AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Jeg kunne stemt på begge de nevnte partier. Er selvfølgelig ikke enig med alt i programmene men det er her jeg føler meg mest "hjemme" politisk. Hvilket av disse to partiene bør jeg stemme på og hvorfor - i følge deg. OG IKKE MINST, ALL HETS OG USAKLIGHETER GIDDER JEG ABSOLUTT IKKE KOMMENTERE. SÅ HOLD DERE TIL TEMAET Anonymkode: 977ab...211
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Jeg lurer også! Anonymkode: ff3fe...3bf
granolagirl Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 MGD dersom du er opptatt av dyrevern :-) https://www.dyrevern.no/resources/files/dyrevern_velgerguide_2017.pdf
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 1 minutt siden, granolagirl skrev: MGD dersom du er opptatt av dyrevern :-) https://www.dyrevern.no/resources/files/dyrevern_velgerguide_2017.pdf Er nok ikke så veldig opptatt av dyrevern men for min del kunne vi godt langt ned pelsoppdretts industrien. Alle dyr har rett til å bli behandlet godt av mennesker. ts Anonymkode: 977ab...211
granolagirl Skrevet 12. august 2017 #5 Skrevet 12. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er nok ikke så veldig opptatt av dyrevern men for min del kunne vi godt langt ned pelsoppdretts industrien. Alle dyr har rett til å bli behandlet godt av mennesker. ts Anonymkode: 977ab...211 Ikke sant! Og det er jo mange interesser å ivareta nå når man skal finne ut hva man vil stemme ved valget, men når det gjleder miljøet, trenger vi noen som er kompromissløse :-)
Try2 Skrevet 12. august 2017 #6 Skrevet 12. august 2017 Les programmene da velOg hver beredt på hets. Det vanker mange nasjonalister(hva nå det er for noe/rasister her inne. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #7 Skrevet 12. august 2017 1 minutt siden, Try2 skrev: Les programmene da velOg hver beredt på hets. Det vanker mange nasjonalister(hva nå det er for noe/rasister her inne. Ja, leser selvfølgelig programmene. Men er alltid åpen for innspill fra dere. Gode poenger og tanker er alltid velkommen. Ønsker å vurdere nye argumenter Anonymkode: 977ab...211
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #8 Skrevet 12. august 2017 4 minutter siden, Try2 skrev: Les programmene da velOg hver beredt på hets. Det vanker mange nasjonalister(hva nå det er for noe/rasister her inne. Jeg sier det samme som Try2 her. Det er en måned, 30 dager, igjen til valget. Du rekker fint å ringe kontorene til begge partiene (MDG: 23 69 94 11, SV: 21 93 33 00) og be om partiprogram og infomateriell fra begge partiene. Sett deg inn i begge. For du skal ikke bare stemme PÅ et parti, du stemmer også vekk de andre. Dette er din plikt som borger i et demokrati! Anonymkode: e1940...efa 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #9 Skrevet 12. august 2017 Høyre om du er opptatt av menneskeferd. Du vet, mennesker istedet for dyr. Anonymkode: 79e02...053 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #10 Skrevet 12. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høyre om du er opptatt av menneskeferd. Du vet, mennesker istedet for dyr. Anonymkode: 79e02...053 Det blir garantert ikke høyre. Men setter menneskene først uansett - trenger ikke høyre til det. Anonymkode: 977ab...211 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #11 Skrevet 12. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier det samme som Try2 her. Det er en måned, 30 dager, igjen til valget. Du rekker fint å ringe kontorene til begge partiene (MDG: 23 69 94 11, SV: 21 93 33 00) og be om partiprogram og infomateriell fra begge partiene. Sett deg inn i begge. For du skal ikke bare stemme PÅ et parti, du stemmer også vekk de andre. Dette er din plikt som borger i et demokrati! Anonymkode: e1940...efa Som nevnt har godt innblikk i politikken til begge nevnte partier. Men har lyst å høre hva andre mennesker mener om partiene. Når det gjelder hva jeg mener så snakker jeg jo med meg selv regelmessig. Jeg mener at det er viktig å tenke på hvilke partier MDG og SV kanskje kan ende opp med å samarbeide med. Anonymkode: 977ab...211
cornflake girl Skrevet 12. august 2017 #12 Skrevet 12. august 2017 Er miljø og klimasaken viktigere for deg enn alt annet - stem mdg. Er miljø og klimasaken svært viktig for deg, men du synes sosial oppjevning, ressurser til offentlig velferd, bistand til utviklingsland, mekling og fredsarbeid, vern av barn og unge på flukt, osv osv OGSÅ er viktig - stem SV. kort oppsummert, er du opptatt av mer enn klima og miljø er det mange andre partier enn mdg som har god miljøpolitikk, og som i tillegg vil jobbe for andre ting. Mdg har gjort det klart at ja, de har et program som inneholder mer enn kun miljø og klima, vil miljø klima alltid prioriteres. I realiteten betyr det at med mindre mdg får tilnærmet rent flertall (særs lite trolig) kan du se bort ifra resten av programmet til partiet. Et annet aspekt er om mdg har reell mulighet til å få et direktemandat i ditt fylke (som Oslo). Har de ikke det, vil en stemme på mdg fort være bortkastet, da det er veldig lite sannsynlig at mdg går over sperregrensa på 4% i dette valget. SV derimot ender nok på over 4% oppslutning nasjonalt, noe som utløser tildeling av utjevningsmandater, noe som igjen betyr at ditt fylkes SV representant kan komme inn på stortinget selv uten et direktemandat. Ønsker du å ikke måtte ta hensyn til direktemandater og listekandidater i ditt fylke, er SV partiet for deg. Iom at SV ligger an til å gå over 4% vil en stemme til SV telle uansett i hvilket fylke du stemmer. Vurder også rødt og venstre i tillegg til SV om miljø er hjertesaken. Disse partiene har like god miljøpolitikk som mdg. Forskjellen ligger i at disse partiene er opptatt av andre ting også. Godt valg 3
Blodets rett Skrevet 12. august 2017 #13 Skrevet 12. august 2017 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket av disse to partiene bør jeg stemme på og hvorfor - i følge deg. Anonymkode: 977ab...211 I valget mellom pest og kolera bør du velge Sosialistisk venstreparti. Årsaken til det er at Sosialistisk venstreparti, i motsetning til Miljøpartiet de grønne, i hvert fall ikke ønsker fri innvandring og åpne grenser. Endret 13. august 2017 av Blodets rett
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #14 Skrevet 12. august 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høyre om du er opptatt av menneskeferd. Du vet, mennesker istedet for dyr. Anonymkode: 79e02...053 Ja, som har sørget for at de fattige og syke får mindre penger, øker barnefattigdommen, og tar støtte fra syke barn. Ja, høyre jobber virkelig for mennesker. Anonymkode: 95716...091 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #15 Skrevet 12. august 2017 Framtiden i våre hender, har testet de forskjellige partiene, for hvor miljøvennlige de er. Der kommer MDG og SV likt ut, og de som er 100% miljøvennlige. Venstre kom på andre plass, med 75%. Jeg skal selv stemme SV. Jeg bryr meg om miljøet, men bryr meg om mye mer enn det og. Anonymkode: 95716...091 3
Anonymine Skrevet 12. august 2017 #16 Skrevet 12. august 2017 (endret) . Endret 21. desember 2018 av Anonymine
Blodets rett Skrevet 13. august 2017 #17 Skrevet 13. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, som har sørget for at de fattige og syke får mindre penger, øker barnefattigdommen, og tar støtte fra syke barn. Ja, høyre jobber virkelig for mennesker. Anonymkode: 95716...091 Det er få som har sørget for at de fattige og syke får mindre penger, øker barnefattigdommen og tar støtte fra syke barn enn SV/MDG med innvandringspolitikken sin. For i den virkelige verden er det faktisk slik at innvandringspolitikken deres har både sosioøkonomiske og helsepolitiske konsekvenser. Venstresiden i Norge i dag er i ferd med å skape et gigantisk fattigdomsproblematikk som ikke ville eksistert i Norge uten innvandringspolitikken deres. I virkeligheten har fattige og syke nordmenn, både barn og voksne, i all hovedsak venstresiden å takke for at de har fått det dårligere de siste tiårene.
cornflake girl Skrevet 13. august 2017 #18 Skrevet 13. august 2017 5 timer siden, Anonymine skrev: Jeg er veldig uenig med de som sier at MDG bare fokuserer på klima og miljø, men det er den saken som er den viktigste hos dem. Jeg har lest alle partiprogram nøye og det er mange gode løsninger hos MDG som blir oversett fordi folk tror at de bare bryr seg om miljø. Det at de har programfestet politikk på flere områder enn miljø hjelper liksom ikke så mye når de er et så lite parti. Er begrenset hvor mange kamper mdg har mulighet til å vinne og få igjennom sin politikk i en Evt samarbeidskoalisjon på stortinget. Mdg har selv uttalt at det er miljø klima som er viktigst, kampene mdg vil ta på stortinget vil være for å få igjennom miljøpolitikk, ikke den andre politikken de har (de er jo nødt til å prioritere, med mindre de har flertall alene, men det er relativt usannsynlig). Så i praksis - er man like opptatt av andre ting som av miljø, er SV et bedre valg. 1
cornflake girl Skrevet 13. august 2017 #19 Skrevet 13. august 2017 (endret) 4 timer siden, Blodets rett skrev: Det er få som har sørget for at de fattige og syke får mindre penger, øker barnefattigdommen og tar støtte fra syke barn enn SV/MDG med innvandringspolitikken sin. For i den virkelige verden er det faktisk slik at innvandringspolitikken deres har både sosioøkonomiske og helsepolitiske konsekvenser. Venstresiden i Norge i dag er i ferd med å skape et gigantisk fattigdomsproblematikk som ikke ville eksistert i Norge uten innvandringspolitikken deres. I virkeligheten har fattige og syke nordmenn, både barn og voksne, i all hovedsak venstresiden å takke for at de har fått det dårligere de siste tiårene. Så to partier med tilsammen 8% oppslutning og som sitter i opposisjon på stortinget, er årsaken til innvandringspolitikken regjeringen fører? Gratulerer med det! Endret 13. august 2017 av cornflake girl 4
Blodets rett Skrevet 13. august 2017 #20 Skrevet 13. august 2017 1 minutt siden, cornflake girl skrev: Så to partier med tilsammen 8% oppslutning og som sitter i opposisjon på stortinget, er årsaken til innvandringspolitiske regjeringen fører? Gratulerer med det! Her snakker vi om et halvt århundre med masseinnvandring som Sosialistisk venstreparti har støttet og fortsatt støtter. Tror du at de kan fraskrive seg det ansvaret de har for konsekvensene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå