Gå til innhold

Jeg var ikke klar, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt på frem og tilbake med en fyr i litt over ett år. Jeg avsluttet det fordi han ikke ville noe seriøst og jeg var så forelska at jeg ikke orket å ha det som vi hadde det lengre. Det er nå 7-8 uker siden og vi har hatt bittelitt kontakt. Jeg har følt at det har gått litt bedre med kjærlighetssorgen de siste ukene men det hender jeg har dager hvor jeg savner han helt vanvittig. Har vært på en date og for noen dager siden dro jeg til en gammel flamme etter byen. Det gikk fint helt til etter vi hadde liggi sammen. Da begynte jeg å grine og kjente på ett savn etter han andre. Han jeg lå med merket ikke at jeg gråt. Når skal dette gå over? Og er det noe jeg kan gjøre for at det skal gå fortere? Er ikke spesielt kult å ha det sånn.. Jeg sitter fortsatt med ett lite håp om at han jeg holdt på med skal komme tilbake fordi han har sagt så mye jeg ikke tror han ville sagt om han ikke mente det, men samtidig kan ikke jeg sitte å vente. Gjør det at jeg fortsatt håper litt det enda vanskeligere? Har hatt kjærlighetssorg før men kan virkelig ikke huske at det var så ille som nå. 

Anonymkode: 12396...6db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærlighetssorg tar tid. Lang tid. 

Og om man går med håp i tillegg så er det nesten uutholdelig. Jeg har selv vært der. Så jeg vet hvordan du har det. 

Men kan du snakke med fyren? Kanskje han også har håp og dere kan ordne opp? Men det betyr ikke at du skal gå bort ifra dine ønsker om noe seriøst. Er han ikke interessert så vet du det vertfall slik at du får et bedre utgangspunkt til å komme deg over han ! 

Skrevet
3 timer siden, BethD skrev:

Kjærlighetssorg tar tid. Lang tid. 

Og om man går med håp i tillegg så er det nesten uutholdelig. Jeg har selv vært der. Så jeg vet hvordan du har det. 

Men kan du snakke med fyren? Kanskje han også har håp og dere kan ordne opp? Men det betyr ikke at du skal gå bort ifra dine ønsker om noe seriøst. Er han ikke interessert så vet du det vertfall slik at du får et bedre utgangspunkt til å komme deg over han ! 

Ja, det føles ut som jeg venter på noe som aldri kommer til å skje. Vi har snakket om det flere ganger. Møttes tilfeldig ute etter vi avsluttet det og da har han lagt ut om hvor perfekte vi er for hverandre, likevel er han ikke klar for noe seriøst. Jeg tror ikke han er ferdig med å være singel og pga mye jobb er han redd for og ikke kunne gi meg det jeg fortjener i ett seriøst forhold. Der problemet ligger, hadde han sagt rett ut at vi passer ikke sammen og det kunne aldri blitt oss hadde det vært så mye enklere, da hadde jeg sluppet og hatt det håpet. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det føles ut som jeg venter på noe som aldri kommer til å skje. Vi har snakket om det flere ganger. Møttes tilfeldig ute etter vi avsluttet det og da har han lagt ut om hvor perfekte vi er for hverandre, likevel er han ikke klar for noe seriøst. Jeg tror ikke han er ferdig med å være singel og pga mye jobb er han redd for og ikke kunne gi meg det jeg fortjener i ett seriøst forhold. Der problemet ligger, hadde han sagt rett ut at vi passer ikke sammen og det kunne aldri blitt oss hadde det vært så mye enklere, da hadde jeg sluppet og hatt det håpet. 

Siden han ikke kan gi deg noe skikkelig svar (som du kan leve med) så må du ta avgjørelsen selv..og si det til han ! 

Du må si til han at du ikke orker å sitte å vente til han er klar,det er ikke rettferdig mot deg og bare kommer til å gjøre deg vondt verre..Når du har gjort det så er det kanskje avslutning nok for deg..uansett hvor vondt det gjør så er det mye verre å sitte i "limbo".. mellom to steder... 

Skrevet

Ikke la deg selv vente. Du må bare sende meldingen som sier at du ikke gjør det og at det var synd dere ikke fikk det til. Jeg gikk inn i en voldsom depresjon, mistet alt av energi, lyst til å gjøre noen ting som helst, ble sykemeldt, raste ned i vekt, sov ikke.... you name it, I had it, bare på grunn av en fyr som det der. Ikke vent. Jeg unner ikke min verste fiende å oppleve det jeg gikk gjennom en gang. 

Anonymkode: dbf6c...552

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la deg selv vente. Du må bare sende meldingen som sier at du ikke gjør det og at det var synd dere ikke fikk det til. Jeg gikk inn i en voldsom depresjon, mistet alt av energi, lyst til å gjøre noen ting som helst, ble sykemeldt, raste ned i vekt, sov ikke.... you name it, I had it, bare på grunn av en fyr som det der. Ikke vent. Jeg unner ikke min verste fiende å oppleve det jeg gikk gjennom en gang. 

Jeg har avsluttet det og vi hadde en lang og fin samtale for 7-8 uker siden. Han sa han ikke ville holde meg igjen og jeg sa jeg måtte komme meg videre. Håpet bunner i at han både da og to ganger i etterkant av samtalen har sagt at vi er perfekte for hverandre og at han virkelig skulle ønske vi hadde møttes på ett annet tidspunkt. Han har vært ærlig med meg nesten hele veien og det er vel også grunnen til at jeg tror på han og håper han plutselig innser at han vil gi det en sjanse. Jeg prøver å komme meg videre men det er ikke enkelt. Har føltes feil begge gangene jeg har møtt andre gutter fordi det ikke er han. Kjærlighetssorg er virkelig helt forferdelig. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har avsluttet det og vi hadde en lang og fin samtale for 7-8 uker siden. Han sa han ikke ville holde meg igjen og jeg sa jeg måtte komme meg videre. Håpet bunner i at han både da og to ganger i etterkant av samtalen har sagt at vi er perfekte for hverandre og at han virkelig skulle ønske vi hadde møttes på ett annet tidspunkt. Han har vært ærlig med meg nesten hele veien og det er vel også grunnen til at jeg tror på han og håper han plutselig innser at han vil gi det en sjanse. Jeg prøver å komme meg videre men det er ikke enkelt. Har føltes feil begge gangene jeg har møtt andre gutter fordi det ikke er han. Kjærlighetssorg er virkelig helt forferdelig. 

Akkurat det samme skjedde her. Han ville i utgangspunktet at jeg skulle vente, jeg forsøkte, men innså tilslutt at det gjorde mer skade enn godt. Det er helt forferdelig, men bare... fortsett å møte andre, slett han fra alt, ikke ta kontakt med han, hold deg opptatt. Det blir bedre. Jeg bare håper du ikke går gjennom at det må bli verre først. Try to keep your sanity.

Skrevet

Er det du eller han som har tatt kontakt etter at dere hadde den avsluttende samtalen? Min erfaring er at det eneste som fungerer for å klare å gå videre, er null kontakt.

Hvis det er du som har kontakter ham, slutt med det. Og hvis det er han som kontakter deg, gi han beskjed om at du ikke ønsker noe videre kontakt. At han fortsetter å si at dere er perfekte for hverandre, tyder på at han ikke forstår hvor vondt dette er for deg eller rett og slett mangler empati. Hvis han virkelig mente dette, ville han ikke latt deg gå.

Anonymkode: a35ed...2b5

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venta også på en fyr. Tok jo helt knekken på meg også. 

Men istedenfor å gå i frø, så klarte jeg ikke sitte stille. Så jeg fikk pussa opp leiligheten, trent masse og var konstant på farta for å besøke venner. Å være hjemme satte igang tankespinneriet og det orka jeg ikke. Sjeldent vært mer effektiv 😂

Men jeg sleit meg helt ut og det tok lang tid før jeg lands og kom over han fordi jeg aldri tok tak i den sorgprosessen. 

Anonymkode: ecbd4...6de

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det du eller han som har tatt kontakt etter at dere hadde den avsluttende samtalen? Min erfaring er at det eneste som fungerer for å klare å gå videre, er null kontakt.

Hvis det er du som har kontakter ham, slutt med det. Og hvis det er han som kontakter deg, gi han beskjed om at du ikke ønsker noe videre kontakt. At han fortsetter å si at dere er perfekte for hverandre, tyder på at han ikke forstår hvor vondt dette er for deg eller rett og slett mangler empati. Hvis han virkelig mente dette, ville han ikke latt deg gå.

Anonymkode: a35ed...2b5

Jeg sa jeg trengte avstand og slettet han fra snap. Han var veldig forståelsesfull i forhold til det. Etter ett par uker hadde jeg ett svakt øyeblikk og la han til igjen. Kontakten har etter det gått litt begge veier. Jeg vet jeg må slutte, det bare er så ufattelig vanskelig når det skjer ting jeg før ville fortalt han med en gang. Jeg tror ikke han skjønner hvor vondt jeg har det fordi jeg aldri har vist eller sagt det. Har skjult for han hvor ille jeg egentlig synes det har vært. Jeg og tenker jo at han ikke ville latt meg gå, samtidig som det gjør at jeg sitter igjen med ett lite håp om at det kan ordne seg etterhvert. Men jeg vet jeg ikke kan vente på at han skal bli klar, da kommer jeg til å ødelegge meg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...