Gjest GT-R Skrevet 13. august 2017 #21 Skrevet 13. august 2017 Vanskelig å velge mellom pest eller kolera
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #22 Skrevet 13. august 2017 Jeg mener miljøsaken er den viktigste saken, og at den får altfor lite oppmerksomhet både i mediene og hos de andre partiene. Det at Mdg fikk inn en representant på tinget, gjorde at miljø/klima har blitt satt på dagsorden langt oftere enn det ellers ville blitt. Det er kjempeviktig at de fortsatt blir representert på tinget. Jeg er også opptatt av sosial utjevning, tidlig innsats i skolen (helst utsette skolestart ett år), styrking av den offentlige skolen m.m., men er redd at miljøsaken ikke blir prioritert godt nok i kampen med alle de andre sakene. Miljøet taper oppmerksomheten mot "bestemor på anbud". Alle partier har saksområder der man er uenig, og for min del støtter jeg bl.a. ikke Mdgs innvandringspolitikk eller legaliseringspolitikk. Siden Mdg er et såpass lite parti, vil de kun klare å løfte fram og prioritere miljøsaken, og det er det viktigste for meg. Mdg ligger ikke an til å få direkte mandat mitt fylke, men jeg håper at de skal klare sperregrensen og få utjevningsmandater og jeg vil derfor bidra til det. Anonymkode: 431d4...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #23 Skrevet 13. august 2017 1 time siden, GT-R skrev: Vanskelig å velge mellom pest eller kolera Saklig. Anonymkode: b648a...855
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #24 Skrevet 13. august 2017 9 timer siden, Anonymine skrev: Jeg er også mest enig med SV/MDG. Grunnen til at jeg velger MDG er fordi de er bedre på dyrevelferd og mer kompromissløse når det gjelder klima. Jeg syntes at forrige gang SV var i regjering fikk de til lite for miljøet og jeg stoler derfor ikke på at de klarer å stå opp mot oljeforkjemperene. Jeg er veldig uenig med de som sier at MDG bare fokuserer på klima og miljø, men det er den saken som er den viktigste hos dem. Jeg har lest alle partiprogram nøye og det er mange gode løsninger hos MDG som blir oversett fordi folk tror at de bare bryr seg om miljø. Som andre i tråden her har påpekt: Det at MDG tar stilling til noen andre saker enn miljø i programmet sitt, er spill for galleriet. De vil bare (og er åpne om dette) kjempe for miljøet. Så små som de er, er det jo ikke snakk om at de skal vinne valget, de ønsker bare å få nok stemmer til å kunne påvirke litt, og den lille påvirkningskraften de i så fall får, skal de bruke på miljø. TS: Du bør stemme SV (hvis det kun er SV og MDG som er alternativene), nettopp fordi de er akkurat like miljøbevisste som MDG, men ikke har samme tunnelsyn. De er villige til å ta stilling til andre saker, og bidrar mer i den politiske debatten enn MDG gjør. Anonymkode: 10394...2c3 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #25 Skrevet 13. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Høyre om du er opptatt av menneskeferd. Du vet, mennesker istedet for dyr. Anonymkode: 79e02...053 Du mener rike, friske mennesker - sant? Anonymkode: 7fba3...4be 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #26 Skrevet 13. august 2017 8 timer siden, Blodets rett skrev: Det er få som har sørget for at de fattige og syke får mindre penger, øker barnefattigdommen og tar støtte fra syke barn enn SV/MDG med innvandringspolitikken sin. For i den virkelige verden er det faktisk slik at innvandringspolitikken deres har både sosioøkonomiske og helsepolitiske konsekvenser. Venstresiden i Norge i dag er i ferd med å skape et gigantisk fattigdomsproblematikk som ikke ville eksistert i Norge uten innvandringspolitikken deres. I virkeligheten har fattige og syke nordmenn, både barn og voksne, i all hovedsak venstresiden å takke for at de har fått det dårligere de siste tiårene. Hva med de milliardene de rike i landet, skal få i skattelette. Og de velger å ta fra syke barn, og fattige. Man kommer uansett ikke unna det. Du kan komme med så mye svada du bare vil. Er heller ikke Lille SV, som kan påvirke innvandringspolitikken. Og du vet at mange, av de vi fikk hit til landet, trengte vi. For vi hadde ikke nok arbeidsfolk. Anonymkode: 95716...091 1
Blodets rett Skrevet 13. august 2017 #27 Skrevet 13. august 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med de milliardene de rike i landet, skal få i skattelette. Og de velger å ta fra syke barn, og fattige. Man kommer uansett ikke unna det. Du kan komme med så mye svada du bare vil. Er heller ikke Lille SV, som kan påvirke innvandringspolitikken. Og du vet at mange, av de vi fikk hit til landet, trengte vi. For vi hadde ikke nok arbeidsfolk. Anonymkode: 95716...091 Det er småpenger i forhold til den enorme kostnaden ved innvandringspolitikken som Sosialistisk venstreparti støtter og vil ha. Er du fattig og/eller arbeiderklasse i dag, så er det langt mer i din rasjonelle egoistiske egeninteresse å stemme på skattelettehøyre enn på innvandrings-SV. Så jævlig har faktisk Sosialistisk venstreparti og resten av venstresiden stelt det i stand.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå