Gå til innhold

Såre poter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min plages med såre poter. Etter å ha gått tur, slikker han potene mye, og det blir bare verre. Fikk en shampoo hos dyrelegen som skal brukes 2 ganger i uka. Men han slikker jo etter vask også. Har forsøkt potevoks, men den fungerte dårlig ( synes dessuten den var vel tynn til å kalles voks). Jeg spurte dyrelegen om jeg burde bruke potesokker, han sa kontant NEI! Lurer litt på hvorfor? De må jo beskytte bedre enn voks? Kan hende han synes det blir for tett (snakket om at det kunne være eksem). Men de brukes jo kun på tur. Han virker litt utilpass, stakkar lille hjertet mitt❤️🐶

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dårlig deal med potesokker på sommeren med tanke på temperatur ute. Hunden "svetter" via labbene. Ikke ok om det ikke er veldig kaldt for hunden, som det er for eksempel på vinter.  

Endret av 92Caroline
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Dia Mant skrev:

Hunden min plages med såre poter. Etter å ha gått tur, slikker han potene mye, og det blir bare verre. Fikk en shampoo hos dyrelegen som skal brukes 2 ganger i uka. Men han slikker jo etter vask også. Har forsøkt potevoks, men den fungerte dårlig ( synes dessuten den var vel tynn til å kalles voks). Jeg spurte dyrelegen om jeg burde bruke potesokker, han sa kontant NEI! Lurer litt på hvorfor? De må jo beskytte bedre enn voks? Kan hende han synes det blir for tett (snakket om at det kunne være eksem). Men de brukes jo kun på tur. Han virker litt utilpass, stakkar lille hjertet mitt❤️🐶

Ingen ting i veien for å bruke potesokker. På skaresnø, saltete fortau osv. er det ofte helt nødvendig. Om hunden din er plaget, og voks og salve ikke hjelper ville absolutt forsøkt sokker. 

Har god erfaring med disse i gummi.

http://www.diggidog.no/productdetails.php?product=3877#productdetails3877

Endret av Perle
  • Liker 1
Gjest RIFF/LIFE
Skrevet
40 minutter siden, Dia Mant skrev:

Ikke bruk labbefett/voks, bruk Potekrem. 

Denne er fantastisk;

IMG_7190.PNG

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp barriere krem. Lokobase repair er effektiv også på firbente selv om den er beregnet på tobente. 

Anonymkode: b3dd8...a47

Skrevet
8 minutter siden, RIFF/LIFE skrev:

Ikke bruk labbefett/voks, bruk Potekrem. 

Denne er fantastisk;

IMG_7190.PNG

Hvor kjøper man den? Kan den bestilles på nett? Ikke rare utvalget her jeg bor🙄

Gjest RIFF/LIFE
Skrevet

Ja må kjøpes på nett... skal finne siden jeg pleier å bruke..

http://alphadog.no/reliq-paw-spa-potekrem.html

Jeg har tre hunder og har denne i nesten 6 mnd. den er drøy i bruk. Og ikke farlig for hundene om din skulle komme til å slikke. Jeg bruker shampoene til dette merket også. Jeg tror du blir fornøyd, hvis du spanderer på deg en slik. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...