Gå til innhold

Hva heter det når hjertet plutselig slår fra 70 til 93 bpm?

autisten

Anbefalte innlegg

Hva heter den tilstanden? Når man ligger avslappet å ser på tv, og plutselig så starter hjertet å slå hardt som bare det, og fort. Fra ca 70 og rett opp til ca 93, ca 8-10 sånne svimlende ørhetsskapende harde raske slag som ble normalt igjen når jeg reiste meg opp i sittestilling når jeg prøvde å få det i sjakk, som gir en prikkende opplevelse kroppen i etterkant?

Er det hjerteinfarkt/hjertesvikt, når man har en bmi på 33 og er en 32 år fysisk i dårlig form kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det best om du tar med legen din. Det er IKKE hverken hjerteinfarkt eller hjertesvikt.

Anonymkode: 9354d...7bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det heter noen ting, jeg? Fra 70 til 90 er jo ikke store forskjellen. Naturlig variasjon vil jeg sagt. Det ville nok gått over om du ikke satt deg opp også.

Anonymkode: fe3f0...dea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk EKG når jeg gikk fra 70 til 130 i puls etter operasjon, og forskjellen kom bare jeg åpnet øynene i senga. Ikke bekymre deg. (Det var ingenting galt med meg heller) 

Anonymkode: 64a37...0c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Angina.

Anonymkode: 25d40...769

Så absolutt ikke. Kan ikke folk uten peiling slutte å gjette på usannsynlige og alvorlige diagnoser? Hva faen er poenget med å skremme ts? Dette er ikke en gang symptomer på angina....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det er en diagnose siden du lurer på et navn? 

Som du beskriver det så virker ikke det som en sykdom. Er du urolig så får du dra til fastlegen.

Anonymkode: 8f52a...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så absolutt ikke. Kan ikke folk uten peiling slutte å gjette på usannsynlige og alvorlige diagnoser? Hva faen er poenget med å skremme ts? Dette er ikke en gang symptomer på angina....

Jeg har faktisk en del kunnskaper innenfor helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk EKG når jeg gikk fra 70 til 130 i puls etter operasjon, og forskjellen kom bare jeg åpnet øynene i senga. Ikke bekymre deg. (Det var ingenting galt med meg heller) 

Anonymkode: 64a37...0c0

Ok. Jeg har EKG og ultralyd sjekk i slutten av august. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk en del kunnskaper innenfor helse.

I så fall burde du vite at dette ikke ligner angina på noen som helst måte. Jeg fraråder deg å poste i helseforumet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, autisten skrev:

Hva heter den tilstanden? Når man ligger avslappet å ser på tv, og plutselig så starter hjertet å slå hardt som bare det, og fort. Fra ca 70 og rett opp til ca 93, ca 8-10 sånne svimlende ørhetsskapende harde raske slag som ble normalt igjen når jeg reiste meg opp i sittestilling når jeg prøvde å få det i sjakk, som gir en prikkende opplevelse kroppen i etterkant?

Er det hjerteinfarkt/hjertesvikt, når man har en bmi på 33 og er en 32 år fysisk i dårlig form kvinne?

Det kalles panikkangst. Men har, ironisk nok, ingen sammenheng med å faktisk føle angst eller være engstelig der og da. Det er en slags fysisk stressreaksjon. Kanskje kjenner du deg igjen i at hverdagen din bør roes ned noen hakk?

Du kan få fastlegen til å sjekke det, men det er en helt vanlig sak som folk flest opplever.

Anonymkode: 8262b...2f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistenker fortsatt at det helst er angina. Symptomene peker i den retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenker fortsatt at det helst er angina. Symptomene peker i den retningen.

Da er det godt at jeg skal ta 24timers ekg og ultralyd av hjertet nå i august. Jeg vil helst ungå å dø før jeg blir 50.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten så leser du innlegget på en helt annen måte enn meg, eller så bruker du en annen definisjon på angina... 

Anonymkode: f321e...954

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingen verdens ting med angina å gjøre, og dette er IKKE symptomer på det heller. Dette er sannsynligvis en helt normal inotropisk respons på ortostatisk blodtrykksfall. Dersom ts er bekymret, skal hun gå til lege - IKKE bli skremt vannet av av inkompetente folk på kg.

Skjerp deg!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er symptomer på angina? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå - etter å ha lest hovedinnlegget igjen - at dette skjer mens ts ligger i ro. Dermed er det ikke ortostatisk blodtrykksfall. Det kan være banale årsaker til dette, og det kan være psykogent. Det kan vi ikke si ut fra beskrivelsen her. Undersøkelser er tydeligvis rekvirert, så dette har ingen ting på kg å gjøre.

Til angina-fantasten: anginasymptomer kommer ved anstrengelse, og forsvinner når aktiviteten opphører. Ts er ikke i en aldersdistribusjon der angina normalt oppstår. Halmstrået ditt er type II angina. men det er i virkeligheten totalt usannsynlig med den kliniske presentasjonen som beskrives her.

Når skal kg stoppe denne galskapen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bakepulver skrev:

Hva er symptomer på angina? 

Ts har IKKE symptomer på angina.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...