AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Jeg har endelig tatt meg til motet å slått opp med min bestevenninne. Hun har manipulert meg i flere år, og nå orket jeg ikke mer. Vi har kjent hverandre siden barnehagen, så vi vet det meste om hverandre. Hun er den typen som snakker dritt om absolutt alle, men virker som den snilleste og kuleste de første gangene du møter henne. En av grunnene til at jeg ikke har tørt å "slå opp" med henne før har vært fordi jeg har vært redd for hva hun kom til å si om meg senere. Hun er typen som skal ta "hevn". Så jeg prøvde først å skli litt unna henne, men hun lot meg ikke gå, så til slutt tok jeg praten og hun tok det ikke bra. Jeg har en eks kjæreste som jeg er veldig glad i. Vi slo opp for 10 år siden, men vi ringer hverandre enn gang i blandt for å høre hvordan det går med hverandre. Hun har aldri likt han. Men nå som vi ikke er venner lenger har hun vært på fest med han og har blitt venn med samboeren hans. Kommenterer og liker alle bildene hennes på Instagram, kommenter hvor søte de er sammen. Jeg vet at hun ikke liker henne heller, så jeg vet at hun gjør det kun for å være slem med meg. Jeg vet ikke om jeg kan få så mye råd her. Men det plager meg så mye!! Ser for meg hun snakker dritt om meg og forteller ting jeg har sagt til henne videre.. Anonymkode: 68c90...d1a 3
Gjest Mass Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Du må bare sette så stor pris på at du er kvitt noen som bryter deg ned. Prøv å hev deg over alle de patetiske forsøkene hennes på å straffe deg. Viss du viser at du ikke bryr deg så gir hun opp. Forkuser på de vennene som gir deg glede i stedet. Vær lykkelig og glad - det er det verste slike mennesker vet.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #3 Skrevet 12. august 2017 10 minutter siden, Mass skrev: Du må bare sette så stor pris på at du er kvitt noen som bryter deg ned. Prøv å hev deg over alle de patetiske forsøkene hennes på å straffe deg. Viss du viser at du ikke bryr deg så gir hun opp. Forkuser på de vennene som gir deg glede i stedet. Vær lykkelig og glad - det er det verste slike mennesker vet. Tusen takk! Det hjalp faktisk at du sa det det var derfor jeg ville bort fra henne, fordi hun dro meg ned. Og nå lar jeg henne dra meg ned igjen. Men jeg skal prøve å drite i det, selvom det ikke er så lett. Anonymkode: 68c90...d1a 1
Hulderen Skrevet 12. august 2017 #4 Skrevet 12. august 2017 Slett og blokker henne på FB. Ikke gå i noen konkurranse om FB-venner. 1
Gjest Mass Skrevet 13. august 2017 #5 Skrevet 13. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Det hjalp faktisk at du sa det det var derfor jeg ville bort fra henne, fordi hun dro meg ned. Og nå lar jeg henne dra meg ned igjen. Men jeg skal prøve å drite i det, selvom det ikke er så lett. Anonymkode: 68c90...d1a Ja, jeg har opplevd det samme selv. Noen ganger finnes det ikke grenser på hva folk gjør for å såre og dra deg ned. Men det stopper dersom man viser at man ikke bryr seg. For hun har en mission og det er å såre deg. Det går nok på hennes egne komplekser. Slike mennesker har ofte veldig lav selvtillit og null trygghet i seg selv. Min erfaring er at dersom de bare får kjøre på med sitt uten å få den responsen de ønsker, så hender det at de kanskje 'våkner opp' med tid og stunder. Det at du, som en lang tids barndomsvenn, faktisk bryter ut av vennskapet kan sjokkere henne såpass at det tvinger henne til å gå en runde eller to med seg selv etterhvert når hevnlysten roer seg. Muligens også flere stiller spørsmålstegn eller legger mer merke til det samme som deg nå når du har brutt kontakten. Fokuser på deg og ditt, og tenk at noen ganger må man bryte med noen belastninger for å lage plass til det man ønsker mer av i sitt liv.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #6 Skrevet 13. august 2017 Trekk det unna, slett henne på facebook, og blokker hennes profil og evt. mobilnr. hvis det blir et problem og hun "spammer" deg med dritt. Ta aldri kontakt. Det sagt, dersom hun gjør noe helt hinsides mot deg (som f. eks. å sette ut alvorlige rykter om deg eller forsøker å angripe deg fysisk) så har du lov til å gjengjelde med alle midler. Anonymkode: 6cbfa...187
Nyttig Skrevet 13. august 2017 #7 Skrevet 13. august 2017 Kutt henne helt ut, Ikke svar uansett, overse henne totalt om du møter henne. Denne kvinnen trenger hjelp, dessverre er hun ikke alene om å være slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå