3-4 milliarder flere mennesker en hva som lever. Likevel sulter det flere milliarder mennesker. Hadde "aliens" flydd forbi jorden å sett ned på oss hadde de nok klassifisert oss som en barbarisk rase, som vi også er. Til og med dyr er mindre egoistisk en mennesker.

Jeg driver min egen lille bedrift. Jeg kan velge om jeg vil drive med god eller ond næringsvirksomhet. Ett etisk og økonomisk valg. Jeg driver også som borger av Norge en god del virksomheter der vi har store aksjeposter. De som vi har ansatt til å styre med de bedriftene vi har aksjer i tar, eller unnlater å ta, etiske valg i driften av disse virksomhetene.  Det ser ut som om ledende politikere har etablert en praksis der vi driter i hvordan vi tjener våre penger, lukker øynene og lar kronene renne inn, flytende i vann, blod, olje eller hva som helst. Å unnlate å ta etiske valg er også ett valg. Ett valg som kanskje gir høyest kortsiktig lønnsomhet og inntjening??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stille leser
23 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg driver min egen lille bedrift. Jeg kan velge om jeg vil drive med god eller ond næringsvirksomhet. Ett etisk og økonomisk valg. Jeg driver også som borger av Norge en god del virksomheter der vi har store aksjeposter. De som vi har ansatt til å styre med de bedriftene vi har aksjer i tar, eller unnlater å ta, etiske valg i driften av disse virksomhetene.  Det ser ut som om ledende politikere har etablert en praksis der vi driter i hvordan vi tjener våre penger, lukker øynene og lar kronene renne inn, flytende i vann, blod, olje eller hva som helst. Å unnlate å ta etiske valg er også ett valg. Ett valg som kanskje gir høyest kortsiktig lønnsomhet og inntjening??

Oljefondet er styrt av kapitalister ja som forholder seg til pliktetikk og konsekvensetikk prinsippene. I USA kan du bli strafferettslig forfulgt om du  setter etikk foran investorers  kapital interesser, nesten uansett menneskelig konsekvens. Har gikk opp verden for lenge siden, er bare uendelig glad for at jeg bor i Norge. 

Endret av Stille leser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns økonomien i fotball verden er uhyggelig ekkelt og smålig, det er jo faen meg snakk om en ball som man løper etter som skal treffe et annet lags mål, at man i det hele tatt kan bli rik av noe sånt er kvalmt.

Anonymkode: 7a650...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns økonomien i fotball verden er uhyggelig ekkelt og smålig, det er jo faen meg snakk om en ball som man løper etter som skal treffe et annet lags mål, at man i det hele tatt kan bli rik av noe sånt er kvalmt.

Anonymkode: 7a650...c6b

Javel? 

'Fb gjør meg kvalm, det eneste jeg ser er lysende, grådige egoer på jakt etter å være en del av en flokk, samme konsekvensene. Jeg tar meg en drit på gata i mens.' 

Din tur... 

Anonymkode: 73c6f...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir provosert med tanke på hvor mye vi betaler i kontigent til AP.

Anonymkode: 8be80...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...